شروع پرقدرت «تل ماسه» در سینما‌های آمریکا و چین



تل ماسه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
اولین روز اکران «تل ماسه» در سینما‌های جهان توانست شروع قدرتمند این فیلم را اثبات کند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم «تل ماسه» جدیدترین فیلم علمی - تخیلی هالیوود در اولین روز اکران خود در روز پنجشنبه، توانست ۵.۱ میلیون دلار درآمد کسب کند و یک آغاز قدرتمند از خود به جای بگذارد.

 

این فیلم در ۴ هزار و ۱۰۰ سالن سینمای کشور‌های آمریکا و کانادا به اکران درآمده است و پیش‌بینی می‌شود در سه روز اول اکران خود ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

 

«تل ماسه» روی گروهی از خانواده‌های اشرافی متمرکز است که برای کنترل یک سیاره بیابانی دارای منابع طبیعی با ارزش بسیار، با یکدیگر رقابت می‌کنند. این فیلم تولید دو شرکت برادران وارنر و لجندری است که به صورت همزمان از پلتفرم اچ‌بی‌او مکس پخش می‌شود. این بخشی از استراتژی برادران وارنر است که تصمیم گرفته همه فیلم‌های خود را به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ همزمان در سینما‌ها اکران کند و در شبکه‌های نمایش خانگی به نمایش بگذارد.

 

پیش از این رکورد‌های نمایش در سینما‌ها در روز پنجشنبه متعلق به دو فیلم «هالووین می‌کشد» و «زمانی برای مردن نیست» بود. «هالووین می‌کشد» در روز اول نمایش خود ۴.۹ میلیون دلار فروخته بود و در آخر هفته توانست به درآمد ۴۹.۴ میلیون دلار برسد. «زمانی برای مردن نیست»، جدیدترین فیلم جیمز باند هم در اکران پنجشنبه خود ۶.۳ میلیون دلار را کسب کرد که در آخر هفته به درآمد ۵۵.۲ میلیون دلاری رسید.

 

«تل ماسه» که تا حد زیادی مورد استقبال منتقدان قرار گرفته است، توسط دنیس ویلنوو، نامزد جایزه اسکار ساخته شده است. تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، جاش برولین، استلان اسکارسگارد، دیو باتیستا، زندایا، جیسون موموآ و خاویر باردم در این فیلم هنرنمایی می‌کنند. هزینه تولید آن ۱۶۵ میلیون دلار بوده است و این احتمال وجود دارد که در سال‌های آینده دنباله‌ای از آن ساخته شود.

 

فیلم «تل ماسه» همزمان با شروع پرقدرت خود در آمریکا در چین هم قوی ظاهر شد، اما نتوانست رقیب فیلم پرفروش چین در جهان شود. این فیلم در چین توانست ۶.۴۵ میلیون دلار بفروشد، اما این میزان فروش کافی نبود تا بتواند «نبرد در دریاچه چانگ‌جین» را کنار بزند و پیش‌بینی می‌شود که این فیلم در پایان هفته به فروش ۳۰.۹ میلیون دلار برسد.

 

گفتنی است، بازار سینمای چین برای فیلم‌های علمی-تخیلی که در آمریکا محبوبیت زیادی دارند، یک بازار بزرگ محسوب می‌شوند و می‌توانند در روز اول فروش چند صد میلیونی داشته باشند، اما فروش «تل ماسه» در سینما‌های چین کمی ناامیدکننده پیش‌بینی شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------