آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

بیوگرافی وریا غفوری معروف به ببر کرد کوهستان



گل وریا غفوری به استقلال, زندگی نامه وریا غفوری, گل وریا غفوری

وریا غفوری فوتبالیست اهل استان کردستان است

 

بیوگرافی کامل وریا غفوری فوتبالیست + عکس همسرش 

وریا غفوری، بازیکن فوتبال متولد 18 نوامبر 1987 می باشد. وی در عرصه فوتبال، در پست دفاع راست مشغول فعالیت است و در دنیای فوتبال با عنوان ببر کرد کوهستان شناخته شده است. وریا غفوری تجربه بازی برای باشگاه فوتبال استقلال، شهرداری تبریز، پاس تهران، سپاهان، نفت تهران و پاس همدان را دارد. 

چکیده ای از بیوگرافی وریا غفوری 

نام اصلی: وریا غفوری

تاریخ تولد: 18 نوامبر 1987

محل تولد: سنندج واقع در ایران

وضعیت تأهل: متأهل

قد: 178 سانتی متر

پیشه یا حرفه: بازیکن فوتبال 

پست: مدافع 

 

بیوگرافی کامل وریا غفوری

 

سوپر گل وریا غفوری, محل تولد وریا غفوری, عکس وریا غفوری

فعالیت وریا غفوری در پست دفاع راست  

 

وریا غفوری زاده ی 18 نوامبر 1987 مصادف با 27 آبان 1366 در سنندج است. وی در عرصه فوتبال به عنوان بازیکن در پست دفاع راست مشغول فعالیت است. 

در میدان فوتبال، شماره پیراهن 21 به وریا غفوری اختصاص دارد. این چهره به عنوان کاپیتان اول باشگاه استقلال در لیگ برتر شناخته شده است. 

 

وریا غفوری با قد 178 سانتی متری، تجربه بازی برای باشگاه فوتبال استقلال، شهرداری تبریز، پاس تهران، نفت تهران، سپاهان و پاس همدان را دارد. این چهره در تیم ملی فوتبال ایران، در سطح بین المللی، در 28 بازی حضور داشته است. 

وریا غفوری در دنیای فوتبال لقب ببر کرد کوهستان را به خود اختصاص داده است. 

 

آغاز فعالیت وریا غفوری

 

وریا غفوری, بیوگرافی وریا غفوری, عکس های وریا غفوری

عکس وریا غفوری باریکن فوتبال

 

وریا غفوری با حضور در باشگاه فوتبال پاس تهران، که ویژه جوانان است وارد عرصه فوتبال شد. سپس در سال 2007 میلادی در باشگاه فوتبال پاس همدان به عضویت درآمد. وریا غفوری به مدت 3 سال، در 81 بازی برای باشگاه فوتبال پاس همدان به بازی پرداخت. تعداد گل هایی که وریا غفوری در این باشگاه وارد دروازه تیم حریف کرده است، حدود 5 گل می باشد. 

 

وریا غفوری در سال 2010 الی 2012 در یکی از تیم های زیر مجموعه سازمان ورزش شهرداری تبریز به نام باشگاه فوتبال شهرداری تبریز به بازی در پست مدافع یا هافبک پرداخت. وریا در این باشگاه، در حدود 50 بازی شرکت کرده است و 3 گل به نفع باشگاه شهرداری تبریز زده است. 

 

وریا غفوری پس از باشگاه شهرداری تبریز، وارد باشگاه فوتبال نفت تهران شد. وی به مدت دو سال در این باشگاه حضور داشت و در 62 بازی شرکت کرد. تعداد افتخار آفرینی هایی که وریا غفوری در باشگاه نفت تهران به ارمغان آورده است معادل 3 گل می باشد. 

 

زین پس، وریا غفوری وارد باشگاه فوتبال سپاهان با نام رسمی باشگاه فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان شد. این چهره در بازه زمانی دو سالی که در باشگاه حضور داشت، در 45 بازی فوتبال شرکت کرد و 2 گل را نثار دروازه تیم حریف نمود. 

وریا غفوری از سال 2014 وارد تیم ملی فوتبال ایران شده است. وی تا سال 1400 در 28 بازی حضور یافته است. 

 

وریا غفوری در فصل 1396- 1396

به استناد از برخی شایعات، وریا غفوری در فصل 1395- 1396 از عملکرد خوبی برخوردار نبود. وی در اکثر بازی ها در حالت نیمکت نشین قرار داشت به گونه ای که در لیست ذخیره قرار گرفته است. 

 

وریا غفوری در فصل 1396- 1397

 

 وریا غفوری, بیوگرافی وریا غفوری, عکس های وریا غفوری

نخستین گل وریا غفوری به بازی با صنعت نفت آبادان اختصاص دارد

 

وریا غفوری در فصل 1396- 1397 با همراهی بازیکن و مربی فوتبال آلمان، موفق به نشان دادن استعداد و توانایی های ذاتی درعرصه فوتبال شد. 

