بازگشت «هری پاتر» به صحنه تئاتر



تئاتر هری پاتر،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین شده» یک سال پس از تعطیلی سالن های تئاتر، در قالب یک نمایش تک قسمتی دوباره در تئاتر برادوی روی صحنه می رود.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین شده» که پیش از به صورت دو قسمتی روی صحنه می رفت، پائیز امسال در قالب یک نمایش تک بلیت از تاریخ ۱۶ نوامبر در سالن تئاتر «لیریک» نیویورک اجرای خود را آغاز خواهد کرد و در ادامه در سانفرانسیسکو و همچنین تورنتوی کانادا نیز به روی صحنه می رود. 

 

«هری پاتر و فرزند نفرین شده» جدیدترین نمایشی است که قرار است به تئاتر برادوی بازگردد. پیش از این نمایش های معروفی چون «کتاب مورمن»، «شیرشاه و شیطان» و «مرد موسیقی» نیز از بازگشت به صحنه تئاتر برادوی خبر داده بودند.

 

تئاتر برادوی از مارس ۲۰۲۰ و به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و در ماه می امسال اعلام شد این مجموعه سالن های تئاتر می توانند از تاریخ ۱۴ سپتامبر با ظرفیت کامل پذیرای مخاطبان خود باشند. 

 

نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین شده» بر اساس نمایشنامه ای نوشته «جی کی لورینگ» خالق مجموعه رمان های «هری پاتر» اجرا می شود و در واقع دنباله ای بر مجموعه اصلی رمان های «هری پاتر» در دنیای تئاتر محسوب می شود. این نمایش اولین بار در سال ۲۰۱۶ در تئاتر وست اِند لندن به روی صحنه رفت و در سال ۲۰۱۸ نیز در تئاتر برادوی آمریکا اجرا شده بود.

 

«جی کی رولینگ» پس از تمام شدن هفت‌گانه «هری پاتر»، در سال ۲۰۱۶ فیلمنامه جدیدی برگرفته از کتاب‌های «هری پاتر» نوشت و فیلم «هیولاهای خارق‌العاده و زیستگاه آن‌ها» بر اساس آن ساخته شد. ضمن این‌که نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» که «رولینگ» یکی از نویسندگان آن بود  در «تئاتر وست‌اِند» لندن به روی صحنه رفت.

 

پس از استقبال فراوان مخاطبانش، نمایشنامه‌ «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» نیز روانه بازار شد و از سوی خوانندگان، عنوان هشتمین قسمت مجموعه رمان‌های «هری پاتر» را دریافت کرد.

 

«هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ» هفت کتاب رسمی منتشرشده از مجموعه رمان‌های تخیلی «هری پاتر» هستند و تاکنون چندین فیلم نیز بر اساس این رمان‌ها ساخته شده که به فروشی بالغ بر هشت میلیارد دلار دست یافته‌اند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------