تعطیلی سینماها در روز چهارشنبه تا ساعت ۱۷/ریزش مخاطب چشم‌گیر است!



 سینما ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
سخنگوی انجمن سینماداران بیان کرد که سینماهای کشور در روز چهارشنبه ۱۳ مهرماه از صبح تا ساعت ۱۷ تعطیل خواهند بود.

به گزارش مهر ؛ محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران درباره وضعیت فعالیت سینماهای کشور همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) توضیح داد: تمامی سینماهای کشور از صبح روز چهارشنبه ۱۳ مهر تا ساعت ۱۷ تعطیل هستند و بعد از آن به مناسبت آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) فعالیت سینماها به حالت عادی برقرار خواهد بود.

 

وی درباره تغییر فعالیت سینماها متأثر از ناآرامی‌های اخیر هم توضیح داد: فعالیت سالن‌های سینمایی طبیعتاً بستگی مستقیم به رفتار مخاطب دارد و من نوعی به‌عنوان یک سینمادار، در ساعت‌هایی که مخاطب نداشته باشم، قطعاً سالن را تعطیل می‌کنم. متأسفانه در روزهای اخیر هم ریزش مخاطبان در سالن‌های سینمایی بسیار چشم‌گیر بوده است.

 

صابری با تأکید بر اینکه فعالیت سینماها ادامه دارد گفت: مردم در این شرایط کمتر به سینما می‌آیند و اگر سینمایی مخاطب نداشته باشد، مدیر سینما می‌تواند تصمیم به تعطیلی بگیرد. طبق قانون سازمان سینمایی هر سینما در طول روز باید ۵ سانس داشته باشد که معمولاً از ۱۱ صبح تا ۲۱ شب را در بر می‌گیرد. شاید سالنی مخاطب بیشتر داشته باشد و تا ۲ بامداد هم سانس بگذارد و از آن طرف وقتی مخاطبی نباشد همان سانس ساعت ۲۱ هم تعطیل می‌شود.

 

سخنگوی انجمن سینماداران درباره تأخیر در آغاز اکران فیلم‌های جدید هم بیان کرد: در شرایطی که با ریزش مخاطب در سینماها مواجه هستیم، آغاز اکران این فیلم‌ها موقتاً عقب افتاد و امیدواریم تا هفته آینده و با آرامش فضا شاهد آغاز اکران این فیلم‌ها در سینماهای کشور باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------