آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

قیمت سبوس رسما آزاد شد



قیمت سبوس،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار قیمت سبوس به عنوان یکی از مواد اولیه خوراک دام آزاد شد این امر می تواند تاثیر مشخصی در افزایش قیمت شیرخام و لبنیات داشته باشد.

به گزارش تسنیم، بر اساس مصوبه اخیر کارگروه تنظیم بازار قیمت سبوس به عنوان یکی از مواد اولیه خوراک دام آزاد شد این امر می تواند تاثیر مشخصی در افزایش قیمت شیرخام و پیرو آن لبنیات داشته باشد.  مصوبه تنظیم بازار درباره سبوس به شرح زیر است.

 

پیرو تصمیمات بند (13) یکصدو سی و هشتیمن جلسه کارگروه تنظیم بازار (ابلاغی طی نامه شماره 60/64622 مورخ 1400/2/29) در خصوص سبوس و تعیین نرخ آن و همچنین با عنایت به نامه شماره 370/400/9802 مورخ 1400/3/8 سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیرامون پیشنهاد تک نرخی شدن قیمت سبوس در جلسه مطرح و با توجه به جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و موافقت وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت که طی آن عرضه کلیه سبوس تولیدی استحصالی از گندم یارانه ای و آزاد به صورت مکانیزم عرضه و تقاضا توسط کارخانجات و از طریق ثبت در سامانه‌های شرکت بازرگانی دولت ایران به وفور توزیع گردد، مورد تایید اعضا قرار گرفت.

 

تبصره 1: مقرر شد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت بازار سبوس را در محاسبات شیرخام و سیار محصولات مشمول قیمت‌گذاری اعمال نماید. ضمنا درآمد حاصل از افزایش قیمت سبوس در تولید آرد نیز توسط سازمان مذکور در قیمت آرد مورد محاسبه قرار گرفته تا پس از طرح در کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان در محاسبات مالی فی ما بین با کارخانجات آرد مورد اتخاذ تصمیم قرار گیرد.

 

تبصره 2: رعایت الزامات درصد سبوس‌گیری استاندارد انواع آرد توسط کارخانجات مورد تاکید قرار گرفت.

 

قیمت سبوس،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------