آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

رضا رویگری و خاطره قتل شمر



رضا رویگری و خاطره قتل شمر

این سریال لذت معنوی بالایی برای من داشت و یك كار فوق العاده دوست داشتنی در كارنامه ام به حساب می آید.

سریال مختارنامه با ارائه صحنه های قصاص قاتلان امام حسین(ع) و همچنین دوری از شعارزدگی تاثیر زیادی در احیای فرهنگ عاشورایی داشت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رضا رویگری، بازیگر نقش كیان در سریال مختارنامه در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ درباره حس و حال آن روزهایش و بازی در این سریال گفت: زمانی كه پیشنهاد بازی در سریال مختارنامه از طرف داوود میرباقری به من داده شد، میرباقری یك صفحه از فیلمنامه را به من داد و من به دلیل علاقه شخصی ام به قلم میرباقری با خوشحالی نقش را پذیرفتم.

وی افزود: به دلیل روایت هایی مبنی بر این كه مختار به وسیله ایرانیان قیام كرده، علاقه خاصی به نقش كیان پیدا كردم.

رویگری تصریح كرد: زمانی كه داوود میرباقری دیالوگ های سریال را به من داد، تنها ۱۹ قسمت آن كامل شده بود و من روزانه ذوق دریافت دیالوگ های جدید را برای بازی داشتم.

رویگری افزود: هنگام بازی در این سریال اعتقادم به ائمه بر این مبنا بود كه داشته هایمان از آنهاست و از طرف دیگر از لحاظ معنوی نقش قاتل شمر و سنان را بازی می كردم كه نقش یك ایرانی جنگجو، مبارز ولایتمدار، فرمانبردار و عاشق خانواده بود.

وی درباره لذت بازی در این سریال گفت: این سریال لذت معنوی بالایی برای من داشت و یك كار فوق العاده دوست داشتنی در كارنامه ام به حساب می آید.

رویگری درخصوص ویژگی های ماندگاری این سریال گفت: ویژگی بارز این سریال به تصویر كشیدن قصاص قاتلان امام حسین(ع) است كه از لحاظ تاریخی و مذهبی برای شیعیان اهمیت بسیاری دارد.

این بازیگر ادامه داد: هفته گذشته به زیارت عتبات عالیات رفته بودم كه آنجا مورد لطف شیعیان قرار گرفتم و متوجه استقبال پرشكوه شیعیان عراق از مختارنامه شدم.

رویگری افزود: شاید باورش سخت باشد، ولی زمانی كه برای زیارت حرم امام علی(ع) رفته بودم، حدود یك ساعت درگیر گرفتن عكس های یادگاری با شیعیان نجف بودم.

بازیگر نقش كیان سریال مختارنامه در خصوص تاثیر این سریال بر زندگی شخصی اش گفت: اجازه تاثیرگذاری نقش هایم روی زندگی ام را نمی دهم، اما نقش كیان تاثیر معنوی عمیقی روی من گذاشت.

رویگری درخصوص توانایی سریال مختارنامه در احیای فرهنگ عاشورایی گفت: مختارنامه به دلیل برخورداری از صحنه هایی واقعی و نبود شعارزدگی، تاثیر بسیار زیادی در احیای فرهنگ عاشورایی دارد.

وی تصریح كرد: به نظر من اگر صحنه نهر علقمه پخش می شد سنگ هم به گریه درمی آمد.این بازیگر درخصوص بازخورد مردم پس از پخش این سریال گفت: در بعضی موارد مردم به من می گفتند كه به كشته شدن شمر به دست یك ایرانی افتخار می كنند.

رویگری خاطرنشان كرد: بازی در مختارنامه خواست خدا بود و خدا را به خاطر بازی نقش كیان در این سریال شكر می كنم./روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------