جشنواره فیلم فجر، مهمانی سینماگران است و کارکرد رقابتی ندارد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,  جشنواره فیلم فجر
سخنگوی پیشین انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران معتقد است: جشنواره فیلم فجر سال‌هاست که کارکرد رقابتی خود را از دست داده است و با این شیوه نمی‌تواند مشوق سینماگران باشد. 

«حسن معظمی» در گفت‌وگو با فارس درباره جشنواره فیلم فجر سال جاری گفت: متاسفانه ساختار جشنواره به سمت دورهمی شدن پیش رفته است و به نظر می‌رسد تنها در قالب یک مهمانی کار خود را ادامه می‌دهد.

 

وی ادامه داد: در حقیقت جشنواره از کارکردهای رقابتی خود دور شده است و امسال هم ظاهرا مانند سال‌های گذشته قرار نیست اتفاقی در آن بیفتد. جشنواره در حد مهمانی و تقسیم جوایز است و هر سال هم همینطور به بقای خود ادامه می‌دهد. 

 

معظمی با بیان اینکه هدف‌گذاری‌های جشنواره فیلم فجر باید تغییر کند، توضیح داد: همه ما می‌دانیم که جشنواره فیلم فجر رسمی‌ترین جایزه سینمایی کشور است، اما آیا واقعا در این جشنواره، ما مسیر حرفه‌ای‌گری را هم می‌بینیم؟ آیا فضایی بر جشنواره حاکم هست که فیلمسازان به خاطر آن خود را به تکاپو بیندازند و تلاش کنند تا سطح آثار خود را به آن برسانند؟ جشنواره باید به سمت تاثیرگذاری برود و تا جایی جلو برود که المان‌های حرفه‌ای را در آن ببینیم. اینکه بخواهد هر سال همه شرکت کنندگان را به نحوی راضی کند کار درستی نیست.

 

این منتقد در پایان گفت: اول از همه ساختار جشنواره باید تغییر کند و به روز شود. هدف‌گذاری ها در آن مشخص‌تر دیده شود و چارچوب‌های دقیق برای آن تعریف شود. ما در این زمینه به پوست اندازی جدی نیاز داریم.  

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------