آیا ارتباطی بین انجام ورزش و سکته قلبی جوانان وجود دارد؟



رابطه سکته قلبی در جوانان بعد از انجام ورزش, ارتباطی بین سکته قلبی جوانان و ورزش,

رابطه سکته قلبی در جوانان بعد از انجام ورزش

 

در افرادی که ورزش را حرفه ای دنبال نمی کنند، ورزش سنگین و یک باره میتواند منجربه مرگ ناگهانی شود، این مسئله در مورد ورزشکاران حرفه ای هم مشاهده شده است و این چندین دلیل دارد.

بیماری های قلبی هستند( مثل کلفتی عضله زیر دریچه آئورت، آنومالی های عروق کرونر) که ثابت شده اند در فعالیت های شدید شخص را دچار مرگ ناگهانی می کند، حال به جز این موارد یک عدم تعادلی بین نیاز قلب به اکسیژن و خون در طول ورزش های سنگین بوجود می آید؛ لذا توصیه اکید داریم بدون نرمش و گرم کردن بدن نباید ورزش کرد و همچنین افرادی که قصد دارند ورزش های سنگین انجام دهند باید با امادگی قبلی و تدریج باشد.

 

رابطه سکته قلبی در جوانان بعد از انجام ورزش, ارتباطی بین سکته قلبی جوانان و ورزش,

ارتباط بین سکته قلبی جوانان و ورزش

 

کدام ورزش ها برای قلب و عروق موثر هستند؟

 

پیاده روی سریع

چنانچه سال هاست که از نظر فیزیکی فعال نیستید با پیاده روی اهسته و فواصل زمانی کوتاه 5 دقیقه ای در صبح و شب آغاز کنید.

 

چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید که مانع انجام ورزش های سنگین می گردد پیاده روی روزانه شیوه بسیار خوبی برای انجام قدری ورزش است. طبق مطالعات موجود، پیاده روی بمدت دو و نیم ساعت در هفته میتواند خطر حملۀ قلبی و سکته را به ميزان 30% کاهش دهد. برخی از متخصصین می گویند انجام 30 تا 60 دقیقه پیاده روی به مدت 5 بار در هفته حداکثر سلامتی را برای قلب شما به ارمغان می آورد.

 

هروله دویدن( Jogging)

چنانچه آمادگی بدنی شما بیش از پیاده روی است قدم بعدی دویدن به حالت هروله است همراه با دویدن و راه رفتن میتوانید 5 دقیقه ورزش های کششی انجام دهید. تحقیقات اخیر دانشگاه پزشکی استانفورد نشان داده است که دویدن منظم نه تنها برای قلب موثر است بلکه سبب تناسب اندام در اشخاص ورزش‌کار و فعال ماندن آن ها نسبت به اشخاص بی تحرک  می شود.

 

طناب بازي

اگر چه طناب بازي به نظر بچه گانه میرسد ولی حتماً علت مهمی وجود دارد که مشت زنان حرفه ای در تمرین های روتین خود طناب بازی می کنند. طناب بازي شیوه بسیار خوبی برای حفظ تناسب اندام و چالاکی است. مطالعات گذشته نشان می دهد که این نوع فعالیت شدید، سبب تقویت استخوانها می گردد. طناب بازي برای 10 دقیقه حدود 200 کالری می سوزاند که معادل یک مایل یا 6/1 کیلومتر دویدن است.

 

دوچرخه سواری

شیوه ديگر برای افزودن ورزش به برنامۀ روزانه اتان استفاده از دوچرخه بجای ماشین است. یک ساعت دوچرخه سواری تقریباً 650 کالری انرژی می سوزاند اما بهترین فایدۀ دوچرخه سواری بالا رفتن ضربان قلب بتدریج و در طول زمان است.

