راهنمای انتخاب و خرید عینک شنا



طریقه ی استفاده از عینک شنا, مراقبت از عینک شنا, راهنمای خریدن عینک شنا

عینک شنا یکی از تجهیزات مهم است که از ورود کلر به چشم جلوگیری می کند

 

در خرید عینک شنا چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ 

عینک شنا یکی از تجهیزات مورد استفاده در ورزش شنا است که فرصت دید مناسب در اعماق آب را برای شناگر فراهم می سازد. در حقیقت عینک شنا مانع نفوذ آب کلر دار به داخل چشم می شود. لذا انتخاب عینک مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

ورزش شنا

شنا کردن نوعی ورزش آبی و تمرین کاردیوی است که با به حرکت درآوردن اصولی دست و پاها قابلیت پیشروی فرد در آب فراهم می شود. این نوع ورزش فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. یکی از مهمترین این فواید ها سالم نگه داشتن مفاصل است.

درواقع با شنا کردن فشار وارده بر ستون فقرات کاهش می یابد. این روند وجه تشابهی با جاذبه ی صفر دارد. در نتیجه برای تقویت استخوان بندی و مفاصل تمرینی منحصر به فرد است.

 

علاوه براین، به دلیل درگیر کردن تمامی عضلات بدن، موجب کاهش وزن و خوش ترکیب شدن اندام می گردد.

برای ضدعفونی کردن استخر ها معمولا از کلر استفاده می شود. مولکول های کلر با آمونیاک و نتیروژن موجود در آب ترکیب می شوند و کلرامین شکل می گیرد. بدین طریق از ورود باکتری ها به آب استخر ممانعت می شود.

 

کلر های مورد استفاده، آسیب هایی را بر پوست، مو و چشم ها از قبیل التهاب و قرمزی وارد می کند. برای جلوگیری از عفونت های چشمی توصیه می شود از عینک های شنا استفاده کنید.

 

راهنمای خریدن عینک شنا, عکس عینک شنا, طریقه ی استفاده از عینک شنا, عینک شنا

شنا از جمله ورزش هایی است که علاوه بر سلامتی، تناسب اندام را نیز در پی دارد

 

چرا باید از عینک شنا استفاده کرد؟

یکی از لوازم آموزش شنا و همچنین تجهیزات الزامی در شنا کردن، استفاده از عینک های شنا است.  عینک شنا این امکان را به شما می دهد که در زیر آب دید مناسبی داشته باشید و چشم هایتان در مقابل مواد شیمیایی کلر در امان بماند.

 

انواع مختلف عینک شنا

انتخاب عینک مناسب برای شنا کردن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین خاطر در باشگاه های ورزشی عینک های مختلفی بر اساس نوع و قیمت عینک ها تعبیه شده است.

یکی از ویژگی هایی که حاکی از عینک استاندارد و با کیفیت شنا دارد، عدم نفوذ آب به داخل عینک است.

 

1. عینک شنای طبی

عینک های طبی مختص افرادی است که چشم های ضعیفی دارند. به این قبیل عینک ها، عینک شنا شماره دار نیز می گویند. نکته حائز اهمیت آن است که استفاده از این محصول مخصوص افرادی است که نمره ی چشم هایشان بین 1- و 8- باشد.

 

2. عینک تفریحی

عینک های تفریحی شنا در مقایسه با سایر عینک ها قطور هستند. در همه ی عینک های مخصوص استخر از نوعی لایه ی ضد بخار استفاده شده است که در عینک های تفریحی بسیار سریع تر این خاصیت از بین می رود. قیمت عینک های تفریحی ارزان تر از سایر عینک های استخر می باشد.

 

طریقه ی استفاده از عینک شنا, عینک شنا, عینک شنا حرفه ای

عینک شنا تفریحی پرطرفدارا ترین عینک مخصوص شنا به شمار می آید

 

3. عینک بدون بند استخر

در ساخت عینک های بدون بند از دو عدسی و تعدادی چسب های طبی استفاده شده است. چسب های طبی به پوست اطراف چشم متصل می شوند و از نفوذ آب و بخار به داخل چشم ممانعت می کند. 

با اینکه چسب های طبی مورد استفاده در عینک های بدون بند، کششی بر روی سطح پوست ایجاد نمی کنند اما برای افرادی که پوست حساسی دارند، مناسب نمی باشد. همچنین، نصب این قبیل عینک ها بسیار سخت است.

