یارانه جدید واریز شده ماه اول (اردیبهشت ۱۴۰۱) از امشب قابل برداشت است/ افزایش قیمت ۴ کالای اساسی از فردا



یارانه جدید،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
یارانه جدید ماه اول (اردیبهشت 1401) از امشب قابل برداشت می شود.

ستاد تنظیم بازار درباره مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اطلاعیه جدیدی صادر کرد.

 

در اطلاعیه شماره 2 ستاد تنظیم بازار درباره مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها آمده است؛

پیرو اطلاعیه قبلی و سخنان ریاست محترم جمهور در گفت وگوی زنده و مستقیم با مردم، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی یکایک ملت شریف ایران در زمینه اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، با توجه به اقدمات انجام شده و اطمینان از تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و بررسی های کارشناسی در خصوص اصلاح و متناسب سازی قیمت کالاهای مشمول طرح (روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات) بدینوسیله اعلام می دارد:

 

1- براساس پیشنهاد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار، سقف قیمت کالاهای مذکور تعیین و مقرر گردید از طریق اتحادیه ها و تشکلهای مربوطه به واحدهای صنفی ابلاغ و از روز پنجشنبه مورخ 1401/2/22 به تدریج مجاز به اعمال قیمتهای جدید باشند. استانداران نسبت به متناسب سازی قیمت کالاها در هر استان و نظارت بر رعایت قیمتها، اقدامات لازم را بعمل خواهند آورد.

 

2- بار دیگر اعلام می گردد یارانه نان و دارو همانند گذشته برای تمامی دهک ها و اقشار جامعه برقرار بوده و اقلام مذکور مشمول تغییر قیمت نخواهد شد.

 

3- با عنایت به مراتب مذکور در بند یک، مبلغ کمک معیشتیِ واریز شده بابت ماه اول، از ساعات پاياني امشب قابل برداشت خواهد بود.

 

4- کلیه افرادی که در این طرح به هر دلیل مشمول دریافت یارانه نشده اند، می توانند درخواست رسیدگی مجدد وضعیت خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی (https://hemauat.mcls.ir) ثبت نمایند. افرادی که پس از بررسی، درخواست هایشان مورد تائید قرار گیرد، یارانه کمک معیشتی آن ها بطور کامل و از ابتدای اجرای طرح محاسبه و پرداخت خواهد شد.

 

5- افزایش قیمت سایر کالاها بدون طی فرآیند قانونی ممنوع است و همچنانکه در اطلاعیه شماره یک تأکید شد سازمان های تعزیرات و حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مکلف به رصد مستمر بازار و برخورد با هرگونه تخلف می باشند. هموطنان گرامی نیز در صورت مشاهده تخلف، مراتب را از طریق سامانه های ارتباطات مردمی (شماره های 124 و 135) به نهادهای مذکور اطلاع دهند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------