آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

عید قربان یارانه واریز می شود؟



یارانه  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
طبق آخرین اخبار هنوز زیرساخت‌ های بانک مرکزی برای ارائه خدمات کارت الکترونیکی به عنوان کالا برگ فراهم نیست و بر همین اساس پرداخت یارانه جدید ادامه دارد. آیا به غیر از یارانه جدید دولت یارانه عید قربان هم پرداخت می کند؟ 

به گزارش رکنا، سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت در سخنان خود تسریع در بررسی اعتراضات جاماندگان از دریافت یارانه را با توجه به نزدیکی پرداخت سومین مرحله یارانه‌ ها پس از اجرای طرح عادلانه‌ سازی یارانه‌ ها، مورد تأکید قرار داد و گفت: بعد از 2، 3 ماه برخی از خانواده‌ ها اعلام می‌ کنند که به‌ رغم داشتن شرایط و اعلام اعتراض خود، هنوز یارانه دریافت نکردند.

 

رئیس جمهور افزود: بررسی اعتراضات باید سرعت پیدا کند تا اگر کسی بدون دلیل متقن از دریافت یارانه محروم شده، یارانه‌اش پرداخت شود و اگر هم براساس مستندات واجد شرایط دریافت یارانه نیست به او اعلام شود و تأخیر در این کار جایز نیست.

 

احتمال این است که پس از دستور رئیس جمهور جاماندگان یارانه تعیین تکلیف شوند و یارانه معوقه و جدید این افراد در این ماه یک جا واریز شود.

 

احتمال دیگر این پیش بینی است که دولت یارانه نقدی تیرماه را یک روز زودتر به مناسبت عید قربان به حساب سرپرستان خانوار واریز کند، زیرا در سنوات گذشته نیز شاهد بودیم که یارانه نقدی در برخی دوره ها یک روز زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

 

 

گروه نخست 9 دهک درآمدی هستند که در دو ماه گذشته 20 ام هر ماه یارانه نقدی 300 و یا 400 هزار تومانی را دریافت کردند.

 

گروه دوم جاماندگان هستند که در اردیبهشت و خرداد امسال یارانه نقدی جدید دریافت نکردند.

 

گروه سوم معترضین هستند که به رغم واریز یارانه نقدی هنوز نمی توانند پولی برداشت کنند.

 

با توجه به اینکه تنها یک هفته تا واریز یارانه جدید باقی مانده است، انتظار می رود که نهادها و سازمان های ذی ربط سریعا وضعیت این افراد را تعیین تکلیف کند.

 

البته قابل ذکر است که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کماکان علاوه بر یارانه نقدی، از بسته های حمایتی و معیشتی نیز برخوردار هستند.

 

به گزارش سازمان هدفمندی، حدود دو میلیون و 500 هزار نفر به عدم دریافت کمک معیشتی دولت اعتراض کرده‌اند که از این تعداد، دو میلیون و 200 هزار نفر وارد لیست جدید یارانه‌ بگیران شده‌اند و تنها 300 هزار نفر از لیست خط خورده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------