کارگران کاشی اصفهان پیگیر مطالبات خود شدند/ گلایه کارگران سیمان آباده از سکوت مسئولان



کارگران کاشی اصفهان،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
جمعی از کارگران کارخانه کاشی اصفهان خواستار پرداخت معوقات و مطالبات چندین ساله شان شدند.

به گزارش صداوسیما، مرکز اصفهان؛ جمعی از کارگران کارخانه کاشی اصفهان پیش از ظهر امروز مقابل استانداری اصفهان به تعلیق شدن از کار، پرداخت نشدن حقوق، معوقات و مطالبات چندین ساله شان اعتراض کردند.

 

کارگران با بیان این که کارخانه از بهمن ماه سال گذشته تعطیل شده، اعلام کردند: با تعطیل شدن خطوط تولید، آنها خانه نشین و بیکار شده اند.

 

کارگران کارخانه کاشی اصفهان خواستار تعیین تکلیف مدیریت این واحد بزرگ تولیدی شده و از مسئولان دولتی، قضایی و نمایندگان مجلس خواستند مشکل چند ساله آنان را با اتخاذ یک تصمیم واحد حل کنند.

 

آنها با تاکید بر این که زیرساخت های مورد نیاز برای کار و تولید در این واحد مهیا است، تاکید کردند: کارخانه تا سال 88 دولتی بود و بدون هیچ گونه مشکلی فعالیت و سوددهی داشت اما پس از واگذاری به بخش خصوصی با چالش ها و مشکلات مختلف روبرو شده است.

 

کارگران کاشی اصفهان،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
کارگران کاشی اصفهان،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
کارگران کاشی اصفهان،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

 

***

 

گلایه کارگران سیمان آباده از سکوت مسئولان/ سه تا ۷ماه حقوق نگرفته‌ایم

کارگران کارخانه سیمان آباده در استان فارس از پرداخت نشدن سه تا ۷ ماه حقوق خود گلایه‌مند هستند.

 

به گزارش ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه سیمان آباده واقع در استان فارس مدعی شدند: عدم پرداخت منظم دستمزد در کارخانه سیمان آباده مشکلات خانوادگی و معیشتی برای آنها شده است.

 

این کارگران می‌گویند: اغلب ما به علت‌ عدم پرداخت منظم دستمزدها با مشکل روبه‌رو هستیم. به علت مشکلات مالی کارفرما و پرداخت نشدن سه تا ۷ ماه از دستمزدهایمان، هر روز سفره‌هایمان به نسبت روز قبل کوچکتر می‌شود.

 

آنها که برای دریافت معوقات مزدی و وضعیت کارخانه به نهادهای مسئول نیز مراجعه کرده‌اند، هنوز پاسخی روشنی دریافت نکرده‌اند.

 

این کارگران همچنین نگران وضعیت امنیت شغلی خود هستند و می‌گویند: اخیرا از ورود سه نفر از همکارانمان که به عنوان نماینده صنفی پیگیر مطالباتمان بوده‌اند، ممانعت شده است.

 

معوقات کارگران کارخانه سیمان آباده درحالی پرداخت نشده که فعالیت تولیدی این کارخانه به صورت جدی آغاز نشده در نتیجه مشکلات کارخانه و کارگران چند برابر شده است.

 

کارگران سیمان آباده با بیان اینکه برای وصول مطالباتمان بارها در مقابل کارخانه و نهادهای اجرایی استان فارس تجمع کرده‌ایم، می‌گویند: از مسئولان استانی و شهرستانی گله‌مندیم که در مقابل حقوق قانونی کارگران سکوت اختیار کرده و در پیگیری مطالباتمان واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

 

***

 

درخواست بازنشستگان کارگری گیلان برای صدور احکام افزایش مستمری‌ها

بازنشستگان کارگری در گیلان خواستار صدور احکام حقوقی جدید خود شدند.


به گزارش ایلنا، امروز (چهارم اردیبهشت)، بازنشستگان کارگری استان گیلان مقابل سازمان تامین اجتماعی تجمع کردند.

 

حاضران در تجمع می‌گویند: نگران افزایش مستمری سال جدید هستیم؛ باید هرچه سریع‌تر، احکام حقوقی جدید صادر شود؛ اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی و دستمزد شایسته، حق بازنشستگان است.

 

این بازنشستگان در عین حال، خواستار ارائه خدمات درمانی رایگان، تسهیلات رفاهی مکفی و برخورداری از حق مشارکت در تامین سرنوشت شدند. آن‌ها می‌گویند: برای اجرای باقیمانده متناسب‌سازی سال قبل و بهبود وضعیت سازمان تامین اجتماعی، دولت باید نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------