آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

سبزپوشی بورس در نخستین روز معاملاتی هفته



 بورس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۱۳ خرداد ماه) با هشت هزار ۶۳۶ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۷۹ هزار واحدی ایستاد. 

به گزارش ایرنا، شاخص هم‌وزن با پنج هزار و ۷۹۵ واحد افزایش به ۷۷۱ هزار و ۳۰۴ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۳۸۸ واحد رشد به ۴۵۱ هزار و ۱۰ واحد رسید.

 

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۴۳۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۲ هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال معامله شد.

 

مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۵۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۸۶۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۸۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۸۸ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۴۸۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

 

در مقابل پتروشیمی خارک (شخارک) با ۳۲۰ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۲۹۳ واحد، سپید ماکیان (سپید) با ۱۶۱ واحد و بیمه دانا ( دانا) با ۱۵۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، بیمه دانا (ددانا)، ایران خودرو (خودرو)، بانک تجارت (وتجارت)، گسترش سرمایه گذاری ایران خدر (خگستر)، بانک ملت (وبملت)، شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (وکغدیر) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۷۱ میلیون برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس 

شاخص فرابورس نیز امروز ۱۸۸ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۸۱۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۸۶۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۰۲ هزار و ۱۰۴ نوبت بود.

 

گروه انتخاب آرمان الکترونیک (انتخاب)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

 

در مقابل ایران خودرو دیزل (خاور)، سنگ آهن کهر زمین (کگهر)، سیمان ساوه (ساوه)، داروسازی دانا (ددانا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------