آشنایی با ورزش های هوایی؛ ورزش هایی که آدرنالین خونتان را بالا می برد



باشگاه ورزش های هوایی, زیپ لاین, بانجی جامپینگ از ورزشهای هوایی

تفریحات و ورزش های هوایی پر هیجان

 

آشنایی با انواع تفریحات هیجان انگیز هوایی

ورزش های هوایی یکی از هیجان انگیز ترین فعالیت ها و ورزش هایی است که به وسیله پرواز و معلق بودن بین زمین و آسمان صورت می گیرد. برای ورزش های هوایی ابزارها و تکنولوژی های متعددی ابداع شده است. ورزش های هوایی برای افرادی که عاشق پرواز و هیجان هستند بسیار محبوب است.

ورزش های هوایی

تفریحات و ورزش های هوایی فعالیت های پر هیجانی هستند که برخی از آنها خطرناک نیز می باشند زیرا احتمال وقوع حادثه در آنها بالا است. اما با این حال این ورزش ها برای بسیاری از افراد ماجراجو که عاشق تجربه های هیجانی و ریسک پذیر هستند خیلی محبوب هستند. برخی نیز به خاطر یک لحظه و تنها برای سلفی گرفتن در چنین وضعیتی حاضرند جان خود را به خطر بیندازند.

 

ورزش های هوایی به صورت گروهی و یا انفرادی انجام می شود که در این صورت نیاز به جرأت و جسارت بیشتری دارد. در کشور ایران ورزش های هوایی در جزیره کیش اجرا می شود و همه ساله مسافرانی که به این ورزش ها علاقمند هستند برای یک تجربه هیجان انگیز به این منطقه سفر می کنند.

 

انواع ورزش های هوایی

ورزش های هوایی که به خصوص در کشور ما انجام می شود شامل پاراگلایدر ، جایروکوپتر ، کایت ، بالن ، پاراموتور ، پاراسل ، زیپ لاین ، سقوط آزاد یا بانجی جامپینگ ، چتربازی و سقوط آزاد و ... می باشد که در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه معرفی می کنیم.

 

چتر بازی و سقوط آزاد

 

ورزش های هوایی, انجمن ورزش های هوایی, تفریحات و ورزش های هوایی

ورزش های هوایی به صورت گروهی و یا انفرادی انجام می شود

 

چتر بازی و سقوط آزاد یکی از ورزش ها و تفریحات هوایی پر هیجان و در عین حال پر خطر است. برای انجام این ورزش باید به اندازه کافی مهارت و تخصص داشته باشید و دوره های آموزشی را گذرانده باشید.

 

علاقمندان می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی و سپری کردن دوره های لازم به کمک یک مربی از ارتفاع زیاد و یا از هلیکوپتر و یا هواپیما به پایین بپرند و با استفاده از چتر نجات فرود بیایند.

سقوط آزاد و چتر بازی شامل دو نوع اتوماتیک و غیر اتوماتیک می باشد.

 

سقوط آزاد یا چتر بازی اتوماتیک بسیار ایمن است و برای افراد مبتدی مناسب است. در این نوع چتر بازی ، چتری که همراه فرد می باشد به وسیله یک طناب به هلیکوپتر یا هواپیمایی که چتر بازان از آن به پایین می پرند متصل است و به محض رسیدن چترباز به ارتفاع مورد نظر ، چتر به صورت اتوماتیک باز می شود.

 

در روش دوم یعنی سقوط یا چتربازی با غیر اتوماتیک ، فرد چترباز از هواپیما یا هلیکوپتر به پایین پریده و در ارتفاع مورد نظر با استفاده از دستگیره هایی به نام پاراشوت ، چتر خود را باز کرده و در مکان معینی فرود می آید.

 

بالن

 

 زیپ لاین, بانجی جامپینگ از ورزشهای هوایی, انواع تفریحات هوایی

پاراگلایدر یکی از ورزش ها و تفریحات هوایی انفرادی بسیار هیجان انگیز است

 

بالن سواری از ورزش های هوایی و تفریحات بسیار آرام و دلپذیر است. شاید با دیدن صحنه های بالن سواری فیلم ها و انیمیشن ها در میان ابر ها و بر فراز مناظر زیبا بسیاری از ما از بچگی آرزو داشتیم که با این وسیله پرواز کنیم. 

علاقمندان به بالن سواری می توانند در تهران و نزدیکی دماوند از این تفریح لذت ببرند. بالن سواری بر فراز مناظر و چشم اندازهای زیبا بسیار لذت بخش تر می باشد.

 

پاراگلایدر

پاراگلایدر یکی از ورزش ها و تفریحات هوایی انفرادی بسیار هیجان انگیز است. اگر با هدف تفریح این ورزش را انجام می دهید باید حتما یک فرد باتجربه و حرفه ای شما را همراهی کند. این ورزش در مقایسه با سایر ورزش های هوایی دارای خطر و ریسک کمتری است. 

