۱۰ فیلم بیوگرافی دیدنی با محوریت زندگی افراد مشهور



انسان‌های زیادی از طریق بازیگری، خوانندگی، ورزش و سرگرمی به شهرت رسیده‌اند و افراد زیادی هم بوده‌اند که از طریق ایجاد چیزی مبهم‌تر مثل خلق یک سایت یا شبکه اجتماعی مشهور گشته‌اند. سلبریتی‌های زیادی در این جهان بوده‌اند و خواهند بود.

به گزارش برترین ها، علاوه‌بر همه این‌ها، داستان‌های جالب این افراد از طریق چندین نمایش تلویزیونی مختلف، کتاب‌ها، آواز‌ها و فیلم‌ها روایت شده است. اما کدام یک از این فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای در حقیقت ارزش تماشا کردن دارند؟ خب، ما ۱۰ مورد زیر را توصیه کرده‌ایم.

این فیلم‌ها حال و هوای گوناگونی دارند، صحنه‌پردازی‌ها و سبک‌هایشان گسترده و متنوع است. با این وجود هر یک از آن‌ها داستان‌های مهیجی در مورد افراد مشهور گذشته و حال را تعریف می‌کنند و به ما این امکان را می‌دهند که یک جنبه کاملاً جدید از این ستاره‌ها را به تماشا بنشینیم.

۱۰. جولی و جولیا
عنوان اصلی: Julie & Julia
محصول: ۲۰۰۹

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,۱۰ فیلم بیوگرافی دیدنی با محوریت زندگی افراد مشهور


کارگردان: نورا افرون

فیلم «جولی و جولیا» داستان جولیا چایلد و زنی به نام جولی پاول را روایت می‌کند. پاول دستورالعمل‌های چایلد را می‌پخت و آن‌ها را در کتابی که منبع الهام این فیلم است، به نگارش درمی‌آورد.

مریل استریپ در نقش جولیا چایلد و امی آدامز در نقش جولی پاول بازی می‌کنند و نورا افرون نویسندگی و کارگردانی این اثر را برعهده داشته است که در واقع این آخرین فیلم او محسوب می‌شود چراکه او پس از آن، در سال ۲۰۱۲ از دنیا می‌رود.

کسانی که به آشپزی علاقه‌مند هستند، کسانی که طرفدار این دو بازیگر یا این کارگردان هستند و یا کسانی که به دنبال تماشای یک داستان کمدی- درام هستند، ممکن است بخواهند این فیلم زندگی‌نامه‌ای را تماشا کنند.

۹. ماری آنتوانت
عنوان اصلی: Marie Antoinette
محصول: ۲۰۰۶

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,۱۰ فیلم بیوگرافی دیدنی با محوریت زندگی افراد مشهور


کارگردان: سوفیا کوپولا

این فیلم که نخستین بار در سال ۲۰۰۶ بر روی پرده سینما‌ها رفت، روایت زندگی ملکه ماری آنتوانت تا پیش از انقلاب فرانسه است. سوفیا کوپولا نویسنده و کارگردان این فیلم است و ستاره آن کیرستن دانست است. این فیلم محبوب، جایزه اسکار بهترین طراحی لباس و همچنین جوایز دیگری مثل بهترین کارگردانی هنری و طراحی تولید را از آن خود کرد.

فیلم یک داستان شگفت‌انگیز درباره زنی مشهور را روایت می‌کند و پر از بخش‌های تاریخی، سلطنتی و تجملاتی است که آن را برای کسانی که می‌خواهند درباره ماری آنتوانت بیشتر بدانند و همچنین کسانی که به دنبال سرگرمی محض هستند، جالب و جذاب می‌سازد.

۸. جکی
عنوان اصلی: Jackie
محصول: ۲۰۱۶

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,۱۰ فیلم بیوگرافی دیدنی با محوریت زندگی افراد مشهور


کارگردان: پابلو لارین

زندگی یکی دیگر از زنان ارجمند و برجسته در «جکی» به تصویر کشیده شده است. این فیلم براساس یک داستان واقعی ساخته شده و نخستین بار در سال ۲۰۱۶ به اکران درآمد. ناتالی پورتمن، نقش اصلی یعنی ژاکلین کندی، را بازی می‌کند. ستاره‌های دیگر این فیلم شامل گرتا گرویگ، پیتر سارسگارد و بیلی کروداپ می‌شود.

جان هرت نیز آخرین نقش‌آفرینی‌اش را در این فیلم تجربه می‌کند و پس از آن در سال ۲۰۱۷ فوت می‌کند. داستان بر روی زندگی ژاکلین درست بعدِ از دست دادن شوهرش، جان اف. کندی، تمرکز می‌کند.

