آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

مهران مدیری «حالش خوب نیست» و نمی خندد!



 

 مهران مدیری «حالش خوب نیست» و نمی خندد!

 
مهم ترین چهره صنعت سرگرمی ایران در سی سال گذشته از افسردگی مزمن و آزاردهنده اش خلاص نمی شود.

شاید هرگز باور نکنید، اما حقیقت دارد. مهمترین چهره صنعت سرگرمی ایران، در ۳۰ سال گذشته، و کسی که بیش از هرکسی لبخند را به صورت ما آورده است، از افسردگی مزمن و آزاردهنده اش خلاص نمی شود.

گرچه از زاویه بیرونی اینطور به نظر می رسد که این کمدین برجسته حال خوب و صورتی خندان دارد. مهران مدیری امسال هم در جشن حافظ اعلام کرد که افسرده است. او پیش از این بارها در یادداشت های کوتاهش که در مطبوعات به چاپ رسیده نیز اعلام کرده بود که حوصله ای برایش نمانده و خلاصه اینکه: «حالش خوب نیست.» و این دوگانه ای است تعجب برانگیز، چراکه او در سه سال گذشته بدون تعطیلی درگیر ساخت مجموعه موفق قهوه تلخ بوده که مهم ترین کار کمدی صنعت نمایش ایران محسوب شده است. مدیری که نوروز دو سال پیش، آخرین مصاحبه مطبوعاتی اش را با مجله زندگی ایرانی انجام داده، از آن پس در پاسخ به خبرنگاران برای گفت وگو به یک جواب بسنده می کند: «به شما یادداشت می دهم و یک عکس خوب...»

ماه پیش مجله دیار عکسی سیاه و سفید و در حالت خواب رفته از وی منتشر کرد که نشان دهنده وضع و حالی بود که او دچارش است. عکسی که با یادداشت شخصی مدیری همراه بود. کسی که تاکید دارد حوصله لبخند از زندگی اش خارج است. گرچه زندگی روزمره او در دفتر آرامش در خانه بزرگ خیابان بوسنی در منطقه فرشته می گذرد. جایی که سال هاست لوکیشن تولیدات اوست. مدیری هر روز مسیر خانه تا لوکیشن را با خودروی شخصی اش می پیماید و با خوش و بشی سریع با نگهبانان و عوامل به اتاقش می خزد. جایی که سکوتش گهگاه با دوستان نزدیک او شکسته می شود. دوستانی که حلقه آنها خیلی هم وسیع نیست. اعضای گروه کارگردانی هر روز با او جلسه دارند و بازیگران و صحنه گردانان هم لاجرم هر روز مدیری را می بینند، اما حلقه دوستان خیلی وسیع نیست. آدم هایی مثل سیامک انصاری، برادران آقاگلیان، علیرضا عصار، حامد بهداد و یکی، دو نفر دیگر.

او در این سال ها زندگی شخصی خود را هم به شدت از دید مطبوعاتی جماعت دور نگه داشته و اطلاعات زیادی از او در دست نیست. جز اینکه یکی از مهم ترین آدم های زندگی آقای کارگردان، مار خوش خط و خالی به اسم آرمیتاست که مدیری علاقه زیادی به او دارد. ماری که گاهی به لوکیشن آورده شده تا همیشه جلوی چشم باشد... و این فقط یکی از علایق عجیبی است که او را از سایرین متفاوت می کند.

شاید این حال مدیری، مربوط به دورانی باشد که او تبدیل به ستاره اصلی تلویزیون ایران شد و سپس با بی رحمی از آسمان به زیر کشیده شد و چند سالی به محاق رفت. دورانی که او آموخت سلوک یک ستاره مهم ترین عامل در موفقیت های بعدی است. اگر او روی خوشی به دوربین ها – مگر آنکه دوربین قهوه تلخ باشد – نشان نمی دهد برای این است که سرک کشیدن ها به زندگی او، دورانی سخت را برایش رقم زد.