در این ورزش می توانید به وسیله چتر پرواز کنید. این ورزش در کوهستان ها و ارتفاعات بالا انجام می شود. برای این ورزش در کشور ما تعدادی باشگاه وجود دارد. برای پرواز با پاراگلایدر باید از مساعد بودن هوا مطمئن شوید.

 

پاراموتور

پرواز با پاراموتور به اعتقاد برخی ها بهتر از پرواز با پاراگلایدر است زیرا در این پرواز شما امکان نشستن بر روی یک صندلی را دارید که توسط خلبان کنترل می شود. 

پرواز با پاراموتور در مقایسه با پرواز با وسایل دیگر سخت تر و تخصصی تر است. شما می توانید تنها با همراهی یک خلبان با تجربه ، با پاراموتور پرواز کنید و برای این کار نیازی به دوره آموزشی خاصی ندارید. پاراموتور نیازی به باند ندارد و به محیط زیست نیز آسیبی وارد نمی شود.

 

پاراسل

 

باشگاه ورزش های هوایی, زیپ لاین, بانجی جامپینگ از ورزشهای هوایی

یکی از تفریحات و ورزش های هوایی در کیش پاراسل است

 

یکی دیگر از ورزش ها و تفریحات هوایی پرواز با پاراسل است که در کیش و به صورت دسته جمعی و بر فراز دریا صورت می گیرد. برای پرواز باید بر چتر پاراسل سوار شوید. این وسیله به کمک یک قایق کشیده می شود. حرکت سریع قایق باعث می شود که چتر اوج بگیرد. 

چتر پاراسل می تواند در آب کشیده شود و تا ارتفاع 300 متر نیز بالا برود. افرادی که علاقمند به پرواز با این وسیله هستند می توانند با سفر به جزیره کیش آن را تجربه کنند.

 

جایروکوپتر

این ورزش و تفریح هوایی ترکیبی از هواپیما و هلیکوپتر است. برای پرواز با جایروکوپتر باید از یک فضای امن و آرام استفاده کنید و در ارتفاع پایین پرواز کنید. پرواز با جایروکوپتر بر فراز آب های خلیج فارس در جزیره کیش بسیار لذت بخش می باشد.

 

بانجی جامپینگ یا سقوط آزاد

 

 ورزش های هوایی, انواع ورزش های هوایی, ورزش های هوایی

بانجی جامپینگ یکی از ورزشهای هوایی است که آدرنالین خون را به شدت بالا می برد

 

بانجی جامپینگ یا سقوط آزاد یک تفریح و ورزش بسیار مهیج و متهورانه است که در مدت زمان کوتاهی آدرنالین خون را به شدت بالا می برد. این پرواز به قدری دلهره آور است که برخی از افراد هنگامی که برای پرواز به سکوی پرش می رسند با دیدن ارتفاع آن از پریدن منصرف می شوند.

 

در این پرواز پر هیجان فرد به کمک یک طناب فنر دار و با اراده خودش از یک ارتفاع بسیار بلند می پرد و با پرش هیجان به اوج خود می رسد. 

توصیه می شود قبل از اقدام به پرواز با بانجی جامپینگ از امن بودن مکان انجام این ورزش اطمینان حاصل کنید و آن را به خوبی بررسی کنید.

 

کایت

کایت ابزاری است سبک برای پرواز و دارای دو مدل می باشد. در یک مدل ، خلبان در زیر بال های کایت به صورت معلق و آویزان قرار می گیرد و هنگام فرود بر روی پاهای خود بر روی زمین می نشیند. 

نوع دیگر دارای یک موتور است که به کایت متصل می شود و خلبان در کابین قرار می گیرد. سرعت کایت در مقایسه با پاراگلایدر بیشتر می باشد. در بسیاری از شهر های کشور مان امکان پرواز با کایت وجود دارد.

 

زیپ لاین

 

انواع تفریحات هوایی, ورزش های هوایی انفرادی, ورزش های هوایی

زیپ لاین یکی از ورزش های هوایی است که دارای سرعت غیر قابل کنترل هستند

 

زیپ لاین وسیله ای است که تقریبا در همه جا قابل دسترسی است. این وسیله دارای یک قرقره می باشد که بر روی سیم بکسل متصل است و یک سر آن به یک طرف دره ای متصل است که با طرف دیگر اختلاف ارتفاع دارد و این اختلاف ارتفاع باعث ایجاد شیب شده و امکان سر خوردن برای فرد را ایجاد می کند. زیپ لاین ها دارای سرعت غیر قابل کنترل هستند اما برخی از آنها به ترمز مجهز می باشند و به فرد امکان می دهد که سرعت  آن را کنترل کند.

 

استفاده از این وسیله برای افراد سنگین وزن امکان پذیر نیست و در برخی از زیپ لاین ها محدودیت صد کیلویی و در برخی محدودیت 200 کیلویی در نظر گرفته شده است. برخی زا زیپ لاین ها به صورت انفرادی یا دسته جمعی وجود دارند.

 

گردآوری : بخش گردشگری بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------