امی ۲۰۲۱ امی بریتانیا لقب گرفت/ نادیده گرفتن بازیگران رنگین پوست



 برندگان جوایز امی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
با معرفی برندگان جوایز امی هفتاد و سوم چهره‌های حاضر در صنعت فیلم و تلویزیون بریتانیا از موفقیت بزرگ خود شاد شدند و در عین حال اعتراض‌هایی به نادیده گرفته شدن بازیگران رنگین پوست صورت گرفت.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، در مراسم دیروز جوایز امی صنعت فیلم و تلویزیون بریتانیا چندین جایزه برد؛ از دریافت جایزه امی توسط مایکلا کول برای بهترین نویسندگی برای «ممکن است نابودت کنم» تا دریافت جایزه بهترین بازیگر درام توسط جاش اوکانر برای سریال «تاج» همراه جوایز بازیگری برای کیت وینسلت، اوان مک‌گرگور، پیتر مورگان، اولیویا کولمن، توبیاس منزیس، هانا وادینگهام، برت گلداستاین و جان اولیور.

 

حضور چهره‌های بریتانیایی روی صحنه مراسم برای دریافت جوایزشان آنقدر چشمگیر و به دفعات بود که کاربران توییتر نام این رویداد را «امی بریتانیا» گذاشتند.

 

این امر در حالی رخ داد که این برنامه حتی در بریتانیا به صورت مستقیم پخش نشد و تماشاگرانی که می‌خواستند برنامه را هم‌زمان تماشا کنند مجبور شدند آن را از طریق وب‌سایت رسمی امی یا صفحه فیس بوک آن در نیمه شب و با توجه به تفاوت ساعت ۸ ساعته بریتانیا با لس‌آنجلس تماشا کنند. در نهایت عصر دوشنبه این برنامه از شبکه اسکای مکس روی آنتن رفت.

 

به نظر می‌رسد بریتانیا هیچ برنامه‌ای برای پخش مستقیم مراسم اسکار هم نداشته باشد زیرا آن را بسیار آمریکایی می‌داند.

 

در همین حال نادی دوریس وزیر جدید امور دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا در بیانیه‌ای موفقیت این همه استعداد بریتانیایی در مراسم امی را کاملاً درخشان خواند و افزود این یعنی سینما و تلویزیون ما در حال رونق است و به موفقیت جهانی شایسته‌ای دست یافته است.

 

این موفقیت کمتر از یک هفته پس از آن رخ داد که جان ویتینگدال وزیر رسانه بریتانیا در کنفرانسی خواستار این شد که تلویزیون بریتانیا با تولیداتش بیشتر محتوای «بریتانیایی» داشته باشد هر چند می‌پذیرفت که این مفهوم کمی مبهم است.

 

در عین حال در مراسم امی در بخش بازیگری هیچ جایزه‌ای به بازیگران رنگین‌پوست اهدا نشد. این امر با توجه به اینکه امسال رکورد نامزدها برای بازیگرانی از نژادهای دیگر شکسته شده بود، موجب راه افتادن «هشتگ بیش از حد سفیدبودن امی» شد.

 

امسال احتمال زیادی می‌رفت مایکل کی. ویلیامز فقید از سریال «لاوکرافت کانتری» و نیز ام‌جی رودریگز بازیگر سریال «ژست» از برندگان این جوایز باشند.

 

در این مراسم جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال درام توسط کری واشینگتن اهدا شد و او پیش از معرفی برنده گفت: «مایکل کی. ویلیامز بازیگر بسیار بااستعدادی بود. مایکل، می‌دانم اینجا هستی» و به این ترتیب یادآوری کرد که در این زمینه انتخاب درستی صورت نگرفته است.

 

بی‌توجهی نسبت به احتمال شیوع کرونا نیز به اعتراض ست روگن منجر شد. وی که برای اهدای اولین جایزه مراسم در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل در سریال کمدی به هانا وادینگهام برای بازی در سریال «تد لاسو» روی صحنه رفته بود، گفت: خوشحالم در این مراسم حضور دارم. اما افراد زیادی در این فضای کوچک جمع شده‌اند. داریم چه کار می‌کنیم؟ گفته بودند مراسم در فضای باز برگزار می‌شود؛ اما نیست! به ما دروغ گفتند! ما انگار در یک محفظه جا داده شده‌ایم و من اگر می‌دانستم نمی‌آمدم. انگار آویزان بودن چلچراغی از سقف مهم‌تر از حفظ جان دیگران است. این دیوانگی است.

 

البته تمام مهمانان در مراسم با داشتن گواهی واکسیناسیون و تست منفی کووید ۴۸ ساعت قبل از مراسم، در این برنامه حضور یافته بودند و تعداد مهمانان نیز ۶۰۰ نفر بود که کمتر از سال‌های پیش بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------