آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

استمرار روند کاهش قیمت مرغ در روز‌های آتی/ نرخ مرغ به ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۸ هزار و ۹۵۰ تا ۲۴ هزار تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۲۴ هزار تومان و در خرده فروشی‌ها ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

وی توزیع مرغ از ذخایر پشتیبانی امور دام و اعلام دولت مبنی بر تامین نهاده از طریق سامانه بازارگاه را از جمله علل کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که طی روز‌های آتی قیمت مرغ مجدد کاهش یابد، اما از الان نمی‌توان درصدی اعلام کرد.

 

کمالی سروستانی ادامه داد: با اعلام دولت مبنی بر تامین نهاده از طریق سامانه بازارگاه، قیمت کنجاله سویا از ۱۸ هزار به ۱۶ هزار تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت، اما با مراجعه مرغداران به سامانه بازارگاه و عدم دریافت جواب ، قیمت مجدد افزایش می‌یابد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه نظر مثبتی در خصوص سامانه بازارگاه نداریم، گفت: این سامانه بالغ بر ۳۰ مورد ایراد دارد که به مسئولان وزارت جهاد اشکالات را مطرح کردیم که امیدواریم با هدایت و رفع مشکلات، سامانه را به سمت مسیر صحیحی هدایت کنند یا امورعملیاتی را به تشکل‌ها و اتحادیه واگذار کنند و دولت تنها نقش نظارتی و مدیریتی داشته باشد، در غیر این صورت سامانه بازارگاه را تعطیل کنند.

 

این مقام مسئول عرضه و تقاضا را تعیین کننده قیمت مرغ در بازار دانست و گفت: گرچه قیمت‌های دستوری در کوتاه مدت ممکن است مرغداران را مجبور به عرضه مرغ‌های تولیدی به بازار کند، اما کمبود نهاده دامی موجب شده مرغدار تمایلی به جوجه ریزی نداشته باشد و به عبارت دیگر تازمانیکه تامین نهاده به درستی انجام نشود، التهابات قیمت در بازار ادامه خواهد داشت.

 

وی قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار و ۴۸۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۶۰۰ تومان نسبت به روز‌های اخیر افزایش یافته است.

 

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه مرغداران نقشی در تعیین قیمت مرغ ندارند، گفت: هم اکنون ۲۳ هزار مرغدار مشغول تولید مرغ هستند که به هیچ عنوان انحصار قیمت را در اختیار ندارند و کشتارکننده‌های مرغ در بازار نقش اساسی دارند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه اتخاذ تصمیمات نادرست به قیمت نابودی صنعت مرغداری تمام می‌شود، تصریح کرد: اتخاذ سیاست‌های نادرست موجب شده مرغدار از ادامه جوجه ریزی احساس خطر کند و به عبارت دیگر دولت در نظر دارد که هزینه تورم در قبال مردم را تولیدکننده متحمل شود که این سیاست نادرست است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------