۷۰ درصد صنف پوشاک در اصفهان تعطیل شد



تعطیلی صنف پوشاک در اصفهان,اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی
نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از ۷۰درصد افراد فعال، مغازه‌های خود را تعطیل و با از دست دادن سرمایه اولیه از این کار خارج شدند.

ناصر ربیعی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به وضعیت فروشندگان پوشاک در اصفهان اظهار داشت: تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا با تعطیلی یک ماهه روبه‌رو شدند که این اتفاق فروش آنها را در ایام شب عید به صفر رساند در حالی که فروش امسال نیز در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه نیست.

 

وی ادامه داد: بازار پوشاک تنها از آغاز ماه رجب مقداری رونق گرفته که همچنان این مقدار در مقایسه با سال‌های گذشته ناچیز بوده و لازم است که بدانیم قدرت خرید مردم نیز نسبت‌ به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

 

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اصناف، تنها افراد قدیمی این صنف توانستند بنیاد خود را حفظ کنند و افرادی که به تازگی و طی 2 سال گذشته وارد این صنف شده بودند، مغازه‌های خود را تعطیل کردند، به گونه‌ای که عده‌ای از تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در اصفهان همچنان در پاس کردن چک‌سال سال گذشته خود ناکام مانده‌اند.

 

وی افزود: در سال 95 تعداد زیادی به صنف پوشاک وارد شده و فعالیت خود را آغاز کردند اما در سال گذشته و با شیوع ویروس منحوس کرونا، بیش از 70 درصد این افراد مغازه‌های خود را تعطیل و با از دست دادن سرمایه اولیه خود از این کار خارج شدند.

 

ربیعی پیرامون حمایت دولت از تولیدکنندگان و فروشندگان تصریح کرد: در وسع دولت نبود که بتواند از اصناف حمایت کند چرا که با توجه به وجود اصناف مختلف و هر کدام با زیرشاخه‌های متعدد این کار محال به نظر می‌آید، در حالی که از طرف دیگر خود اتحادیه‌ها نیز تنها یک مرکز خدمت‌رسانی به شمار می‌روند و منبع درآمدی ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها مضرترین عامل برای کسبه به شمار می‌روند، در حالی که در ایام شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اصناف نیز هیچگونه رحمی برای کسبه قائل نشدند. اکنون بانک‌ها به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌داران این کشور بوده و کاسبان همچنان مجبور به گرفتن وام از آن‌ها هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------