آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

برنامه حذف یارانه ۱.۴ میلیون خانوار



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,حذف یارانه
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به برنامه حذف یارانه ۱.۴ میلیون خانوار طبق مطالعه وزارت کار گفت: این مطالعه ضعیف است و نگرانیم که یارانه ۵۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد نیز حذف شود.  

به گزارش تسنیم، هادی قوامی با اشاره به تصمیم جدید دولت مبنی بر حذف چند دهک از یارانه‌بگیران، گفت: مطالعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حذف یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار از دریافت یارانه بسیار ضعیف است چراکه در پی این تصمیم ۵۰ هزار از خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) حذف خواهند شد.

 

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مطالعه وزارت کار در این رابطه باید اصلاح شود چراکه چالش‌هایی را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: بر مبنای شیوه مطالعاتی وزارت کار در هر استان چندین هزار نفر از دریافت یارانه حذف می‌شوند، اما این شیوه نمی‌تواند به نتیجه درستی رسد و رافع مشکل نخواهد بود.

 

وی با بیان اینکه دولت باید ثروت افراد را از میزان درآمدشان مجزا کرده و با راستی‌آزمایی اقدام به قطع یارانه‌ها کند، افزود: به عنوان مثال گاهی فردی حقوق پایین، اما املاک متعددی دارد و در مقابل ممکن است فردی دیگر با حقوقی نسبتا بالا حتی صاحب یک آپارتمان کوچک نیز نباشد.

 

به گفته قوامی مجلس با حذف فله‌ای یارانه یارانه‌بگیران مخالف است و طبق قانون باید یارانه دهک‌های بالای جامعه با شرایط اقتصادی مساعد، حذف شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: امروزه تنها افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیاز به یارانه ندارند بلکه چندین میلیون از جمعیت بدون حمایت هیچ نهادی مستحق دریافت یارانه هستند و حتی در تامین نان شب خود وا مانده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------