آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

فروش سهام عدالت متوقف نشده است



اخبار,اخبار اقتصادی,سهام عدالت
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: فروش سهام عدالت متوقف نشده است و فروش سهام عدالت به صورت خرد و بلوکی همچنان ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، حسین فهیمی در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان فروش سهام عدالت از طرف کارگزاری‌ها امکان پذیر نیست گفت: فروش سهام عدالت متوقف نشده است و فروش سهام عدالت به صورت خرد و بلوکی همچنان ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: دارایی سهام عدالت در بازار سرمایه قابل توجه است و نکته‌ای که سهامداران عدالت باید به آن توجه کنند این است که سهامداران باید در زمانی که بازار منفی است سفارش فروش خود را لغو کنند تا بازار به ثبات برسد، زیرا عرضه و تقاضا تعیین کننده روند بازار است.

 

 فهیمی افزود: سهامداران سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کردند در 36 شرکت بورسی و فرابورسی سهام دارند، باید در زمان تصمیم گیری برای فروش نگاهی به وضعیت بازار داشته باشند، زیرا اگر سهام خود را عرضه کنند کمک به کاهش قیمت سهام می‌کنند و ممکن است فروش سهام با دشواری مواجه شود.

 

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: سهام عدالت در مقطعی نقش مهمی را در بازار سرمایه ایجاد و تبدیل به متعادل کننده بازار شد و تعادل را در بازار بوسیله عرضه‌ها ایجاد کرد، زیرا زمانی که بازار عطش خرید داشت سهام عرضه شد و عطش خرید فروکش کرد، همچنین سهام عدالت در زمانی که صف‌های فروش تشکیل شده بود، فشار فروش را افزایش داد.

 

وی افزود: از آبان ماه که امکان لغو سفارش فروش سهام عدالت فراهم شد، بیش از 250 هزار نفر بالغ بر 700 میلیارد تومان سفارش فروش سهام عدالت خود را لغو کردند.

 

فهیمی ادامه داد: کارگزاران موظف هستند امکان لغو سفارش فروش را در سامانه کاربران فراهم کنند و تاکنون بیش از 100 کارگزاری این امکان را برای کارگزاران خود فراهم کردند این موضوع جزو تکالیف آن‌ها است.

 

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: اگر کارگزاری امکان لغو سفارش فروش را در سامانه خود مهیا نکرده باشد و سهامدار با این تخلف مواجه شد با مرکز پیام سهام عدالت تماس بگیرد و تخلف را گزارش دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------