این فیلم زندگی‌نامه‌ای نامزد دریافت جایزه شیر طلایی در هفتادوسومین جشنواره فیلم ونیز شد و همچنین نامزد دریافت سه جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین طراحی لباس و بهترین موسیقی فیلم در هشتادونهمین مراسم اسکار گردید.

۷. مالکوم ایکس
عنوان اصلی: Malcolm X
محصول: ۱۹۹۲

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,۱۰ فیلم بیوگرافی دیدنی با محوریت زندگی افراد مشهور


کارگردان: اسپایک لی

این فیلم در سال ۱۹۹۲ برای روایت داستان مالکوم ایکس به اکران درآمد. دنزل واشینگتن این فعال حقوق بشر را به تصویر کشیده است و اسپایک لی کارگردانی و نویسندگی فیلم را برعهده داشته است. این فیلم براساس کتاب «شرح زندگی مالکوم ایکس» The Autobiography of Malcolm X اثر آلکس هیلی ساخته شده است.

این نقش واشینگتن برای او جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را در حلقه منتقدان فیلم نیویورک به ارمغان آورد و او همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار برای بازی در این نقش گردید.

این فیلم جزئیات مهمی از تاریخ را به نمایش می‌گذارد، بنابراین کتابخانه کنگره در سال ۲۰۱۰ آن را جهت حفظ و نگه‌داری انتخاب کرد و این تنها یک دلیل برای تماشا کردن این فیلم قدرتمند است که در آن یک بازیگر دوست‌داشتنی در یک نقش نمادین می‌درخشد.

۶. هفته‌ای که با مریلین گذراندم
عنوان اصلی: My Week With Marilyn
محصول: ۲۰۱۱

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,۱۰ فیلم بیوگرافی دیدنی با محوریت زندگی افراد مشهور


کارگردان: سایمن کورتیس

میشل ویلیامز به عنوان کاراکتر اصلی فیلم «هفته‌ای که با مریلین گذراندم»، به ایفای نقش می‌پردازد. در این فیلم همچنین ستاره‌هایی، چون ادی ردمین، اما واتسون و جودی دنچ می‌درخشند. فیلم بر روی مرلین مونرو در زمان ساخت «شاهزاده و مانکن» ۱۹۵۷ The Prince and the Showgirl تمرکز دارد و حتی صحنه‌های فیلم در همان استودیو فیلم‌برداری شدند.

برای به تصویر کشیدن این بازیگر بلوند شگفت‌آور، ویلیامز برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم کمدی یا موزیکال شد. کسانی که می‌خواهند چیز‌های بیشتری از زندگی مونرو بدانند یا کسانی که تنها می‌خواهند از تماشای یک داستان جذاب لذت ببرند، قطعاً باید این فیلم سینمایی را به تماشا بنشینند.

۵. لیز و دیک
عنوان اصلی: Liz & Dick
محصول: ۲۰۱۲

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,۱۰ فیلم بیوگرافی دیدنی با محوریت زندگی افراد مشهور


کارگردان: لوید کرامر

«لیز و دیک» در سال ۲۰۱۲ در شبکه تلویزیونی لایف‌تایم منتشر شد. این داستان تماماً در مورد الیزابت تیلور بود (به خصوص پیرامون رابطه‌اش با ریچارد برتون) این فیلم در واقع چندین نقد منفی دریافت کرد و بخشی از آن‌ها به نقش‌آفرینی لیندزی لوهان در نقش اصلی فیلم برمی‌گشت.

الیزابت تیلور یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های تمام ادوار و یک کلاسیک واقعی است و این درحالی بود که لیندزی لوهان در طول سالیان متمادی شهرت اندکی را به دست آورده بود.

هرآنچه که منتقدان درباره این فیلم زندگی‌نامه‌ای می‌گویند را نادیده بگیرید، به هر حال این یک نگاه به واقع خالص و در عین حال سرگرم‌کننده است و به زیبایی زندگی پرزرق‌وبرق یک بازیگر، تاجر و البته کسی که انسان‌دوستانه زندگی کرده را به تصویر کشیده است.

۴. سربه‌راه باش
عنوان اصلی: Walk The Line
محصول: ۲۰۰۵

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,۱۰ فیلم بیوگرافی دیدنی با محوریت زندگی افراد مشهور


کارگردان: جیمز منگولد

یک فیلم سینمایی دیگر که برپایه اتفاقات واقعی ساخته شده است. در «سربه‌راه باش» واکین فینیکس در نقش جانی کش و ریس ویترسپون در نقش جون کارتر، بازی می‌کنند و فیلم درباره آغاز افسانه موسیقی کانتری، عشق به زندگی و افزایش شهرت صحبت می‌کند.

