آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

مراقب سهمیه ۳۶۰ لیتر بنزین باشید



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,کارت‌های سوخت
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: کارت‌های سوخت قابلیت ذخیره ۳۶۰ لیتر بنزین را دارند که با این حساب اگر فردی از ابتدای زمان سهمیه‌بندی از سهمیه‌اش استفاده نکرده باشد، سهمیه اردیبهشت‌ماه به آن فرد تعلق نمی‌گیرد. 

شهرام رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که سقف تعریف شده برای کارتهای سوخت ۳۶۰ لیتر است، اظهار کرد: به طور مثال اگر شخصی از زمان شروع طرح سهمیه‌بندی بنزین تاکنون تنها ۱۰ لیتر از سهمیه خود را استفاده کرده باشد، در اردیبهشت ماه فقط ۱۰ لیتر برای آن فرد شارژ میشود و ۵۰ لیتر باقی سوخت خواهد شد.

 

وی با تاکید بر این‌که تاکنون برای کارت سوخت چنین سیستم و مکانیزمی تعریف شده است، تصریح کرد: اگر قرار باشد تغییری حاصل و این ۳۶۰ لیتر به ۴۲۰ لیتر افزایش یابد و سهمیه اردیبهشت ماه نیز در آن ذخیره شود، به مصوبه هیات دولت نیاز است.

 

به گفته مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت ملی پخش تنها مجری است و قاعدتا در این دو هفته درباره این مساله بحث خواهد شد و منفی یا مثبت بودن این مساله را اطلاعرسانی خواهیم کرد اما تاکنون تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ نشده است.

 

به گزارش ایسنا، از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد. بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای ( ماهانه ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی) از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر نیز از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------