نخستین گل وریا غفوری به بازی با صنعت نفت آبادان اختصاص دارد. این گل سبب افتخار آفرینی برای استقلال شد. متأسفانه شوت گل وریا غفوری به محسن کریمی کیاسری برخورد کرد و گل به نام وریا ثبت نشد. 

گل دوم وریا غفوری به بازی در شهرآورد هشتاد ششم پایتخت در برابر پرسپولیس اختصاص دارد. در طی این گلزنی، وریا غفوری به بازیکن محبوب میان هواداران باشگاه استقلال مبدل شد. 

 

وریا غفوری در فصل 1397- 1398

اولین گلی که وریا غفوری در فصل 1397 1398 افتخار آفرینی کرد در برابر تیم ذوب آهن بوده است. وریا غفوری در این فصل موفق شد نخستین گل استقلال را در لیگ هجدهم وارد دروازه تیم حریف کند. وی در فصل 1397- 1398 در طی مسابقه استقلال و سپاهان، برای نخستین بار در هفته دهم بازو بند کاپیتانی استقلال را بست. سپس به عنوان کاپیتان چهارم باشگاه استقلال انتخاب شد. 

 

وریا غفوری در سی و هفتمین دوره مسابقات باشگاهی، در لیگ قهرمانان آسیا 2018 میلادی، در طی بازی با الریان، با نثار گل در دروازه، سبب افتخار آفرینی برای ایران در برابر قطر شد. وی مجددا در بازی بعدی در مقابل الهال عربستان، موفق به گل زنی شد. 

این چهره یکی از نفرات تأثیر گذار تیم استقلال در فصل 2018 به شمار می رود و کانون توجه تیم های حاشیه خلیج فارس واقع بوده است. 

 

وریا غفوری در فصل 1398-1399

 

وریا غفوری, بیوگرافی وریا غفوری, عکس های وریا غفوری

وریا غفوری پس از باشگاه شهرداری تبریز، وارد باشگاه فوتبال نفت تهران شد

 

وریا غفوری برای حضور در فصل 1398- 1399 قرار داد خود را با باشگاه استقلال تمدید کرد. در این فصل، سه کاپیتان استقلال از تیم جدا شدند. لذا وریا غفوری به عنوان کاپیتان اول باشگاه استقلال شناخته شد. 

 

زین پس وریا غفوری اولین بازی در فصل 1398- 1399 را در هفته اول لیگ نوزدهم در مقابل ماشین سازی انجام داد. در بازی دوم استقلال در جام حذفی در مقابل فجر سپاسی شیراز، موفق شد با نثار دو گل به تیم مقابل، برنده بازی گردد. 

 

در هفته های چهاردهم الی شانزدهم لیگ برتر نوزدهم، تیم استقلال در مقابل تیم های ماشین سازی، پیکان، آندره آ استراماچونی و شاهین شهرداری به موجب عدم پرداخت مطالبات بروی نیمکت نداشت.

 

بدین ترتیب وریا غفوری به صورت موقتی هدایت تیم استقلال را بر عهده گرفت. در این بازه زمانی تیم استقلال با پیکان برابر 2- 2 شد. سپس در مقابل تیم فوتبال ماشین سازی با 1- 2 شکست خورد و در مقابل باشگاه شاهین به برتری 1- 4 رسید. 

در طی نظر سنجی که فوتبالی ها در میان عامه مردم انجام دادند، وریا غفوری در سال 1398 به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. 

 

وریا غفوری در فصل 1399- 1400 

وریا غفوری در فصل 2020- 2021 نخستین گل استقلال را در هفته اول، در مقابل مس رفسنجان به ثمر رساند. زین پس، در هفته دوم به دروازه تیم فولاد یک گل را وارد کرد. 

در هفته نهم فصل 2020-2021 به تیم گل گهر گل زد و یک پاس گل به مهدی قایدی در پست مهاجم داد. در این بازی استقلال با 2 گل بر تیم گل گهر پیروز شد.

 

دوران حرفه ای وریا غفوری در تیم ملی

کارلوس کی روش، وریا غفوری را  در سال 1393 به تیم ملی فوتبال دعوت کرد وی در بیشتر اردوهای کشورمان و همچنین در جام ملت های اسیا 2015 همیشه در بازی ها حضور داشته و بازی های درخشانی که داشت یکی از بازیکنان خوب و تاثیرگذار در آن دوره از مسابقات شده بود.

 

کارلوس کی روش اسامی 11 نفر از اردوی تیم ملی برای مسابقات جام جهانی 2018 را خط زدند که در میان آنها اسامی وریا غفوری، جلال حسینی و کاوه رضایی هم دیده می‌شد  همین باعث شوکه شدن مردم و حتی نمایندگان مجلس و اعتراض در در شبکه های اجتماعی به خصوص برای حذف نام وریا غفوری شد.