این فیلم خاص در هفتادوهشتمین مراسم اسکار نامزد دریافت ۵ جایزه از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش اول زن شد. حتی اگر بینندگان هیچ‌گاه به موسیقی کانتری علاقه‌ای نداشته باشند هم از این داستان به غایت شیرین و پرشور لذت خواهند برد. اما البته که طرفداران آهنگ‌های جانی کش بیش از هرکس دیگری آن را تحسین خواهند کرد.

۳. شبکه اجتماعی
عنوان اصلی: The Social Network
محصول: ۲۰۱۰

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,۱۰ فیلم بیوگرافی دیدنی با محوریت زندگی افراد مشهور


کارگردان: دیوید فینچر

«شبکه اجتماعی» یکی از مشهورترین فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای است که داستان شکل‌گیری اولیه شبکه‌های اجتماعی را با جزئیات روایت می‌کند. در این فیلم، جسی آیزنبرگ در نقش مارک زاکربرگ و همچنین بازیگرانی نظیر اندرو گارفیلد، جاستین تیمبرلیک و آرمی همر خوش می‌درخشند.

نقد‌های فیلم فوق‌العاده بود و از جانب هیئت ملی بازبینی فیلم بهترین فیلم سال نامیده شد. فیلم در هشتادوسومین مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه در ۸ گروه گردید که موفق شد سه‌تای آن‌ها را به دست آورد.

«شبکه اجتماعی» رتبه ۲۷ را در لیست صد فیلم برتر قرن بیست‌ویکم از آن خود کرده است. به علاوه چقدر دیوانه‌کننده است که همه چیز به این شکل شروع شد؟

۲. مردم علیه او. جی. سیمپسون: داستان جنایی آمریکایی
عنوان اصلی: The People v. O. J. Simpson: American Crime Story
زمان شروع پخش: ۲۰۱۶

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,۱۰ فیلم بیوگرافی دیدنی با محوریت زندگی افراد مشهور


کارگردان: رایان مورفی، انثنی همینگوی و جان سینگلتون

«مردم علیه او. جی. سیمپسون: داستان جنایی آمریکایی» در واقع یک مجموعه تلویزیونی از شبکه اف‌ایکس است که از سال ۲۰۱۶ پخش آن شروع شده و به لحاظ فنی یک فیلم واحد در نظر گرفته نمی‌شود، اما تماشای آن به شدت توصیه می‌شود! داستان درباره پرونده او. جی. سیمپسون است.

این سریال نامزد دریافت ۲۲ جایزه از جوایز امی ساعات پربیننده شد که موفق گردید نه‌تای آن‌ها را برنده شود و جایزه بهترین مینی‌سریال یا فیلم سینمایی تولید شده برای تلویزیون و بهترین بازیگر نقش اول زن گلدن گلوب را از آن خود کرده است.

بازیگرانی نظیر کوبا گودینگ جونیور، دیوید شویمر، جان تراولتا، ناتان لین، استرلینگ کی براون، سارا پلسون، شریل لاد، سلما بلر، جوردانا بروستر و کانی بریتون در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند و همچنین کارداشیان‌ها نیز در این مجموعه به تصویر کشیده شده‌اند.

۱. بوهمین راپسودی
عنوان اصلی: Bohemian Rhapsody
محصول: ۲۰۱۸

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,۱۰ فیلم بیوگرافی دیدنی با محوریت زندگی افراد مشهور


کارگردان: برایان سینگر

«بوهمین راپسودی» فیلمی درباره فردی مرکوری است که نقش اصلی آن را رامی ملک بازی می‌کند و گروه موسیقی کوئین نیز در آن به نقش‌آفرینی پرداخته است. طبق گزارش بی‌بی‌سی، این ششمین فیلم پرفروش در جهان در سال خودش است و این فیلم رکورد پرفروش‌ترین فیلم زندگی‌نامه‌ای را جابه‌جا کرده است.

«بوهمین راپسودی» یکی دیگر از فیلم‌هایی است که قطعاً طرفداران گروه کوئین از آن بیشتر لذت می‌برند، اما حتی اگر جز افرادی هستید که علاقه‌ای به موسیقی آن‌ها ندارید، به طور حتم می‌بایست دیدن این داستان سرگرم‌کننده، پر از شخصیت‌های فریبنده، لباس‌ها و البته کمدی را در برنامه خود قرار دهید.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------