آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

تدارک فرهاد آئیش برای یک «چمدان»



اخبار , اخبار فرهنگی,نمایش چمدان,درباره نمایش چمدان

 

فرهاد آئیش قصد دارد، همزمان با اجرای تازه‌ترین نمایش‌اش، نمایشگاهی با موضوع «چمدان» را در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار کند.

این کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما با ارائه توضیحاتی در مورد نمایش "چمدان" که قرار است بهمن ماه سال جاری در سالن اصلی تئاترشهر به صحنه برود، گفت: دو نمایش با عنوان «چمدان» در دست تولید دارم، یکی از این نمایش‌ها را 25 سال قبل نوشته و اجرا کرده‌ام، نمایش دیگر نوشته "کوبو آبه"، نویسنده سورئالیست ژاپنی است. این آثار از دو منظر متفاوت "چمدان" را دستمایه کارشان قرار می‌دهند، اما به لحاظ فلسفی به یکدیگر نزدیک‌اند.

او با تاکید بر اینکه تلاش دارد از محدوده اجرای صرف یک نمایش خارج شود، بیان کرد: دو نمایش پشت سر هم به تصویر کشیده و در میان آنها انیمیشنی کوتاه که آنهم در ارتباط با "چمدان" است نشان داده می‌شود و از منظر دیگری به این مقوله نگاه می‌کند، در واقع وجه انتقالی دو نمایش است.

آئیش با عنوان اینکه این مسئله به تنهایی برای او راضی کننده نبوده است، ادامه داد: همیشه این شعر سهراب سپهری را به یاد می‌آورم که می‌گوید: " واژه باید خود باد، واژه باید خود باران باشد " واژه باران، با خود آن فرق می‌کند. ما هم با واژه "چمدان" روبه رو بودیم، شیئی که همیشه در گنجه ما وجود دارد و در جایی پنهان بوده است.

او افزود: دلم می‌خواهد این اتفاق سبب شود تا کسانی که به این اجرا می آیند، واژه "چمدان" برایشان ابعاد مختلفی پیدا کند. در کنار نگاه ما به این مسئله نگاه‌های متفاوتی نیز از سوی تماشاگران شکل بگیرد. براین اساس تنها به شب‌های اجرا بسنده نکردیم و نمایشگاهی در ارتباط با "چمدان" خواهیم داشت. "پویا آریان پور" از جمله هنرمندان بسیار خوبی است که به کارهای‌اش علاقمندم، بنابراین او در کنار ما حضور خواهد داشت تا اجرای‌مان را تبدیل به یک اتفاق کند. از او درمورد چند ویدئو آرت یا مجسمه‌هایی که با این موضوع ساخته شده است مشاوره خواستم.

او ادامه داد: آریان‌پور همراه با تعدادی از هنرمندان جوان "ویژوال آرت"، پروژه‌ای را در این زمینه شکل می‌دهند تا در کنار اجرای نمایش "ویدئو اینستالیشن" یا "ویدئو چیدمان" در سالن انتظار مجموعه تئاترشهر داشته باشیم. خیلی از این بابت هیجان زده‌ام و در آن دخالتی نخواهم داشت. به خاطر نزدیکی سلیقه و فکر با پویا آریان‌پور مطمئن‌ام اتفاقی که در سالن انتظار ایجاد می شود، تکمیل کننده نمایش ما خواهد بود.

آئیش تاکید کرد: ما در انتظار ایده‌های دیگری هستم. اگر افرادی علاقمندند که آثار هنری در ارتباط با "چمدان" داشته باشند، از آنها استقبال می‌کنیم. آثاری که بتواند نگاهی به این موضوع داشته باشد که این واژه ابعاد عمیق‌تر و گسترده‌تری پیدا کند. 

 

اخبار فرهنگی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------