 

4. عینک های حرفه ای مخصوص مسابقه

شنا گران حرفه ای برای شرکت در مسابقات از عینک های حرفه ای مسابقه ای بهره می گیرند. درواقع، این نوع عینک از بند های مخصوصی ساخته شده است که از نفوذ آب جلوگیری می کند.

به سبب سفت و سخت بودن بند ها و قالب عینک، فشار های غیر قابل تحملی بر روی پوست اطراف چشم وارد می شود. بنابراین شناگران از عینک های حرفه ای استقبال زیادی نمی کنند.

 

5. عینک سوئدی

یکی از عینک های مطلوب و پرطرفدار در میان شناگران، عینک های سوئدی هستند. این نوع عینک ها از لنز هایی با جنس پلاستیک ساده تعبیه شده اند و جنس بند های آن ها نیز از جنس پلاستیک است. علاوه براین، از قیمت های بسیار مناسبی برخوردار هستند.

 

راهنمای خرید عینک استخر

شناگران می بایست در خرید عینک به نکاتی از قبیل عینک ضد UV، ضد بخار و ضد خش بودن عینک ها توجه کنند.

 

لنز عینک شنا

لنز های عینک شنا در دو دسته بندی بزرگ و کوچک طراحی می شوند.

عینک هایی که از لنز های کوچک ساخته می شوند، دید شناگر را محدود می سازند. لنز های کوچک به دلیل فشرده بودن عنصر های سازنده ی لنز، دید کامل و با جزئیاتی برای شناگر مهیا می سازند. لذا این نوع عینک ها معمولا برای شناگران حرفه ای مناسب است.

 

لنزهای بزرگ نیز به دلیل ارائه دید بهتر از داخل آب در میان همگان شهرت دارد.

علاوه براین، عنصر های سازنده (جنس) لنز های عینک شنا از دو جنس کریستال و پلی کربنات(لنزهای پلاستیکی) هستند. 

 

رنگ لنز عینک

در بازار باشگاه های ورزشی عینک هایی با رنگ لنز متفاوت وجود دارند. معمولا شرکت ها در ساخت لنز عینک از رنگ هایی مانند کهربایی، آبی، بنفش، دودی، شفاف و آینه ای بهره می گیرند. درحقیقت رنگ های مورد استفاده در لنز ها براساس نور محیطی که شناگر می خواهد فعالیت کند، طراحی شده است.

یکی از لنز هایی که با اکثر شرایط های محیطی سازگار است، رنگ کهربایی لنز است.

 

طریقه ی استفاده از عینک شنا, عینک شنا, عینک شنا حرفه ای

لنز عینک های شنا در رنگ های مختلفی وجود دارد که پر طرفدار ترین آن ها کهربایی است

 

فریم عینک

شکل ظاهری عینک های شنا در سه دسته ی سوئدی، کلاسیک و تفریحی طبقه بندی می شود.

عینک های تفریحی با عنوان ماسک شنا نیز شناخته می شوند. این قبیل عینک ها به دلیل فاصله ی مناسب از چشم ها برای شناگران مبتدی مناسب می باشند.

عینک های سوئدی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. میزان فاصله ی این نوع عینک ها از چشم بسیار کم است. در نتیجه مخصوص مسابقات است و در صورت استفاده ی مکرر موجب خسته شدن چشم ها می شود.

 

عینک کلاسیک در میان فریم های مختلف از شهرت بالایی برخوردار است. در اطراف عینک لایه های سیلیکونی قرار دارد که با مکندگی پوست به طور صحیح قرار می گیرد.

 

برند های پرطرفدار عینک شنا در بازار های ورزشی

در میان کمپانی سازنده ی عینک های شنا، سه برند Zoggs، Speedo و Arena از رهبران و مشهور ترین برند ها در بازار تولید عینک شنا هستند.

 

پنج مورد از مدل عینک های شنای پرطرفدار در بازار های ورزشی

• یاماکاوا مدل 9136DM-N

• اکوا پرو مدل X5

• عینک شنا بچه گانه مدل DZ-1600

• اسپیدو مدل GL-4000

• کرسی مدل SKYLIGHT

 

گردآوری : بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------