ورزش مانع بلوغ زودرس و کوتاهی قد در دختران می‌شود



نداشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش نکردن در سنین رشد باعث کوتاه شدن قد دختران می‌شود

 

نداشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش نکردن در سنین رشد باعث کوتاه شدن قد دختران می‌شود.

 

دکتر باقری مقدم در گفت وگویی افزود: با افزایش روند چاقی در دختران قبل از سن بلوغ، به دلیل رشد بیش از حد غضروف‌ها و تبدیل زود هنگام آن‌ها به استخوان سبب بلوغ زودرس و کوتاهی قد و قامت این افراد در آینده خواهد شد.

 

وی گفت: دخترانی که از دوران کودکی دچار چاقی هستند با افزایش روند چاقی، نداشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش نکردن، غضروف صفحه رشد استخوانی آنها زودتر بسته می‌شود در نتیجه قد و قامت کوتاه‌تری نسبت به افراد عادی خواهند داشت ضمن اینکه تغذیه درست، ورزش ایده‌آل و خواب مناسب سبب می‌شود تا بلوغ دختران طی زمان مقرر انجام شود.

 

باقری مقدم تصریح کرد: دخترانی که به رشته‌هایی همچون ژیمناستیک، اسکیت، پاتیناژ، دو استقامت و ورزش‌های رزمی می‌پردازند نیاز به کاهش وزن زیادی دارند و با انجام فعالیت‌های ورزشی در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهند بود. از سوی دیگر ورزشکاران این رشته‌ها به دلیل از دست دادن اشتهای خود انرژی کافی دریافت نمی‌کنند و همین مساله در نامنظم بودن قاعدگی دختران تاثیر بسزایی دارد. نکته مهم در این ارتباط بی‌اطلاع بودن مربیان، ورزشکاران و خانواده‌ها از این موضوع است و متوجه این قضیه نیستند که اگر قاعدگی دختران بیش از سه ماه به تاخیر بیفتد نشانه خوبی نیست و نیاز به پیگیری درمانی دارد.

 

رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: رژیم غذایی مناسب و ورزش دو بال تفکیک ناپذیرند که اگر به درستی هدایت و کنترل شوند به حفظ تناسب اندام زنان در دوران پس از ازدواج کمک می‌کند. همچنین در سلامت قلبی ـ عروقی و محکم‌تر شدن عضلات آن‌ها نیز نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

 

منبع: isna.ir

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------