آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

روند اجرای مزایده‌ معادن غیرفعال پس از تعاملات بین دستگاهی ادامه‌دار خواهد بود



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
معاون قضایی دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با اجرای طرح آزادسازی ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیرفعال کشور، از ادامه‌دار بودن انجام مزایده‌ها پس از هماهنگی‌های بین دستگاهی در حوزه‌های اجرایی و نظارتی خبر داد و تاکید کرد که اصل مزایده‌های برگزار شده لغو نگردیده است، بلکه تا کسب نظر نهایی نهادهای نظارتی موقتا متوقف است.

به گزارش ایسنا، در نامه سعید عمرانی خطاب به علیرضا رزم‌حسینی-وزیر صنعت، معدن و تجارت- ضمن قدردانی از اقدامات وی (وزیر صمت ) در اجرای منویات رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی، اعلام کرده است: 

 

 پیرو رونوشت شماره ۹۰۰۰/۲۹۰۳۹/۱۴۰۰/۱۴۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ نظر به اینکه اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای عمل به تکالیف قانونی در اجرای ماده ۱۰ قانون معادن و بند «ط» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفته است، به استحضار می‌رساند اصل مزایده‌های برگزار شده ابطال یا لغو نشده است؛ بلکه صرفا تا کسب نظر نهایی نهادهای نظارتی (که با موافقت و دستور وزیر صمت توسط معاونت امور معادن و صنایع طی نامه شماره ۶۰/۱۰۷۶۶۴ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ابلاغ گردیده) موقتا متوقف گردیده است.

 

بنابر مراتب، بزودی روند مزایده‌ها وفق مقررات جاری ادامه خواهد یافت.  

 

نامه فوق رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری و اجرای سیاست‌های کلی اقتضاد مقاومتی در قوه قضاییه، به حضور دادستان کل کشور، رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه و دادستان های عمومی و انقلاب سراسر کشور نیز ارسال شده است.

 

ردپای فضاهای سیاسی و افراد در ایجاد چالش‌های اقتصادی 

 علاوه‌ بر این عمرانی در نشست بررسی نحوه تداوم مزایده سراسری محدوده های معدنی که با حضور وزیر، معاونان و جمعی از مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، در رابطه با همین مزایده‌ها اظهار کرده است: در تمامی دوران مسئولیت تلاش نمودیم بیشترین همراهی و همکاری را در راستای ارتقای شاخص های تولید کشور با مدیران وزارت صمت برقرار نموده و موانع فعالیت و تلاش آنان را مرتفع سازیم.

 

رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری و اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه، نظرات و دیدگاههای اعلام شده در این نشست را از سر دغدغه مندی نسبت به مصالح عمومی کشور دانسته و افزود: ردپای برخی فضاهای سیاسی و افراد در سایه حوزه های اقتصادی در ایجاد چالش هایی نظیر آنچه که در پیرامون اجرای طرح فعال‌سازی معادن دیدیم، وجود دارد.

 

عمرانی در پایان تصریح کرد: در نامه اخیر خود به وزیر صمت تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم تا مانع ایجاد خدشه در عملکرد وزارت صمت در جریان اجرای مزایده سراسری محدوده های معدنی در افکار عمومی شویم.

 

استقبال افراد دارای صلاحیت از مزایده ۶۰۰۰ محدوده معدنی 

 علیرضا رزم حسینی- وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست، اجرای این طرح را در راستای اجرای تکالیف قانونی وزارت صمت و همچنین تأکیدات مقامات عالی نظام دانسته و گفت: اجرای این طرح بزرگ به صورت کاملا شفاف و قانونی در جریان است و با استقبال بسیار خوب افراد دارای صلاحیت فنی و مالی همراه شده است.

 

وی ضمن اشاره به برخی ابهامات ایجاد شده در رابطه با اجرای این طرح بزرگ، اظهار کرد: از ابتدای اجرای مزایده سراسری ۶۰۰۰ محدوده معدنی، حجم عظیمی از سنگ‌اندازی ها و مانع‌تراشی ها در مسیر اجرای آن را پیش بینی میکردیم و با علم به گستردگی هجمه سازیها علیه این طرح عدالت گستر نسبت به اجرای آن اقدام نمودیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت همواره از حضور و همراهی کلیه نهادهای نظارتی در مسیر اجرای طرحها و فرایندهای اقتصادی این وزارت‌خانه استقبال نموده است، گفت: در اجرای طرح فعالسازی معادن براساس نظرات اعلامی مسئولان دستگاه قضایی هیچگونه شائبهای متوجه این وزارتخانه نبوده و نیست. برخی صحنه‌آرایی های مخرب آگاهانه یا ناآگاهانه، کاهش اعتماد مردم نسبت به نظام را در پی دارد.

 

وی در پایان با تقدیر از تعاملات و همراهی های دستگاه قضایی در مسیر رشد تولید کشور، تکمیل هرچه سریع تر فرایند اجرایی طرح آزادسازی ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیرفعال کشور را با افزایش تعاملات بین دستگاهی خواستار شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------