پیاده‌روی روی چمن با پای برهنه چه فوایدی دارد؟



پیاده روی ,پیاده‌روی روی چمن,پیاده روی با پای برهنه بر روی چمن

پیاده روی با پای برهنه بر روی چمن

 

همه ما می دانیم که پیاده روی براي حفظ سلامت بسیار موثر است. ولی آیا می دانستید که راه رفتن روی چمن در اول صبح فواید بسياري دارد؟ دریافت ویتامین D در پیاده روی با پای برهنه بر روی چمن در صبح بسیار مؤثر است. دریافت این ویتامین به شما براي داشتن استخوان های سالم و دوری از انواع بیماري کمک ميکند .

فواید جذاب راه رفتن روی چمن با پای برهنه!

 

کمک به کنترل بیخوابی 

بی خوابی، یک نوع اختلال در خواب به حساب می آید . افرادی که دچار مشکلات خواب هستند، گفته می شود که دچار بی خوابی شده اند. باتوجه به بنیاد ملي خواب، یک فرد بالغ احتیاج به حداقل 7 ساعت خواب در طول شبانه روز دارد تا سالم بماند. اعتقادات و شواهدات بر این است که راه رفتن با پای برهنه بر روی چمن، میتواند بی خوابی را درمان کند.

 

استخوان های سالم

پیاده روی به استحکام استخوان ها منجر ميشود در نتيجه از بروز بیماري هایی مثل آرتریت پيش‌گيري ميکند . زمانی که روی چمن راه می روید، با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D جذب می کنید که براي سلامت استخوان ها ضروری است.

  

ارامش ذهن، بدن و روح

راه رفتن صبحگاهی براي حافظه، جسم و روح بسیار موثر است. در صبح با استنشاق هوای تازه بدن کار خود را درست شروع ميکند . نورخورشید، هوای تازه و فضای صبح منجر به تولید هورمون ارام بخش در بدن ميشود .

 

پیاده روی ,پیاده‌روی روی چمن,پیاده روی با پای برهنه بر روی چمن

فواید جذاب راه رفتن روی چمن

 

کمک به بهبود سیستم عصبی

راه رفتن با پای برهنه، سبب تحریک نقطه فشار پا شود و این، به نوبه خود، اعصاب و رگ ها را تحریک ميکند . این عملکرد، سیستم عصبی بدن ما را بهبود می بخشد و حتی درد ناشی از وریدهای واریسی، به خصوص در بیماران دیابتی کاهش می یابد، اما اگر بطور منظم این کار تکرار شود.

 

بهبود عملکرد قلب و عروق

راه رفتن با پای برهنه، سیستم عصبی را بهبود می بخشد، که در قبال آن، گردش خون هم بهبود می یابد و در پایان منجر به بهبود سیستم قلب و عروق ميشود .

 

موثر براي چشم و بينايي

پیاده روی با پای برهنه در صبح براي چشم و بينايي خواص بسياري دارد. پا ها مناطقی دارند که با اعضای بدن در رابطه هستند.

  

راه رفتن بيش ترین فشار را بر روی انگشت اول، دوم و سوم می آورد که این نقاط بر سلامت چشم تاثیرگذارند.

 

افزایش ایمنی بدن

تحریک سیستم عصبی در طول راه رفتن با پای برهنه، به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک ميکند . توجه کرده اید که بچه ها عاشق بازي و جنب و جوش با پای برهنه هستند، و اگر با شن و ماسه بازي ميکنند ، ایمنی آن ها افزایش می یابد و قوی تر و سرحال تر میشوند .

 

از بین بردن استرس

پابرهنه راه رفتن بر روی چمن، به خصوص در موقع صبح، کمک ميکند تا حواس خود را بازسازی کرده و ارامش ذهني کسب کنید. ترکیبی از هوای تازه، نور خورشید گرم، محیط سبز و فضای صبح صبحگاهی، از بسياري جهت ها در کاهش استرس کمک ميکند .

 

اکسیژن تازه براي اندام های بدن شما موثر است. نور خورشید ویتامین D را فراهم ميکند و فضای طبیعت سبب ميشود بدن شما و ذهن شما آرام شود. این به نوبه خود به شما کمک ميکند حس ارامش بیشتری کنید و استرس را کم کنید.

 

علاوه بر این، قبل از آغاز کار روزانه، چرت زدن بر روی چمن به مدت ۳۰ دقیقه به شما کمک ميکند تا فعالیت های روزانه خود را سریعتر تر و به آسانی انجام دهید. همچنين در موقع شب، ۳۰ دقیقه پابرهنه راه رفتن روی چمن به شما کمک خواهد کرد که ذهن خود را خاموش کنید.

 

کنترل فشار خون 

زمانی که با پای برهنه راه می روید، اعصاب پاها تحریک ميشود . و سطح استرس پائین مي‌ايد . زمانی که استرس و فشار ازاد ميشود ، به کنترل فشار خون کمک ميکند .

 

پیاده روی ,پیاده‌روی روی چمن,پیاده روی با پای برهنه بر روی چمن

پابرهنه راه رفتن بر روی چمن

 

کاهش دردهای مزمن

الکترونهای موجود در زمین، به سیستم ایمنی بدن کمک ميکنند . به این صورت که، الکترون ها به وسیله بدن جذب میشوند ، در حالی که راه رفتن با پای برهنه سبب افزایش سطح اکسیژن ميشود و بدین ترتیب دردهای حاد را در بدن کاهش ميدهد .

 

کاهش علایم هورمونی و دوران قائدگی

عدم تعادل هورمون ها میتواند سبب ایجاد مشکلات ذهني و جسمی شود ؛ سندروم قبل از قائدگی زنان، میتواند موجب تغيير در خلق و خو، درد شکم، سردرد، افزایش وزن، یبوست، اکنه و علایم ديگر شود که راه رفتن با پای برهنه، میتواند به کاهش این علایم کمک کند.

 

کاهش التهاب

اسیب در سلول ها، سبب التهاب ميشود که به سرطان، بیماري های قلبی، پیری و بسياري از مشکلات ديگر منجر ميشود . با راه رفتن بر روی زمین، با پای برهنه، الکترون های موجود در زمین به عنوان آنتی اکسیدان عمل ميکنند و تأثير به سزایی در کاهش التهاب دارند.

 

پاک سازی بدن 

کارشناسان ميگويند زمانیکه شما روی چمن پابرهنه راه می روید به میدان مغناطیسی زمین که به نوبه خود بر میدان الکتریکی و مغناطیسی بدن تأثير می گذارد، متصل می شوید.

 

این اتصال به خنثی کردن اثرهای منفی در بدن که سبب بروز بیماري های خاص ميشود ، کمک ميکند ودرنتیجه بدن پاک سازی ميشود .

 

تحریک نقطه فشار در بدن

چند نقطه فشار در پا وجود دارد . زمانیکه این نقاط تحریک ميشود ، میتواند روی اندام های گوناگون بدن تأثير بگذارد. در نتيجه زمانیکه شما صبح روی چمن راه می روید، این نقاط تحریک ميشود .

 

گردآوری: بخش ورزسی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------