فروش نخستین نقاشی گوگن؛ نظریه نقاش خودآموخته رد شد



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,نخستین نقاشی گوگن

نخستین اثر بزرگترین نقاش پست امپرسیونیست دنیا در غرب فرانسه به فروش رفت و رونمایی از این اثر نظریه مربوط به اینکه «پل گوگن» نقاشی خودآموخته است را رد کرد..

به گزارش ایرنا، روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» با انتشار خبر فروش نخستین نقاشی پل گوگن (Paul Gauguin) که در سن ۱۷ سالگی کشیده شده است به مبلغ ۸۰ هزار یورو، نوشت: این طرح، بنایی اروپایی را در سوئیس و در کنار آب نشان می‌دهد؛ اثری که می‌تواند سندی برای رد ادعای خودآموخته بودن گوگن باشد.


این تابلو که هفته گذشته در حراجی در اندر اِ لوآر چکش خورد، امضایی از گوگن را به تاریخ ۲ ژوئیه ۱۸۶۵ میلادی دارد. این اثر را یک فرانسوی ساکن سوئیس خرید.


امریک روییلاک (Aymeric Rouillac) کارشناس بررسی اصالت آثار حراجی معتقد است: این نقاشی آبرنگ روی کاغذ کانسون نخستین نقاشی شناخته شده به نام پل گوگن است و احتمال خودآموخته بودن وی را رد می‌کند. تابلوی یادشده در طول ۳۹.۵ و عرض ۲۵ سانتی‌متر در پاییز سال ۲۰۱۸ میلادی به یک متخصص آثار عرضه شد و دو دانشجوی دانشگاه «تور» اصالت اثر را تایید کردند.


پل گوگن در سال ۱۸۴۸ میلادی متولد شد و سال‌ها در اورلئان زندگی می‌کرد. وی زمانی که ۱۷ سال داشت، طرح حراج شده را از کار یکی از اساتید نقاشی اش کپی کرده است.


به گفته ولانتن دو سا موره (Valentin de Sa Morais) یکی از دانشجویان تاریخ هنر که روی اصالت اثر یادشده کار کرده است، این اثر هنری کپی تغییر یافته از یک اثر هنری دیگر است و در آن ویژگی آثار گوگن هویداست.


به گزارش لوفیگارو، حدود ۲۰۰ نفر از مجموعه‌داران خصوصی و خریداران موزه‌ای در حراجی نخستین نقاشی گوگن حضور داشتند و تعداد قابل توجهی خریدار نیز از آمریکا، چین، انگلیس، ایتالیا و بلژیک از طریق تلفن در این حراج شرکت کرده بودند.

گوگن نقاش بزرگ قرن ۱۹ فرانسه در کنار نقاشانی چون پل سزان (Paul Cézanne) و کلود مونه (Claude Monet) یکی از مهم‌ترین پیشگامان هنر مدرن محسوب می‌شود؛ هر چند او نیز مانند بسیاری نقاشان در زمان حیات شناخته شده نبود. وی از نخستین هنرمندان اروپایی بود که به هنر شرق کهن جلب شد. سنت طبیعت‌گرایی اروپایی را رها کرد و علیه واقع‌گرایی امپرسیونیست‌ها و برداشت‌های علمی نئوامپرسیونیست‌ها واکنش نشان داد.


گوگن همچون ون گوگ و سزان کوشید در ورای صفحه‌های ناپایدار و گذرای رنگی که جاذب چشم و فریبنده است به‌وسیلهٔ رنگ عمق بیافریند. او کوشید با طرح‌های ساده، رنگ‌های خالص و لکه‌های یکدست رنگ، کشش تصویری ایجاد کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------