 

کنفدراسیون آسیا ایران را برای خط زدن وریا غفوری از تیم ملی ایران به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار محکوم کرد. وریا این مبلغ را به خیریه کودکان ایران زمین هدیه داد. کی‌روش، دقایقی قبل از ترک ایران به سوی ترکیه گفت تغییر پست وریا غفوری در خط خوردنش از تیم ملی تأثیر داشته‌است.

 

وریا غفوری مجددا توسط کارلوس کی روش در در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به تیم ملی کشور دعوت شد و در آن مسابقات شرکت کرد.

 

 زندگی نامه وریا غفوری, گل وریا غفوری, سوپر گل وریا غفوری

وریا غفوری فوتبالیست

 

فعالیت‌های اجتماعی وریا غفوری و کنار گذاشتن کاپیتان محبوب استقلال 

وریا غفوری استوری‌های انتقاد آمیز در اینستاگرام منتشر می‌کند. وی در انتقاد به صحبت‌های محمد جواد ظریف که گفته بود به خاطر حمایت از فلسطین تحت فشار هستیم افتخار می‌کنیم، نوشته بود: «آقای ظریف شما که میگید افتخار می‌کنید که به خاطر فلسطین، لبنان، یمن و سوریه تحت فشارید، اینو بدونید که این شما نیستید که تحت فشارید در واقع این مردم معمولی هستند که تحت فشارند.»

 

مواردی همچون زنده نگاه داشتن یاد سحر خدایاری معروف به «دختر آبی»، یادبود کولبران و بیان مشکلات آنها، مشکلات مردم خوزستان و حمایت از اعتراضات آنها، انتقاد از گرانی‌ها و فشارهای اقتصادی و مواردی از این دست از جمله اظهارنظرهایی بود که توسط وریا مطرح شد.

 

بعد از این اظهارات حراست فدراسیون فوتبال از ورزشکاران خواست در مورد مسائل سیاسی، اظهارنظر احساسی نکنند. که بعدا در تیتر خبرها اشاره شده بود که وریا غفوری بعد از پایان تمرین آبی‌پوشان در محل وزارت ورزش دیده شد و حضور او در وزارت ورزش بی‌ارتباط با این پست‌های او نبوده است.

 

پس از کش و قوس‌های فراوان و روزها حدس و گمانه‌زنی، نهایتا وریا غفوری از استقلال جدا شد یا به عبارتی آجرلو به خاطر مسائل سیاسی قرارداد کاپیتان محبوب استقلال را تمدید نکرد ، آن‌هم در شرایطی که کاپیتان محبوب آبی‌ها بارها از میل خود برای خداحافظی با پیراهن استقلال گفته بود، اما به نظر مسئولان باشگاه تهرانی هیچ تماسی برای تمدید قرارداد با او برقرار نکردند تا نهایتا این جواد نکونام باشد که برای انتقال وریا به فولاد خوزستان اقدام کند.

 

بازداشت وریا غفوری:

وریا غفوری به اتهام توهین و تخریب تیم ملی فوتبال ایران و تبلیغ علیه نظام در سوم آذر ماه 1401 بازداشت شد. 

 

وضعیت تأهل و ازدواج وریا غفوری:

 گل وریا غفوری, سوپر گل وریا غفوری, محل تولد وریا غفوری

وریا غفوری در کنار همسر و فرزندانش

 

وریا غفوری متأهل است و دو فرزند  به نام های "رادین" و "باران" دارد. وریا غفوری در طی مصاحبه ای بیان کرده است:

"پسرم تمام زندگی من است. من دوست دارم رادین نیز مانند من وارد عرصه فوتبال شود."

 

علاقه مندی های وریا غفوری

بیوگرافی وریا غفوری, عکس های وریا غفوری, عکس وریا غفوری و همسرش

بهترین مدافع راست لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 وریا غفوری انتخاب شد

 

وریا غفوری از طریق پیج اینستاگرام با مخاطبان و طرفداران خود در ارتباط است. وی در این شبکه اجتماعی، استوری هایی انتقاد آمیز را منتشر می سازد. 

 

بخشی از افتخارات وریا غفوری

• نایب قهرمانی در 2020- 2021

• لیگ برتر خلیج فارس در 2014 – 2016

• جام حذفی فوتبال ایران در 2017 – 2018

• بهترین مدافع راست لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 

• بازیکن ماه 90 در بهمن و اسفند 1396 

• بهترین مدافع راست سال نوروز فوتبالی در سال های 1395، 1396، 1397، 1398، 1399

 

گردآوری:بخش ورزشی بیتوته 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------