آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

رییس اتحادیه املاک: در بانک مرکزی و شورای نگهبان صبح بیدار می‌شوند دستورافزایش قیمت ها را صادر می‌کنند



رییس اتحادیه املاک،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری گفت: مصوبات مجلس در رابطه با بازار اجاره امسال هم ادامه دارد، بنابراین هیچ مالکی حق دریافت حکم تخلیه واحد مسکونی را برای مستاجران ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مصطفی قلی خسروی گفت: بازار اجاره آرام است و من تمامی شایعات در خصوص افزایش چشمگیر نرخ اجاره را رد می‌کنم، چراکه هنوز مصوبات ستاد ملی مقابله باکرونا در خصوص بازار اجاره در کشور اجرا می شود و هیچ مالکی حق ندارد، اجاره را بیش از نرخ مصوب افزایش دهد و یا حکم تخلیه برای مستاجر دریافت کند.

 

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و افزایش میزان تسهیلات در سال جدید خود می‌تواند نقش بسیار موثری در آرام تر شدن بازار اجاره داشته باشد.

 

معمولا فصل جا به جایی مستاجران، از خرداد آغاز می‌شود و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ مالکی حق  ندارد، حکم تخلیه برای مستاجر دریافت کند،  جز آنکه بخواهد واحد مسکونی را برای سکونت خود و یا فرزند تخلیه کند. مصوبه تعیین سقف اجاره در سال های گذشته خود توانسته بازار اجاره را به سمت آرامش و کاهش نرخ تورم هدایت کند.

 

مشاهدات میدانی نشان می‌دهند که بازار اجاره در یک ماه گذشته با افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مواجه شده و به صورت چراغ خاموش در حال افزایش است و رصد فضای مجازی نشان می‌دهد که برخی از کاربران  از دریافت حکم تخلیه توسط مالکان گله مند هستند.

 

در بانک مرکزی و شورای نگهبان صبح بیدار می‌شوند دستورافزایش قیمت ها را صادر می‌کنند

ظهر امروز خبری به نقل از رییس اتحادیه املاک تهران مبنی بر آرام بودن بازار مسکن و عدم افزایش قیمت ها دریک خبرگزاری رسمی منتشر شد. این خبرگزاری به نقل از مصطفی قلی خسروی نوشته بود: «اظهارات عجیب رییس اتحادیه املاک درباره اجاره‌بها/ بازار اجاره آرام است؛ گرانی نداریم» همین موضوع موجب  واکنش رسانه ها و فعالان اقتصادی شد. مشاهدات میدانی نشان می‌دهند که بازار اجاره در یک ماه گذشته با افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مواجه شده و به صورت چراغ خاموش در حال افزایش است.

 

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک ضمن تکذیب خبر منتشر شده از  یک خبرگزاری مبنی بر آرام بودن بازار مسکن به سایت دیده‌بان ایران گفت: بنده اصلا نگفتم که به‌طور کلی بازار مسکن آرام است. صحبت بنده این بود که هنوز ستاد ملی کرونا هیچکدام از دستورالعمل‌هایش مبنی بر عدم افزایش اجاره بها توسط مالکان را لغو نکرده است.

 

وی افزود: من فقط گفتم ستاد مقابله با کرونا هنوز دستورش را لغو نکرده است! بنده اظهار کردم که در حال حاضر فصل بازار اجاره نیست!

 

خسروی با گلایه از رسانه هایی که این خبر را به نقل از او منتشر کرده، خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم چرا رسانه های رسمی بدین شکل صحبت‌های من را وارونه انعکاس داده است.

 

رئیس اتحادیه املاک اظهار کرد: چرا برخی از رسانه ها فقط قصد درست کرد ن جنجال و شایعه را دارند؟! بنده تایید کردم که چون الان فصل اجاره نیست مقداری بازار نسبت به مهر و آبان آرام‌تر است.

 

خسروی در واکنش به بازار ملتهب مسکن به دیده‌بان ایران گفت: قضیه این است که آقایان بر دامن ما آتش روشن می‌کنند! جالب است در اسفندماه که به نسبت یک بازار آرامی داشتیم اما بانک مرکزی بدون هیچ دلیلی در فروردین ماه اعلام کرد که 6/2 درصد خانه گران شد! ما چه کاری از دستمان بر می‌آید؟!

 

رئیس اتحادیه املاک ایران با انتقاد از شورای نگهبان به دلیل تایید بودجه ای که بار تورمی دارد گفت: آقایان شورای نگهبان صبح از خواب بیدار می‌شوند و دستور افزایش 8 درصدی اجناس و املاک را می‌دهند!

 

او اضافه کرد: مشخص نیست این مملکت براساس چه سیاستی اداره می‌شود! تا کی این وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد؟! هر چقدر ما سعی می‌کنیم که مقداری از التهاب بازار را کم کنیم اما آقایان با یک دستور همه تلاش‌های ما را بی اثر می‌کنند!

 

وی با انتقاد شدید به مسئولان خاطرنشان کرد: دشمنان داخلی ما خطرناک‌تر از دشمنان خارجی‌اند! این افراد هستند که مملکت را دچار مشکل کرده‌اند! دولت گذشته یک واحد مسکن هم نساخت و جالب این است که به این کرده خودش افتخار هم می‌کرد!

 

خسروی افزود: همه مسئولان دوست دارند که مردم را ناامید و عصبی کنند.  اعتقاد بنده با توجه به تسهیلات و مسکن ملی‌ که دولت در نظر دارد استارت بزند، آینده بازار مسکن امیدوارکننده خواهد بود اما اگر این تصمیم هم مانند دیگر تصمیم ها در حد شعار باقی بماند شاهد افزایش تقاضا و کاهش عرضه خواهیم بودف بنابراین قیمت مسکن افزایش پیدا می کند تا همین امروز دولت سیزدهم علی رغم وعده ها ساخت مسکن را آغاز نکرده، امیدوارم در ماه ها و سال های آینده دولتمردان متوجه انتظار تورمی که در بازار ایجاد کرده اند،  باشند. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------