آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

بامحسن كیایی از براتعلی تا موفقیت پرده‌نشین



محسن كیایی كه با حضور در فیلم‌های برادرش پا به عرصه سینما و تلویزیون گذاشت حالا به جایی رسیده كه یكی از سخت‌ترین نقش‌های چند وقت اخیر تلویزیون را ایفا می‌كند.

همه از او و كارش راضی هستند، كیایی در سریال «پرده نشین» در نقش طلبه‌ای عاشق‌پیشه كه میان ملبس شدن و نپوشیدن لباس روحانیت دچار تردید و دودلی شده به خوبی جا افتاده حسابی خوش درخشید و موفق به ایجاد حس همدلی مخاطب با كاراكتر براتعلی شد. او حالا از زیر سایه برادرش در آمده و به خوبی می‌تواند به كارنامه‌اش افتخاركند.

چگونه به سریال «پرده نشین» ملحق شدید؟
من اولین بازیگری بودم كه با این پروژه قرارداد بستم. ابتدا مانند همه كارها بازی در این سریال به‌عنوان یك پیشنهاد كاری از طرف آقای شعیبی و علی مردانه مطرح شد. آقای شعیبی بازی‌ام در فیلم «خط ویژه» را دیده بود و دوست داشت، من هم كارهای آقای شعیبی را دیده بودم و دوست داشتم و شروع همكاری ما توام با رضایتی دوطرفه بود. سپس آقای شعیبی در دفترشان یك سیناپس كلی از داستان سریال در اختیارم گذاشتند. در ابتدا ایشان نقش دیگری برای من در نظر گرفته بودند كه طلبه هم نبود اما با خواندن سیناپس كلی دیدم نقش براتعلی را بیشتر دوست دارم و از ایشان خواهش كردم این نقش را به من واگذار كنند و خوشبختانه این پیشنهاد مورد موافقت‌شان قرار گرفت.

چه ویژگی در این نقش دیدید كه آن را انتخاب كردید؟
كاركرد دراماتیك كاراكتر براتعلی برایم بسیار مهم بود، به‌نظرم در جای خوبی از قصه قرار دارد و اتفاقات خوبی برایش می‌افتد. هم‌موتیف عاشقانه سریال بر دوش این كاراكتر است وهم در موقعیتی پیچیده قرار می‌گیرد كه دچار شك و دودلی بین ملبس شدن و نشدن می‌شود. این دو مورد برایم خیلی اهمیت داشت چراكه می‌دانستم برای تماشاگر هم جذابیت دارد به همین علت این نقش را انتخاب كردم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,محسن كیایی

 
براتعلی شخصیتی شیرین است و طنازی‌های خاص خودش را دارد. باتوجه به اینكه خودتان بازی در این نقش را انتخاب كردید آیا این طنازی را شما به نقش اضافه كردید یا از ابتدا در فیلمنامه وجود داشت؟
 در فیلمنامه براتعلی در موقعیت‌های تا حدی كمدی قرار می‌گرفت ولی من سعی كردم این كاراكتر نسبت به آنچه در فیلمنامه نوشته شده، شیرین‌تر شود.

برای بازی در نقش طلبه و به‌اصطلاح درآوردن نقش چه تدابیری داشتید؟ آیا با طلاب در این مورد صحبت كردید یا با آنها معاشرتی داشتید؟
در سریال پرده نشین ما از حضور چندین روحانی به عنوان مشاور مذهبی بهره بردیم كه در كنار ما بودند، مدام با این دوستان صحبت می‌كردیم و از راهنمایی‌های‌شان استفاده می‌كردیم. یك روز هم به حوزه علمیه قم رفتم و تمام روز را در كنار طلاب سپری كردم.

تمام كارهایی كه من كردم اعم از مشاوره، طرح سوال و گپ زدن صرفا برای پیدا كردن حال و هوای این افراد بود و هرگز در نقش‌هایم دنبال مابه‌ازای بیرونی برای الگو‌برداری نمی‌گردم چراكه اعتقاد دارم كاراكتر را باید در خودم پیدا كنم نه اینكه یك تصویر ساختگی بسازم و سعی در تقلید داشته باشم. سعی می‌كنم هر نقش و كاراكتر را ابتدا در خودم كشف كنم تا در زمان بازی نیز درست‌ترین اتفاق بیفتد و شخصیت به خوبی شكل بگیرد.