 

متخصصین معتقد هستند، حداقل 20 دقیقه دوچرخه سواری مساوی با یک جلسه ورزشی برای شما موثر است. غالباً انجام مستمر دیگر ورزش های هوازی سخت تر از دوچرخه سواری است به همین دلیل دوچرخه سواری به شما پیشنهاد می شود.

 

رابطه سکته قلبی در جوانان بعد از انجام ورزش, ارتباطی بین سکته قلبی جوانان و ورزش,

ورزش های ممنوع برای بیماران قلبی

 

ورزش های ممنوع برای بیماران قلبی

ورزش های ایزومتریک شامل فشردن عضلات روی عضلات ديگر یا یک شیء ثابت است. این ورزش ها شامل حرکات زیر هستند:

 

- رفتن به جکوزی و سونا که تغییرات همودینامیکی و تغییرات سریع و ناگهانی در سیستم بدن ایجاد می کند.

 

- پلانک

 

-پل زدن

 

- ورزش های قدرتی توده عضلانی بدون چربی را افزایش می دهد. با این ورزش ها ممکن است فشار خون بالا رود و اکسیژن موجود در خون با محدودیت روبرو شود. این ورزش ها عبارت اند از:

 

- کش ها و باند های مقاومتی

 

- وزنه برداری

 

ورزش کنید حتی اگر سکته کرده اید 

پس از گذشت دست کم دو هفته از سکته قلبی، میتوان برنامه بازتوانی قلبی این بیماران را آغاز کرد و به آن ها توصیه می شود فعالیت های فیزیکی را از سر بگیرند. بهتر است نوع و شدت ورزش ها از طرف متخصص تعيين شود.

 

با توجه به شرایط بیمار، باید فعالیت مناسبی برای او انتخاب شود. بنابراین در مراکزی که خدمات بازتوانی قلبی را ارائه می کنند، نخست وضعیت قلب، تنفس، فشار خون و ضربان قلب بیمار کنترل می شود تا طبق آن ورزش موردنظر را تعيين کنند که بتدریج، شدت و مدت فعالیت ها هم افزایش می یابد.

 

زمانی که بیمار بعد از چند جلسه بازتوانی قلبی متوجه می شود مثل قبل یا حتی بهتر از قبل میتواند مشغول ورزش و فعالیت شود، نه تنها روحیه بهتری پیدا می کند، بلکه از نظر جسمی هم وضعیت مناسب تری خواهد داشت.

 

رابطه سکته قلبی در جوانان بعد از انجام ورزش, ارتباطی بین سکته قلبی جوانان و ورزش,

مزایای دانستن ورزش برای قلب

 

مزایای دانستن چه ورزشی برای قلب موثر است

- ورزش فشار خون را کاهش می دهد. این روزها به خاطر استرس های بی شماری که در زندگی وجود دارد و سبک غلط زندگی مشکل فشار خود در مردم فراگیر شده است. اینکه بدانید چه ورزشی برای قلب مفید است به شما کمک می کند تا این مسئله را مدیریت کنید.

 

- با دانستن این که چه ورزشی برای قلب موثر است وزن خود را کنترل کنید. وزن بالا با ایجاد فشار روی قلب و بدن احتمال سکته قلبی و مغزی را افزایش می دهد.

 

- ورزش های هوازی با تقویت عضلات، در سلامت قلب نقش موثری دارند.

 

- چنانچه ترک دخانیات برایتان مشکل است بااطلاع از این که چه ورزشی برای قلب موثر است میتوانید این عادت مخرب را ترک کنید. ورزش هایی که سلامت قلب را تضمین می کنند، در ترک سیگار هم بسیار مؤثر هستند.

 

- ورزش اضطراب را کاهش می دهد. درصورتی که شما بدانید که چه ورزشی ورزشی برای قلب موثر است و با انجام منظم آن در طول هفته، بدن خود را بیمه کنید، هم ارامش بیشتری خواهید داشت و هم با ترشح هورمون های شادی بخش در بدن اضطراب ها را از خودتان دور خواهید کرد.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------