نکات مهم در هنگام خرید ملک




خرید ملک از آن خرید های مهمی است که برای اغلب افراد تجربه ی مهم و اثر گذاری به حساب می آید. بنابراین باید تمامی جوانب را سنجید و با دیدی باز نسبت به خرید ملک اقدام کرد. در این مقاله، نکات مهمی را که باید در هنگام خرید ملک، زمین، یا خانه باید مد نظر قرار دهید برایتان آماده کرده ایم.


سند معتبر:
احتمالا شما هم شنیده اید که برخی از افراد هنگام خرید ملک، به دلیل سهل انگاری با مشکلات حقوقی عدیده ای مواجه شده اند، دلیل اصلی این امر، نداشتن اطلاعات کافی و اعتماد بی جا به افراد است. سند مالکیت ملکی که برای خرید آن اقدام کرده اید باید معتبر و حتما به نام فردی باشد که با شما وارد معامله شده است. زمین نباید گرو بانک یا موسسه های مالی باشد. قبل از انجام معامله حتما از اصل بودن مدارک فروشنده اطمینان حاصل کنید. برای این منظور می توانید به ثبت اسناد یا دارایی مراجعه و درباره ی ملک مورد نظر کسب اطلاع کنید.

 

مشاورین املاک:

هر مدرک و پول یا چکی که تبادل می شود باید با دریافت رسید همراه باشد. اصل مدارک تان را به هیچ عنوان به مشاورین املاکی و بنگاه های معاملاتی ندهید. برای پرداخت های خود حتما رسید با امضا و اثر انگشت فروشنده یا وکیل اش دریافت کنید.

 

فروشنده:
اگر زمین مورد معامله وراثتی است، حتما باید تمام وراث در هنگام معامله حضور داشته باشند، در صورت نبود یکی از ورثه، باید وکالت نامه ی قانونی او ضمیمه شود، در چنین مواقعی حتما باید از اصل بودن کارت شناسایی تمام وراث مطمئن شوید. ملک های وراثتی پر دردسرترین معامله ها در زمینه ی ملک به شمار می آیند و از آن جا که اغلب پرونده های مراجع قضایی دعوای ملکی است باید اهمیت بسیاری به این مسئله داده شود.

قرارداد:
مطالعه ی تمام مفاد قرار داد اهمیت بسیاری دارد. شما در این قرارداد نسبت به انجام یک سری از کارها  متعهد می شوید، پس باید دقیقا بدانید چه اسنادی را امضا می کنید. برای این کار می توانید از حضور یک وکیل مورد اعتماد استفاده کنید.

 

دسترسی:
هنگام خرید ملک حتما به دسترسی منطقه فکر کنید. نزدیکی به ایستگاه مترو، اتوبوس، مسیر تاکسی اهمیت بسیاری دارد. همچنین از  وجود مراکز خرید، مراکز درمانی، مدرسه و بانک در نزدیکی منطقه مطمئن شوید. چرا که در طول روز بارها نیاز به نانوایی، سوپر مارکت، میوه فروشی و .... پیدا خواهید کرد.


همسایه ها:
اگر قصد سکونت در ملک خریداری شده را دارید، نسبت به فرهنگ ساکنین و همسایه ها باید حساس باشید. همسایه های مردم آزار بدترین عامل سلب آسایش هستند. میتوانید با کمی پرس و جو اطلاعات خوبی درباره ی ساکنین محل به دست بیاورید.

امکانات ملک:
امکانات ملک حتما باید مورد وارسی قرار بگیرند. چرا ممکن است گاهی بنگاه های معاملات ملکی، اطلاعات درستی از ملک به شما نداده باشد. اطمینان از وجود پارکینگ، انباری، بالکن، و اطمینان از سن بنا و ایمنی بنا اعم از انشعابات آب و گاز و وسایل ایمنی از جمله ی این موارد است.


زمان خرید:
بازار مسکن معمولا همیشه با نوسان همراه است. قبل از اینکه بازار دستخوش تغییرات بشود و قیمت ها به صورت تصاعدی بالا برود؛ بهترین زمان برای خرید است. یعنی ماه های اخر سال و ماه های اول سال ثبات قیمت بیشتری در بازار مشاهده می شود.

خدمات ساختمان:
قبل از انجام معامله، درباره ی خدماتی که ساختمان به ساکنان ارائه می کند با همسایه ها گفتگو کنید، مبلغ شارژ ماهیانه، سیستم جمع آوری زباله، جلسات ماهانه ی ساکنین، استفاده از مشاعات ساختمان نظیر اب و برق حیاط و پارکینگ، نظافت راه پله ها و حیاط و غیره نکات مهمی هستند که بعد ها می توانند سبب بروز اختلاف شوند.


کوچه و محله:
عرض کوچه را بررسی کنید، عرض کوچه هنگام اثاث کشی، تردد با خودرو و در مواقع ضروری نظیر آتش سوزی، باید به نحوی باشد که ماشین حمل بار، ماشین آتش نشانی، پلیس و آمبولانس به راحتی عبور کنند.

منبع: iranianrealtor.org

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024