آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

دوره نیاز مبرم به بازیگر چهره گذشته است/ پول‌های بدون منشأ در شبکه نمایش خانگی خرج می‌شوند



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,بهادر زمانی
بهادر زمانی به تحلیل وضعیت فیلم‌سازی در نمایش خانگی و مشکلات آن‌ پرداخت.

 بهادر زمانی بازیگر، نویسنده و کارگردان جوان سینما، در تحلیل فضای بازیگری کنونی سینما به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دوره نیاز مبرم به بازیگر چهره گذشته و اگر تهیه کننده و کارگردان با کمی ریسک تابوی بهره بردن صد در صدی از بازیگران چهره را بشکنند و به نیرو‌های جوان و با استعداد رجوع کنند، اتفاق خوبی برای کلیت سینما خواهد افتاد. ضمن اینکه اگر کارگردان علم کافی داشته باشد و فیلمنامه خوب طلب کند، می‌توان از بازیگران جدید استفاده کرد.

 

وی در خصوص کمرنگ شدن حضور یک‌سری از بازیگران در عرصه تصویر با وجود داشتن پتاسیل کافی، بیان کرد: این موضوع را می‌توان از دو وجه بررسی کرد؛ اول اینکه مسیر تکامل هر کسی در زندگی متفاوت است. خود من شاید نیاز به آموزش‌ها و یا اتفاقات دیگری داشتم که این فاصله ایجاد شود و در زمان دیگری موفقیتم را به ثبت برسانم. از سوی دیگر، انگار حذف آدم‌ها طبیعی شده و به نوعی نگاه بغض انگیزی وجود دارد که در حق خیلی‌ها اعمال می‌شود.

 

این بازیگر افزود: در کار ما آدم‌هایی هستند که با ورود افراد جدید حس خوشایندی ندارند و فکر می‌کنند جای آن‌ها اشغال می‌شود. آن‌ها انتظار دارند به عنوان یک رئیس و تصمیم گیرنده نگاهشان کنند و همه چیز بر اساس فکر و ایده آن‌ها پیش برود.

 

زمانی اظهار داشت: برخی با وجود توقیف فیلمشان باز دیده و مطرح می‌شوند. انگار برای اینکه در این عرصه از قافله عقب نیفتید، نیاز به یک سری شرایط اخلاقی خاص و دریدن برخی پرده‌های درونی دارید. اگر فکر کنید که به صرف استعداد و هنرتان دیده و مطرح می‌شوید، سخت در اشتباه هستید.

 

این کارگردان درباره علت تولید بیش از حد آثار در حوزه نمایش خانگی و پایین آمدن سطح کیفی بیشتر آنها، اظهار کرد: در هرجامعه‌ای عرضه با تقاضا رابطه مستقیم دارد؛ وقتی فرهنگ تقاضا به وجود نیاید، فرهنگ عرضه نیز به هم می‌ریزد. نکته بعد اینکه، پول‌های هنگفتی که منشا مشخصی ندارد در این حوزه راحت‌تر خرج می‌شود. کیفیت آن‌ها هم برای سرمایه گذاران اصلا مهم نیست. مشکل اصلی این بخش به عدم مدیریت حرفه‌ای ربط دارد.

 

وی ادامه داد: در حوزه نمایش خانگی پرداختن به سوژه ها، موضوعات و کاراکتر‌ها از آزادی عمل بیشتری برخوردار است و این امر باعث شده سازندگان تمایل بیشتری برای فعالیت در این بخش پیدا کنند.

 

بازیگر فیلم سینمایی «رستاخیز» عنوان کرد: البته اگر انصاف را رعایت کنیم، برخی از آن‌ها دارای کیفیت لازم هستند؛ سریال «کرگدن» یکی از آنهاست که به شخصه شانس حضور در آن را داشتم. هرچند بی نقص نبود، اما خوشبختانه مورد استقبال و احترام مخاطب قرار گرفت، چون به شعورشان توهین نشد.

 

زمانی درباره فضای کنونی سینمای ایران هم گفت: سینمای ما شریف است، اما حرفه‌ای نیست. به نوعی رفاقتی است که خروجی آن تعدادی کار تصویری خوب می‌شود. از سویی دیگر محدودیت در پرداختن به ژانر‌ها و سوژه‌های مختلف و نبود امکانات تولید کافی از سخت افزاری تا نرم افزاری، باعث عدم پیشرفت و تولید آثار متنوع شده است.

 

او افزود: از همه مهمتر ذائقه مخاطب این روز‌ها به سمتی رفته که فقط یکسری درام اجتماعی و طنز می‌بیند که آن هم شامل ممیزی‌های فراوان می‌شود. فیلمنامه نویس‌ها هم در شرایطی کار می‌کنند که دچار خودسانسوری وحشتناکی شده اند. با این اوصاف چه انتظاری از سینما داریم؟! تا وقتی مدیران و تصمیم گیرندگان جهت گیری خود را عوض نکنند، همین شرایط باقی خواهد ماند.

 

زمانی در پایان درباره جدیدترین فعالیت‌های هنری خود گفت: چند پیشنهاد بازی دارم که هنوز قطعی نکردم، اما از بهمن ماه سال گذشته پیش تولید فیلمی به نویسندگی و کارگردانی خودم را آغاز کردم که به علت شیوع کرونا متوقف شد. پس از مساعد شدن شرایط برای دریافت پروانه ساخت و دیگر مسائل مربوط به تولید اقدام خواهم کرد.

 

او افزود: نام این اثر «سینما کرونا» است و لوکیشن‌های آن تهران و کرج و پربازیگر خواهد بود. از آنجا که همه نقش‌ها تاثیر گذار و مهم هستند، حتما از بازیگران جدید و مستعد تئاتر نیز استفاده خواهم کرد تا راهی برای نشان دادن خودشان پیدا کرده باشند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------