آقای ضرغامی! با پخش نسخه سانسورنشده «گذشته» هم نمی توانید جلوی شادمانی مردم را بگیرید



بی توجهی تلویزیون به علایق مردم,آقای ضرغامی,مشکلات رسانه ملی

مردم غرق در شادمانی اند و رسانه ملی داستان «جان مک کلین» و پسرش را تعریف می کند!

آقای ضرغامی! با پخش نسخه سانسورنشده «گذشته» هم نمی توانید جلوی شادمانی مردم را بگیرید

اینجا ایران است و مردم برای شادمانی به خیابانها ریخته اند اما مدیر رسانه ملی تشخیص داده که به جای همراهی با مردم باید به پخش نسخه های تکه پاره شده «جان سخت4»، «مردان سیاهپوش3»، «ربوده شده/تیکن» و «مبارز سیاهپوش برمی خیزد» بپردازد.

امروز 29 خردادماه است؛ در آغاز شباهنگام قرار داریم و به برکت برد تیم ملی فوتبالمان برابر کره جنوبی و البته چهارمین راهیابی به جام جهانی اغلب خیابانهایمان پر شده از هموطنانی که با پرچمهایی که در دستشان گرفته و آنها را در آسمان پرواز می دهد و در کنارش بوق ممتد خودروهایشان فریاد شادی سر می دهند.

. شادی مردم نه از رنگ است و نه از ریا که اتفاقا درجه خلوص این شادی به شدت بالا است. برای همین است که کم پیش می آید حتی نیروهایی که بناست حافظ امنیت شهر هم باشند با این شادی برخورد نامناسبی داشته باشند و اتفاقا می کوشند در حد خود در شادی مردم سهیم باشند.

اما نکته مهم برخورد رسانه ملی به عنوان تنها رسانه رسمی کشورمان با این شادمانی است. همه تلاش دست اندرکاران رسانه ملی فقط معطوف می شود به پخش زنده مسابقه فوتبال و بعد از آن جمع کردن یک سری کارشناس و پرسیدن نظرات آنها پیرامون این بُرد! تنها مورد ویژه ای که به بهانه برد ایران تدارک دیده شده پخش سه قطعه موسیقی سفارشی است؛ قطعاتی که مثلا می بایست بازتابی از حال و هوای مردم در لحظاتی کم نظیر مانند این باشند اما نه فقط ترانه های سطحی آنها که در یکی از آنها «پرنده» با «برنده» هم قافیه شده(!) بلکه حتی ملودی های به شدت ضعیف و تنظیمهای به مراتب ضعیف تر آنها فقط و فقط مخاطب را با این پرسش مواجه می کند که یعنی همه پتانسیل صداوسیما برای همراهی با شادمانی مردم همین است؟

بدتر از این روندی است که رسانه ملی در چینش کنداکتور پخش خود در پیش گرفته است. مدیران رسانه ملی که بعضا در تعطیلات رسمی کشور هم با کمبود ماده سرگرم کننده برای مخاطب مواجه هستند به ناگاه از ابتدای بازی ایران-کره خبر پخش چهار فیلم تقریبا به روز را که بناست بلافاصله بعد از مسابقه فوتبال از شبکه های مختلف پخش شوند زیرنویس می کنند.

بله، اینجا ایران است و مردم برای شادمانی به خیابانها ریخته اند اما مدیر تلویزیونش تشخیص داده که به جای همراهی با مردم باید به پخش نسخه های تکه پاره شده «جان سخت4»، «مردان سیاهپوش3»، «ربوده شده/تیکن» و «مبارز سیاهپوش برمی خیزد/شوالیه تاریکی برمی خیزد» بپردازد.

جالب اینجاست که دو فیلم اول همزمان با هم و از ساعت 19 از شبکه های سوم و نمایش روی پرده می روند تا اگر مخاطبی یکی از دو فیلم را دیده بوده باز هم گزینه برای انتخاب داشته باشد!

جناب عزت ا.. ضرغامی! آنها که مدتهاست تلویزیون را از سبد سرگرمیهای خود حذف کرده اند و به مدد کم کاری شما و یاران تان معتاد سریالهای «جِم تی.وی» شده اند را هم که کنار بگذاریم حتی آنها که مشتریان پروپاقرص برنامه های تلویزیون شما هستند هم این لحظات شادمانی با همنوعانشان را از دست نداده و به جای آن که به تماشای اتحاد «جان مک کلین» و پسرش «جان» در «جان سخت4» بنشینند به خیابان رفته و برای لحظاتی هم که شده مشکلات فراوان مادی و غیرمادی را فراموش می کنند.

پس واقعا دلیل این همه اصرارتان برای عدم همراهی با شهروندان چیست؟ حاضرم با شما شرط ببندم حتی اگر به فرض محال با صرف هزینه ای کلان رایت تلویزیونی تازه ترین فیلم اصغر فرهادی یعنی «گذشته» را هم از مالک فرانسوی فیلم می خریدید و بلافاصله بعد از مسابقه ایران-کره آن را روی آنتن می فرستادید باز هم ایرانیان شرکت در جشن صعود تیم ملی شان به جام جهانی را به تماشای این فیلم ترجیح می دادند.

می دانید چرا؟ چون خیلی که خوش بین باشیم صعود به جام جهانی آن هم برای ما که نه کشوری پیشرفته که کشوری تقریبا در همه امور ا.. بختکی هستیم به زحمت هر ده سال یک بار رخ می دهد و بدیهی است که منِ ایرانی دلم نمی خواهد فرصت شادمانی برآمده از این اتفاق نادر را حتی برای یک لحظه از دست بدهم.

جناب ضرغامی! شما با آن همه کبکبه و دبدبه و خرج کرور کرور پول حتی نمی توانید به مانند کاری که سالها پیش «آرش لباف» کرد یک قطعه موسیقی مناسب با چنین حال و هوایی تولید کنید پس بس کنید این بازی با اعصاب مخاطب را که بدجوری از سوء تفاهمهای رسانه تحت امرتان دلگیریم قربان./شبکه ایران

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------