آنجلینا جولی در کمپ آوارگان در بورکینافاسو



آنجلینا جولی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
آنجلینا جولی ۴۶ ساله که نماینده ویژه کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل است، در جریان سفر به بورکینافاسو از نزدیک مشکلات مردمی را که مجبور به فرار از خانه‌هایشان شده‌اند، مشاهده کرد. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، سفر آنجلینا جولی به بورکینافاسو به مناسب روز جهانی آوارگان بود.

 

این هنرپیشه و فیلمساز و بشردوست آمریکایی با اشاره به اینکه شمار مردمان آواره سال گذشته دو برابر شده است، گفت: بیش از هر جایی، دلم میخواست امروز اینجا در کنار آوارگان باشم، مردمی که من در دنیا بیشتر تحسین میکنم.

 

طبق آمار سازمان ملل، بیش از ۱.۲ میلیون تن از سال ۲۰۱۹ در منطقه "ساحل" در آفریقای غربی و مرکزی مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند. سازمان ملل میگوید که تامین اعتبار این بحران آوارگان در این کشور بسیار پایین است و باید ۸۰ درصد افزایش یابد.

 

آنجلینا جولی با حضور در یک کمپ آوارگان در شهر کایا در بورکینافاسو گفت که هیچگاه مثل اکنون نگران آوارگان نبوده است. او هشدار داد: با توجه به درگیری‌های بسیار و احتمال بسیار واقعی مبنی بر اینکه تغییرات اقلیمی در آینده ده‌ها و شاید صدها میلیون تن را بدون امکان بازگشت مجبور به ترک خانه‌هایشان کند، ما باید متوجه این مساله در سطح جهانی باشیم.

 

او افزود: اوضاع متغیر و نابرابر است. این وضعیت بر پایه امتیاز موروثی ایجاد شده، این مساله با علاقه متزلزل رهبران سیاسی مواجه شده و به منافع کشورهای قدرتمند متصل است.   

 

این چهره سرشناس آمریکایی در ادامه از جامعه جهانی خواست تا راهکارهایی برای کاهش تعداد آوارگان در دنیا بیابند. او گفت: حقیقت این است که ما نصف کاری هم که میتوانیم، انجام نمیدهیم و باید راهکارهایی بیابیم تا آوارگان را قادر به بازگشت کند، یا اینکه از کشورهای میزبان نظیر بورکینافاسو حمایت کنیم.

 

سخنرانی آنجلینا جولی در ادامه همکاری سال گذشته او با سازمان عفو بین‌الملل روی کتابی انجام میشود که هدفش کمک به مردم جوان برای فهم حقوقشان در زمان اعتراض علیه نابرابری است. او گفت که برای توانمند ساختن کسانی که برای ایجاد تغییری در جهان تلاش میکنند، مشتاق است؛ حال چه از طریق اعتراضات خیابانی یا از درون جوامع آنها.

 

آنجلینا جولی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

آنجلینا جولی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

آنجلینا جولی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------