«دیو و دلبر» ۳۰ ساله شد/ تدارک برنامه‌ای برای بزرگداشت



دیو و دلبر ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
سی‌امین سال ساخته شدن انیمیشن «دیو و دلبر» گرامی داشته می‌شود. 

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، به مناسبت سی‌امین سال ساخته شدن انیمیشن «دیو و دلبر» دیزنی و ای‌بی‌سی برنامه خاصی تدارک دیده‌اند.

 

این برنامه ۲ ساعته شامل یک اجرای موزیکال تاکنون اجرا نشده با استفاده از صحنه‌ها و لباس‌های جدید الهام گرفته شده از این داستان کلاسیک است. ترانه‌های این برنامه موزیکال البته از انیمیشن وام گرفته می‌شوند تا در برابر تماشاگران زنده در استودیو دیزنی اجرا ‌شوند.

 

این برنامه ویژه ۱۵ دسامبر از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود و از روز پس از آن در دیزنی پلاس به صورت استریم در دسترس خواهد بود. هنوز اسامی چهره‌های حاضر در این برنامه زنده اعلام نشده است.

 

جان ام.چو مدیر اجرایی این برنامه و همیش همیلتون کارگردانی آن را برعهده دارند.

 

این اولین بار نیست که یک انیمیشن در قالبی زنده اجرا می‌شود و سال ۲۰۱۹ نیز «پری دریایی» با چنین برنامه‌ای گرامی داشته شد و ترانه‌هایی از آن انیمیشن به صورت زنده اجرا شدند.

 

انیمیشن «دیو و دلبر» اواخر سال ۱۹۹۱ با اقتباس از «زشت و زیبا» به قلم نویسنده فرانسوی ژون ماری لوپرنس د بومو اکران شد. این فیلم به کارگردانی گری تروزدیل و کرک ویساکران هم نزد تماشاگران و هم منتقدان با تحسین روبرو شد و سال ۱۹۹۲ اولین انیمیشنی شد که نامزدی اسکار بهترین فیلم را کسب کرد و در نهایت ۲ اسکار به خانه برد که برای بهترین ترانه و بهترین موسیقی متن فیلم بود.

 

این انیمیشن که با بودجه ۲۵ میلیون دلاری ساخته شده بود بیش از ۴۴۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت.

 

استقبال از این انیمیشن موجب ساخته شدن ادامه‌هایی ویدیویی بر آن شد که سال ۱۹۹۷ با عنوان «دیو و دلبر: کریسمس سحرانگیز» به کارگردانی اندی نایت، سال ۱۹۹۸ با عنوان «دنیای سحرانگیز دلبر» به کارگردانی کالن بلینی و فیلم ویدیویی سال ۱۹۹۹ با عنوان «قصه‌های دلبر از دوستی» به کارگردانی جیمبو میچل منتشر شدند. یک سریال تلویزیونی زنده نیز بر مبنای آن ساخته شد.

 

در نهایت نسخه زنده «دیو و دلبر» در قالب فیلمی موزیکال به کارگردانی بیل کاندن و نویسندگی استیون شباسکی و ایوان اسپیلیوتوپولوس در سال ۲۰۱۷ اکران شد. در این فیلم اما واتسون و دن استیونز به عنوان شخصیت‌های اصلی ایفای نقش کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------