وقتی یک بازیگر دستمزد ۳ میلیاردی می‌خواهد!/«فجر» نباید برگزار شود



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,امیرحسین ترابی
امیرحسین ترابی کارگردان سینما که به‌تازگی مجوز ساخت فیلم سینمایی «فرار مغزها» را دریافت کرده است، عنوان کرد بازیگری برای حضور در این فیلم درخواست دستمزد سه میلیارد تومانی کرده‌است! 

امیرحسین ترابی کارگردان سینما که به تازگی مجوز ساخت برای فیلم سینمایی «فرار مغزها» به تهیه‌کنندگی سپهر سیفی دریافت کرده است، در گفتگو با  مهر درباره تولید دومین فیلم سینمایی خود بعد از فیلم «هزارتو» گفت: در حال حاضر شرایط سخت است. با توجه به اینکه فیلمنامه «فرار مغزها» پرکاراکتر، پرلوکیشن و به نحوی بیگ پروداکشن است و قرار است بخش عمده‌ای از آن در چند کشور خارجی فیلمبرداری شود، شرایط برای ما دشوارتر هم شده است ولی ما آرام‌آرام در حال پیشروی هستیم تا ببینیم در بازه‌ای که برای فیلمبرداری در نظر گرفته‌ایم، آیا شرایط مساعدتر می‌شود یا نه؟

 

ترابی بیان کرد: به نظرم حتی اگر مراحل ساخت را شروع کنیم با توجه به پیش تولید طولانی که این پروژه سنگین می‌طلبد، زمان ۲ ماه و نیمه‌ای که برای فیلمبرداری «فرار مغزها» در نظر گرفته‌ایم و مراحل پس تولیدش بعید می‌دانم که اگر جشنواره فیلم فجر برگزار شود، فیلم را بتوانیم به این رویداد برسانیم.

 

جشنواره فجر امسال نباید برگزار شود

 

وی با اشاره به جشنواره فیلم فجر گفت: نمی‌دانم با این وضعیت جشنواره فیلم فجر امسال برگزار می‌شود یا نه البته معتقدم امسال نباید این رویداد برگزار شود چون نه تولید زیادی داشته‌ایم و نه شرایطش را داریم مگر اینکه از فیلم‌های تولید شده در یکی دو سال قبل که مراحل پس تولیدشان تا امسال طول کشیده، استفاده کنند با این وجود به نظرم بهتر این است که امسال جشنواره فیلم فجر برگزار نشود و برگزاری آن سال آینده با جشنواره جهانی فیلم فجر یکی شود.

 

این کارگردان درباره محتوای فیلم تازه خود اضافه کرد: «فرار مغزها» درباره فرار مغزها با یک نگاه جدید و فانتزی است. پیش از اینکه پروانه ساخت این فیلم صادر شود ما با بازیگران و عوامل مختلف رایزنی کردیم. بخشی از عوامل هرچند بیکار هستند اما بابت شرایط ترس و نگرانی دارند. برخی از آن‌ها حتی می‌ترسند که در دفتری که قرار است پیش تولید صورت بگیرد، حضور پیدا کنند.

 

وی ادامه داد: نگران‌کننده‌ترین بخش ماجرا وضعیت تهیه‌کننده «فرار مغزها» است، چون فیلم ما کاملاً در بخش خصوصی تولید می‌شود و به نظرم هزینه ساخت آن بالاتر از حد استاندارد تولید یک فیلم در سینمای ایران است، چون پروداکشن فیلم عظیم است. دغدغه و نگرانی‌ای مبنی‌بر این داریم که آینده سینمای ایران چگونه می‌شود و آیا «فرار مغزها» بازگشت سرمایه خواهد داشت یا نه، ضمن اینکه عوامل و بازیگران هم در این شرایط با نگرانی سر صحنه می‌آیند و این موضوعات روی فیلم تأثیر می‌گذارد. اگر سر کار هم نیایند مشکلات معیشتی پیدا می‌کنند. از همین رو به نظرم دولت باید به موضوع ورود پیدا کند یعنی وام‌های کم بهره ارائه دهد و شرایط را ایده‌آل‌تر کند.

 

افزایش عجیب دستمزد بازیگران

 

ترابی اظهار کرد: در شرایطی هستیم که مدام دستمزد بازیگران بالا رفته و تغییری در دستمزد عوامل پشت صحنه ایجاد نشده است. بازیگری که سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کرد وقتی امسال به او زنگ زدیم و پیشنهاد بازی دادیم به ما گفت دستمزد من یک میلیارد تومان است یا بازیگر دیگری از ما ۳ میلیارد تومان درخواست دستمزد داشت!

 

وی افزود: ما پنج بازیگر اصلی در «فرار مغزها» خواهیم داشت. اگر بخواهیم اینگونه دستمزد بدهیم چیزی حدود ۱۰ میلیارد تومان تنها هزینه دستمزدها می‌شود. در همین وضعیت دستمزد عوامل پشت صحنه نه تنها بالا نرفته بلکه بخش عمده‌ای از آن‌ها بیکار هم شده‌اند، از همین رو به نظرم اگر دولت به قضیه ورود کند تهیه‌کننده می‌تواند دستمزد بیشتری به عوامل پشت صحنه بدهد تا آن‌ها هم با اطمینان‌خاطر بیشتری در پروژه‌ها حضور پیدا کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------