رابرت جونز نویسنده برنده اسکار درگذشت



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, اسکار
رابرت سی. جونز، نویسنده برنده اسکار و تدوینگر فیلم‌های سینمایی در ۸۴ سالگی درگذشت.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هالیوود ریپورتر، رابرت سی جونز تدوینگر فیلم‌هایی مثل «حدس بزن چه کسی برای شام می‌آید»، «داستان عاشقانه» و «در راه افتخار» در سن ۸۴ سالگی درگذشت. او برای «بازگشت به وطن» محصول سال ۱۹۷۸، به طور مشترک با والدو سالت جایزه بهترین فیلمنامه اسکار را دریافت کرد.

 

جونز، بعد از مبارزه با بیماری زوال عقل جان خود را از دست داد. لسلی جونز، دختر او که سابقه نامزدی اسکار را در بخش تدوین دارد، این خبر را تأیید کرده است. پدر رابرت، هارموند جونز هم یک تدوینگر نامزد اسکار بود که برای فیلم «قرارداد شرافتمندانه» این جایزه را دریافت کرد.

 

رابرت سی. جونز با کارگردان‌هایی مثل استنلی کرامر، هال اشبی، آرتور هیلر و وارن بیتی در طول دوران حرفه‌ای خود همکاری کرده است و در سال ۲۰۱۴ نیز از سوی تدوینگران سینمای آمریکا یک جایزه به وی اهدا شد. او بعد از آنکه در سال ۲۰۰۱ از کار در هالیوود بازنشسته شد، به مدت ۱۵ سال در مدرسه هنر‌های سینمایی فعالیت کرد.

 

جونز در ابتدای فعالیت هایش در فیلم‌های سینمایی «دنیای دیوانه، دیوانه، دیوانه» در سال ۱۹۶۳ و «حدس بزن چه کسی برای شام می‌آید» در سال ۱۹۶۷ با کرامر همکاری کرد و برای هر دو نامزد اسکار شد. او در سال ۱۹۶۵ هم در فیلم «کشتی احمق ها» با این کارگردان همکاری داشت. او هشت فیلم سینمایی را برای هیلر تدوین کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به «داستان عاشقانه»، «شر نبین، شر نشنو» اشاره کرد.

 

دختر جونز که برای فیلم «خط قرمز باریک» به کارگردانی ترنس مالیک نامزد اسکار شده، در چند مورد از فیلم‌های پدرش او را همراهی کرده است. او هم مثل پدرش به مدرسه فیلمسازی نرفته و هیچ آموزش رسمی در زمینه تدوین را نگذرانده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------