آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

مرغ کیلویی چند؟



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,قیمت مرغ
قیمت مرغ در بازار با افزایش زیادی مواجه شده و این موضوع واکنش ستاد تنظیم بازار استان را به همراه داشته است، ستاد تنظیم بازار معتقد است که تصمیم گیری ها باید هم در حمایت از تولیدکنندگان باشد و هم مصرف کنندگان.

به گزارش ایسنا؛در بهار امسال به دلیل پخش شدن شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر صادر شدن دستور توقف فعالیت مرغداری‌ها عده‌ی زیادی از مردم به سوپر پروتئینی‌ها سرازیر شدند و مقدار زیادی مرغ با این فکر که مرغداری‌ها در چند روز آینده تعطیل می‌شوند، خریداری کردند که این امر سبب افزایش چند هزار تومانی قیمت مرغ در کردستان شد.

 

طی هفته های اخیر قیمت مرغ روند صعودی به خود گرفته و اکنون در کردستان هر کیلو مرغ با قیمت 17300 تومان در بازار عرضه می شود که همین مسئله موجب نارضایتی مصرف کنندگان شده است.

 

 قیمت مرغ در بازار با افزایش زیادی مواجه شده و این موضوع واکنش ستاد تنظیم بازار استان را به همراه داشته است، ستاد تنظیم بازار معتقد است که تصمیم گیری ها باید هم در حمایت از تولیدکنندگان باشد و هم مصرف کنندگان.

 

خالد جعفری امرزو(۹تیرماه) در هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، با اشاره به اینکه مؤلفه های مختلفی در قیمت تولید و عرضه مرغ تاثیر دارد، اظهار کرد: چون در کشور و استان ما شیوه و فرهنگ مصرف مرغ تازه خوری است موجب می شود نوسان زیادی در قیمت داشته باشیم.

 

وی قیمت نهاده ها و قیمت جوجه را از دیگر مؤلفه های موثر بر قیمت تمام شده مرغ عنوان کرد.

 

جعفری در ادامه رتبه اول کردستان در بین ۸ استان منطقه در تولید مرغ را نتیجه حمایت از تولیدکنندگان دانست و افزود: در این جلسه باید تصمیم گیری ها هم در حمایت از تولیدکنندگان باشد و هم مصرف کنندگان. 

 

به گفته عضو اتحادیه مرغداران استان، قیمت تمام شده هر کیلو مرغ برای مرغداران بیش از ۱۰ هزار تومان است و تصویب این رقم به عنوان قیمت درب مرغداری، موجب ادامه ضرردهی مرغداری ها خواهد شد. 

 

شایان ذکر است، ارائه گزارش ماهانه تورم استان، دیگر دستور کار این جلسه بود که معاون اقتصادی استاندار ضمن یادآوری اینکه با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم، بازاریان کردستان اجناس را با قیمت پایین تر به فروش می رسانند، خاطرنشان کرد: باید منبع مشکل را پیدا کنیم و نظارت ها را به این سمت سوق دهیم و برای مشکل چاره اندیشی کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------