آقای شعیبی تقریبا هم سن و سال خودتان هستند. همكاری با ایشان چطور بود؟ چقدر دست‌تان را برای نقش‌آفرینی باز می‌گذاشتند و پیشنهادپذیر بودند؟
همكاری با بهروز شعیبی برای من اتفاقی خوب و تجربه‌ای دلنشین بود. ایشان كارگردانی كاربلد هستند و شرایط خوبی برای عوامل و بازیگران مهیا می‌كنند. بهروز بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد است و كار كردن با او واقعا لذت‌بخش است. در مورد پیشنهادپذیر بودن هم باید بگویم دست بازیگران را برای اجرای نقش باز می‌گذارد و اگر پیشنهاد خوبی در راستای هرچه بهتر شدن نقش به او می‌دادیم قطعا می‌پذیرفت.

شما در این سریال بیشتر با خانم سارا رسول‌زاده، حامد كمیلی و مهران رجبی همبازی هستید. تعامل‌تان با این بازیگران چطور بود؟
من فكر می‌كنم در این زمینه كلا آدم خوش‌شانسی هستم و تابه‌حال در هر فیلم یا سریالی بازی كرده‌ام گروه بازیگران بسیار خوبی داشته و در اصل برایم مانند كلاس آموزشی بوده و از دوستان درس می‌گیرم. در فیلم «ضد گلوله» در كنار آقای مهدی هاشمی، آقای كرامتی، خانم ژاله صامتی و... بودم، در فیلم «خط ویژه» در كنار كلی بازیگر جوان بااستعداد و باتجربه‌تر از خودم قرار گرفتم و در سریال «پرده نشین» هم افتخار همكاری با آقای فرهاد آئیش، آتیلا پسیانی، هومن برق نورد و مهران رجبی را داشتم و در كنار دوستان هم سن و سال خودم مانند آقای كمیلی و آقای مردانه، خانم رسول‌زاده و خانم بهرامی همكاری بسیار خوب و دوستانه‌ای داشتیم.

مجموع گروه بسیار همدل بودیم، پشت صحنه بسیار خوبی داشتیم و همه با هم دوست و صمیمی بودیم. من فكر می‌كنم این حسی كه شما جلوی دوربین می‌بینید به‌خاطر همان همدلی و رفاقتی است كه پشت دوربین نیز جاری بود و درنهایت به فضای سریال و حال و هوای آن نیز منتقل شد.

همه نقش‌های من شیرین است

موفقیت سریال را در زمان فیلمبردای یا پیش از آن پیش‌بینی می‌كردید؟
همیشه برای انتخاب كارهایم یك سری معیارها را در نظر دارم که اگر در كاری این معیارها را نبینم وارد مجموعه نمی‌شوم و اصلا به همین خاطر كمی كم‌كار هستم. در سریال «پرده نشین» معیارهایی كه در نظر داشتم وجود داشت و به همین خاطر بازی در سریال را پذیرفتم.

مثلا یكی از معیارها 300حضور كارگردان خوب است كه این سریال آن را داشت، دوم سوژه جذاب است كه باز هم سریال «پرده نشین» ایده و قصه جذاب و حساسیت برانگیزی داشت، در كنار اینها عوامل سریال از فیلمبردار و طراح صحنه و مجموعه بازیگران گرفته تا تهیه‌كننده و گروه تولید همه حرفه‌ای و بسیار خوب بودند و از همان ابتدا همه می‌دانستیم كه سریال قرار است كاری باكیفیت و جذاب باشد به همین خاطر موفقیت سریال نیز پیش از پخش برایم قابل پیش‌بینی بود.

من فكر می‌كنم وقتی به شعور مخاطب احترام گذاشته شود مخاطب نیز با تماشای سریال به این احترام پاسخ می‌دهد، در این سریال تلاش همه ارائه كار باكیفیت بود. شما لوكیشن‌ها و طراحی صحنه زیبای فیلم را می‌بینید، همینطور صدا‌برداری، فیلمبرداری و كارگردانی عالی آن را. در تمام بخش‌های كار كیفیت و احترام به تماشاگران الویت بود و نتیجه نیز مجموعه‌ای شد كه از طرف مخاطب مورد قبول قرار گرفت.

بازخورد مردم وقتی در مورد نقش‌تان و سریال با شما صحبت می‌كنند چطور است؟
درحال حاضر به‌خاطر حضور در یك كار سینمایی كمتر بین مردم هستم اما در این بین گهگاهی كه بیرون و بین مردم می‌روم خدا را شكر بازخوردهای بسیار خوبی می‌بینم. همانطور كه شما اشاره كردید اغلب نقش‌هایی كه بازی كرده‌ام شیرین بوده‌اند،  به همین خاطر تماشاگران دوست داشته‌اند و در ذهن‌شان مانده است. در كل با سریال و موضوع آن ارتباط برقرار كرده‌اند كه برای من جای خوشحالی دارد چراكه می‌بینم زحمت چندین ماه گروهی پرتلاش به ثمر نشسته است.
اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------