مدیری که حتی دریافت دکترای افتخاری از یک دانشگاه آمریکایی هم حال او را تغییر نداد، در حال حاضر در انتظار پایان کار طراحان صحنه لوکیشن قهوه تلخ است تا سری جدید را کلید بزند. در این روزها کار او فکر کردن و مرور نقشه هایی است که برای آینده دارد.

او در همان مصاحبه آخر گفته بود که دوست دارد فیلمی بسازد که بالاتر از همه استانداردهای فعلی سینمای ایران باشد. شاید تعبیر شدن این رویا لبخندی موقتی روی صورت آقای کارگردان بیاورد. نابغه ای که در دورانی سخت و پر از سوءتفاهم به موفقیت رسید. دورانی که هر موضع گیری و هر جمله می تواند بهایی سخت تر از تصور به همراه داشته باشد.

او به زودی دوباره به جمع ما بازخواهد گشت. زمانی که در ابتدای سری جدید قهوه تلخ از روی متنی با بینندگان صحبت می کند و با تپق های عمدی و لبخندهای کمرنگ دل کسانی که به او خیره شده اند را می برد. این کاری است که او در آن متبحر است. گرچه حال درونش آنقدر متفاوت باشد که وقتی به دوستانش می رسد، بگوید: «نه، حالم خوب نیست.»

خاطره ای از یک عکس

مهران مدیری به ندرت عکاسی به جز سعید عباس اصفهانی، عکاس مجموعه قهوه تلخ را به خلوت خود راه می دهد. تصویری که در صفحه مقابل می بینید، یکی از معدود عکس های عکاسان دیگر از اوست. اما مدیری دراین عکس لبخند به لب داشت و اجازه انتشار آن را نداد.

سلبریتی ها و افسردگی های طبیعی

اگرچه شاید برخی تصور کنند که افسردگی دستاورد دنیای ماشینی امروز است، اما این یک بیماری قدیمی است که ممکن است چندان ربطی به شهرنشینی نداشته و حتی در روستاها حادتر از شهر باشد.

افسردگی، به همان میزان که می تواند انسان های عادی را دچار کند، می تواند گریبان چهره های نامدار هنری، ورزشی، سیاسی و... را نیز در سراسر دنیا بگیرد.

شاید یکی از دلایل عمده افسردگی ستاره های مشهور جهان این باشد که آنها به تمام چیزهایی که دیگران (و حتی خودشان) روزی آرزوی دست یافتن به آنها را داشته اند، رسیده اند و گاهی این می شود نقطه پایان شوق زندگی. چرا که از منظر مادی، پول، شهرت ، امکانات و... معمولا به تدریج جذابیت خود را از دست داده و عادی می شوند.پیش و بیش از این هاست که باید به ابعاد عمیق تری از زندگی توجه کرد. نمی توان منکر اهمیت جنبه های مادی زندگی شد، اما تمرکز بی چون وچرا بر این دغدغه هاست که هدف انسان از زندگی را دچار اغتشاش می کند.در برخی دیگر از افراد، نوسانات دوره ای خُلقی به چشم می خورد و مثلا در دوره ای خلق و خوی خلاق و پرانرژی داشته و در برهه ای، خُلقیات کم روحیه و بی انگیزه را تجربه می کنند.

گزینه دیگری نیز وجود دارد که احتمالا به بحث موردنظر ما نزدیک تر بوده و بیشتر درباره هنرمندان و کمدین ها صدق می کند. آن هم این که افرادی که در یک اثر هنری به صورت پررنگ و فعال دیده شده و ویترین آن اثر به شمار می روند، ممکن است در دنیای زندگی شخصی خود، شخصیت درون گرا و آرامی داشته باشند که با آن ظاهر بیرونی تفاوت دارد. این است که از روی نمود بیرونی رفتار یک ستاره، لزوما نمی توان به منویات درونی او پی برد و باید به حریم خصوصی او احترام گذاشت..... / پایگاه خبری ـ تحلیلی سینمای ما 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------