کمدی‌های متفاوت سال / رامبد جوان، امین حیایی و ریحانه پارسا روی پرده سینما



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,کمدی‌های متفاوت

 

از آخرین روزهای سال گذشته تا امروز، اخبار مختلفی درباره چند فیلم کمدی جدید و بازیگران آن‌ها منتشر شده است که نوید نمایش آثار کمدی متفاوتی را در سال جدید می‌دهد. ترکیب گروه بازیگران این آثار، در مقایسه با کمدی‌هایی با زوج‌های کمدی تکراری که معمولا روی پرده سینما می‌بینیم، متفاوت‌ است.

 

بنابراین به واسطه این ترکیب‌های جدید، انتظار می‌رود امسال شاهد فیلم‌های کمدی متفاوت‌تری باشیم.

 

چپ، راست

فیلم کمدی «چپ، راست» به کارگردانی حامد محمدی، اواخر سال ۹۸ جلوی دوربین رفت و پس از وقفه‌ای به دلیل شیوع کرونا، فیلم‌برداری آن از سر گرفته و تمام شد. محمدی پیش از این در زمینه ساخت آثار کمدی تجربیاتی داشته و تا به حال دو فیلم «اکسیدان» و «چهار انگشت» را ساخته و در این دو فیلم از زوج کمدی امیر جعفری و جواد عزتی استفاده کرده است. او در سومین اثر کمدی خود، از ترکیب جدیدی از بازیگران مانند رامبد جوان، پیمان قاسمخانی و سارا بهرامی استفاده کرده است.

 

رامبد جوان در سال‌های گذشته، بیشتر در مقام تهیه‌کننده و مجری فعالیت داشته و به جز «قانون مورفی»، به عنوان بازیگر آثار کمدی، روی پرده سینما دیده نشده است. پیمان قاسمخانی به عنوان فیلم‌نامه‌نویس شناخته می‌شود و تا به حال تجربه حضور کوتاهی در فیلم‌های انگشت شماری داشته است. سارا بهرامی نیز با «ایتالیا ایتالیا» و «هزارپا» کمدی را تجربه و برای بازی در فیلم «دارکوب» سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرده است. این بازیگر در آثار کمدی خود با رضا عطاران، جواد عزتی و حامد کمیلی همبازی شده بود، بنابراین حضور او در کنار رامبد جوان و پیمان قاسمخانی ترکیب جدیدی در سینمای کمدی ساخته است.

 

رقصنده

بهمن گودرزی با فیلم‌هایی مانند «شیش و بش»، «ثبت با سند برابر است» و «ما خیلی باحالیم» تجربه ساخت کمدی داشته و قصد دارد باز هم به سراغ این ژانر برود. با توجه به ترکیب متفاوت بازیگران «رقصنده»، می‌توان درباره نتیجه کار کنجکاو بود. امین حیایی، امیر جعفری و ریحانه پارسا بازیگران این فیلم هستند. گودرزی در آثار کمدی‌اش از بازیگرانی مانند مجید صالحی، مهران غفوریان ، محمدرضا گلزار و امین حیایی استفاده کرده، اما بیشترین همکاری را با حیایی داشته و «رقصنده» چهارمین فیلم این کارگردان است که امین حیایی در آن بازی می‌کند. حیایی تجربیات متعددی در سینمای کمدی دارد و با بازیگرانی مانند محمدرضا شریفی‌نیا، محمدرضا گلزار و رضا عطاران همبازی بوده است.

 

امیر جعفری نیز مانند او در فیلم‌های کمدی زیادی بازی کرده و معمولا حضور موفقی در این آثار داشته، اما نکته این جاست که امیر جعفری و امین حیایی در این فیلم برای اولین‌بار با یکدیگر همبازی می‌شوند و زوج کمدی تازه‌ای هستند. ریحانه پارسا نیز پس از «خوب، بد، جلف ۲» بار دیگر در فیلم کمدی بازی می‌کند. همبازی شدن ریحانه پارسا با هنرمندان با سابقه‌ای مثل امین حیایی و امیر جعفری، در گروه بازیگران این فیلم ترکیبی متفاوت ساخته است.

 

شیشلیک

فیلم «شیشلیک» نه فقط از نظر گروه بازیگران، بلکه از چند جهت اثر متفاوتی به حساب می‌آید. محمدحسین مهدویان تجربه‌ای در زمینه ساخت فیلم کمدی ندارد و قصه فیلم‌های قبلی او درباره تاریخ معاصر بوده است . جواد عزتی و هادی حجازی‌فر، دو بازیگری هستند که به ترتیب در سه و چهار فیلم مهدویان بازی کرده‌اند، اما این کارگردان تصمیم گرفته در اولین فیلم کمدی خود از بازیگرانی مانند رضا عطاران، پژمان جمشیدی، جمشید هاشم‌پور و ژاله صامتی که تا به حال با آن‌ها همکاری نکرده، استفاده کند. عطاران به واسطه بازی در کمدی‌های متعدد، با بازیگران مختلفی همبازی بوده، اما در این فیلم برای اولین بار با پژمان جمشیدی همبازی می‌شود. جمشید هاشم‌پور سابقه زیادی در بازی در آثار کمدی ندارد و بیشتر در نقش شخصیت‌های جدی و فیلم‌های اکشن دیده شده، اما به تازگی به سمت ژانر کمدی آمده است. او پیش از «شیشلیک»، سال ۹۸ در فیلم کمدی «گیج‌گاه» ساخته عادل تبریزی بازی کرده بود. حضور جمشید هاشم‌پور در این فیلم کمدی به خودی خود اتفاق تکراری و معمولی نیست. علاوه بر این، همبازی شدن او با رضا عطاران و پژمان جمشیدی که تا به حال در فیلمی با آن‌ها همبازی نبوده، این ترکیب را تازه‌تر و متفاوت‌تر می‌کند.

 

مجوز خروج

کیارش اسدی‌زاده پس از ساخت سه فیلم و یک سریال، به زودی اولین فیلم خود در ژانر کمدی را جلوی دوربین می‌برد. این کارگردان در ساخته‌های خود دو بار با پانته‌آ پناهی‌ها و الهام کردا همکاری داشته و در «مجوز خروج» نیز پس از فیلم «موج اف ام ردیف ۴۸» که هنوز اکران نشده، دومین همکاری را با ستاره پسیانی و کاظم سیاحی تجربه کرده است. رضا کیانیان، پژمان جمشیدی، نازنین بیاتی، کاظم سیاحی و سروش صحت در کنار یکدیگر، ترکیب نسبتا جدیدی را در «مجوز خروج» ساخته‌اند. رضا کیانیان در سال‌های اخیر حضور چندانی در سینمای کمدی نداشته است. نازنین بیاتی قبلا در چند فیلم کمدی بازی کرده بنابراین «مجوز خروج» اولین تجربه او در این ژانر نیست، اما همبازی شدن بیاتی با کیانیان، سروش صحت و پژمان جمشیدی باعث شده که ترکیب بازیگران فیلم متفاوت باشد. از نکات جالب دیگر این ترکیب، همبازی شدن سروش صحت با کاظم سیاحی است. او قبلا در سریال «لیسانسه‌ها» و فیلم «جهان با من برقص»، با این بازیگر در مقام کارگردان تجربه همکاری داشته و برای اولین بار در «مجوز خروج» با او همبازی می‌شود. قرار گرفتن این چهره‌ها در کنار یکدیگر باعث می‌شود از این ترکیب به عنوان ترکیبی متفاوت یاد کنیم.

 

 

روزنامه خراسان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------