آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

این مجرمانِ خوش‌ذوق



شاید تصور این که یک شاعر یا نویسنده در گذشته اهل کار خلاف بوده باشد یا خلافکارانی هم هستند که ذوق ادبی دارند، سخت باشد اما واقعیت این است که چنین چیزی غیر ممکن نیست. چند روز پیش خبر حراج یک دفتر شعر سبز رنگ کهنه‌ متعلق به زوج معروف سارق و تبهکار آمریکایی، بانی پارکر و کلاید بارو منتشر شد. این زوج جوان که سرانجام به ضرب گلوله پلیس از پا درآمدند، هر دو ذوق شعری داشته‌اند و در زمان‌های فراغتشان اشعارشان را در یک دفتر می‌نوشته‌اند. اگر چه اشعار این زوج سارق حاوی مضامینی درباره زندگی مجرمانه‌شان و تلاش‌های بی‌فایده ‌برای فرار از چنگ قانون و پر از غلط‌های نگارشی است اما نشان می‌دهد طبع شعر و ذوق ادبی منحصر به افرادی خاص نیست. در ادامه به دو نمونه مشابه دیگر اشاره می‌کنیم که به نویسندگی ختم شدند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مجرمان خوش ذوق


 جک و صدف سحرآمیز
جک لندن، نویسنده معروف آمریکایی به دلیل تنگدستی خانواده‌اش در نوجوانی دزدی می‌کرد تا بتواند روزگار بگذراند. او با دزدی صدف‌های خوراکی از محل کارش آن‌ها را در بازار آزاد می‌فروخت. خالق «سپید دندان» و «آوای وحش» با این که تحصیلات دانشگاهی نداشت، تنها با تکیه بر ذوق و استعداد ادبی‌ و مطالعه آزاد آثار ادبی تبدیل به یکی از مشهورترین نویسندگان جهان شد. جالب است بدانید این نویسنده رمان «آوای وحش» را با الهام از همین خاطرات در 17 سالگی نوشت.
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مجرمان خوش ذوق


نویسنده تحت تعقیب
استیون رید، سارق بانک‌های کانادا و در فهرست تحت تعقیب‌ترین چهره‌های اف بی آی بود. او زمانی که در زندان بود، با انتشار «عفو مشروط جک خرگوشه» که رمانی درباره دزدان بانکی است، وارد فهرست نویسندگان پرفروش شد. استیون در سال 2013 برای کتاب «یک کابوس در باغ بودایی: نوشتن از زندان» برنده جایزه کتاب باتلر ویکتوریا شد. این سارق مشهور بانکی در سال 2015 با عفو مشروط از زندان آزاد شد و بعدها گفت هم اکنون پدربزرگی است که به فیلم نامه‌نویسی روی آورده است.

 

روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------