کارگردان‌هایی که از فیلم‌های خود متنفرند!



بزرگترین فیلمساز‌ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
برخی از بزرگترین فیلمساز‌ها نیز اشتباه می‌کنند و گاهی از آثار خودشان متنفر می‌شوند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، نمی‌توان دشوار بودن ساخت فیلم را انکار کرد. نه تنها رساندن یک داستان از فیلمنامه به پرده سینما میلیون‌ها دلار هزینه دارد، بلکه حداقل فیلم هایی که بازیگران شناخته شده‌ای دارند، به بازیگران و عواملی نیاز دارند تا سال‌ها فقط با این پروژه فعالیت کنند.

 

علی رغم اینکه فیلم سازی کاری است که از روی علاقه انجام می‌شود، هنوز مواردی را می‌توان نام برد که یک کارگردان به عنوان شخصی که بیشترین زمان را صرف کار روی یک فیلم می‌کند، از نتیجه نهایی فیلم و پروژه متنفر می‌شود.

 

بیشتر این موارد ناشی از تداخل استودیو‌ها در ساخت فیلم‌هاست و گاهی فیلمسازان به دلیل اختلافاتی که با سرمایه گذاران دارند، مجبورند تغییراتی در کار خود ایجاد کنند. سایر دلایل عمده نارضایتی این است که وقتی کارگردانان وارد یک پروژه (عمدتا دنباله سینمایی) می‌شوند، از تصمیم اولیه خود پشیمان می‌شوند، اما به هر حال به کارشان ادامه می‌دهند.

 

تونی کی - «تاریخ مجهول آمریکا»

بزرگترین فیلمساز‌ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

کارگردان‌های اندکی مثل تونی کی وجود دارند که مردم را از دیدن فیلمشان منصرف کنند. پس از آنکه استودیو نیو لاین، فیلم را به دلخواه خودش تدوین کرد، تونی کی نارضایتی خود را نسبت به این کار اعلام کرد و با انتشار چند نامه سرگشاده از مردم خواست که نسخه نهایی را تماشا نکنند. او حتی این فیلم را از حضور در جشنواره فیلم تورنتو منع کرد. او چند سال پیش هم گفته بود که سعی کرده نامش را به عنوان کارگردان این فیلم حذف کند.

 

مایکل بی - «تبدیل شوندگان: انتقام فالن»

بزرگترین فیلمساز‌ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

اولین فیلم سینمایی «تبدیل شوندگان» به اندازه کافی سرگرم کننده بود و مورد استقبال قرار گرفت. البته ممکن است این اثر مورد پند منتقدان نباشد، اما بالاترین درجه سرگرمی را برای مخاطبان به به ارمغان آورد. با این حال مایکل بی کارگردان اعتراف کرد که خودش هم از آن خوشش نیامده و وقتی آن را دیده در نظرش فیلمی بی مفهوم بوده است. او گفته بود که نویسندگان اعتصاب کرده بودند و ساختن فیلمی که داستان آن در سه هفته شکل بگیرد، همینقدر ناامید کننده خواهد بود.

 

توماس آلفردسون - «آدم برفی»

بزرگترین فیلمساز‌ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

اگرچه این کارگردان سوئدی برای فیلم نامزد اسکار «بندزن خیاط سرباز جاسوس» مورد تحسین قرار گرفت، اما اثر بعدی او در ژانر دلهره آور، به نام «آدم برفی» نقد‌های منفی را از سوی منتقدان دید. او درباره علت ناموفق شدن این فیلم گفته بود زمان فیلمبرداری در نروژ بسیار کوتاه بوده است و به همین دلیل نتوانسته اند تمامی داستان را فیلمبرداری کنند. از فیلمنامه این پروژه که برای سال‌ها در دست توسعه بود و حتی گفته می‌شد اسکورسیزی قرار است آن را کارگردانی کند، ۱۵ الی ۲۰ درصد فیلمبرداری نشد. او این فیلم را پازلی توصیف کرد که قسمت‌های اصلی آن گم شده اند به همین دلیل تمایلی به دیدن آن ندارد.

 

جاس ویدون - «انتقام جویان: عصر اولتران»

بزرگترین فیلمساز‌ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

جاس ویدن با فیلم سینمایی «انتقام جویان» تغییرات زیادی در سینما ایجاد کرد. این فیلم جمعی از ابرقهرمان‌ها را کنار هم جمع کرد و درگیشه بین المللی ۱.۵ میلیارد دلار فروخت. او می‌گوید پس از تکمیل فیلم تمایلی به دیدن فیلم نداشته است که بخشی از آن به اختلافات با کمپانی مارول مربوط بوده است. او می‌گوید اگرچه به ساخت این فیلم افتخار می‌کند، اما هنوز چیز‌هایی در مورد فیلم وجود دارد که او را اذیت می‌کند.

 

آلن تیلور - «ثور: دنیای تاریک»

بزرگترین فیلمساز‌ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

وقتی این فیلم منتشر شد عده زیادی را ناامید کرد و در واقع عملکرد خوب کریستوفر اکلستون به عنوان شخصیت منفی فیلم را از بین برد. تیلور بعد‌ها این پروژه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تجربه همکاری با مارول به خصوص برای من بسیار آزار دهنده بود. زیرا در حین فیلمبرداری به من آزادی مطلق می‌دادند و سپس در پس تولید یک فیلم به دلخواه خود تدوین کردند.

 

بتمن و رابین - «جوئل شوماخر»

بزرگترین فیلمساز‌ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

تقریبا هر کسی که در فیلم سینمایی «بتمن و رابین» حضور داشته و نقش آفرینی کرده است، نسبت به آن احساس خوبی ندارد. جورج کلونی به عنوان بازیگر اصلی این فیلم بابت این اثر کم کیفیت عذرخواهی کرد و چندین بار هم تاکید کرده که یکی از بدترین تجربه‌های او بوده است. از طرفی جوئل شوماخر هم به عنوان کارگردان فیلم چندین بار مجبور به عذرخواهی شده است. او در سال ۲۰۱۷ گفته بود، می‌خواهم از تمام طرفدارانی که آن‌ها را ناامید کرده ام عذرخواهی کنم.

 

جاش ترانک - «چهار شگفت انگیز»

بزرگترین فیلمساز‌ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

پیش از آغاز فیلمبرداری، همه چیز برای آغاز ساخت این پروژه خوب به نظر می‌رسید. تعدادی از بازیگران مشهور هالیوود در نقش‌های اصلی انتخاب شده بودند و جاش ترانک که با فیلم «تاریخچه» موفقیت‌هایی را کسب کرده بود به کارگردانی این اثر رسید، اما در مرحله پس تولید همه چیز به هم ریخت و استودیو فاکس، کارگردان را مجبور کرد دوباره بعضی از سکانس هارا فیلمبرداری کند. سکانس‌هایی که به دلیل تفاوت‌های عمده حتی به وسیله مخاطبان هم قابل تشخیص بود. این فیلم در گیشه هم نتوانست مخاطبان را راضی کند و فروش کمی داشت.

 

دیوید فینچر - «بیگانه ۳»

وقتی که تهیه کنندگان مجموعه فیلم‌های «بیگانه» فینچر را برای ساخت قسمت سوم انتخاب کردند، او ۲۸ ساله بود. فینچر با یک فیلمنامه ناتمام و فرصت ۵ هفته‌ای برای ساخت این فیلم با مشکلات زیادی روبرو بود. او در مصاحبه‌های بعدی اش برای فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» گفت: تجربه «بیگانه ۳» افتضاح بود. بدترین چیزی که برای من اتفاق افتاده است و هیچکس به اندازه من از دیدن آن متنفر نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------