آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

محدودیت برای تراکنش‌های بانکی زیر ۱۸ ساله‌ها/ تراکنش غیرحضوری روزانه ۱۵ میلیون تومان شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,تراکنش‌
بانک‌ها به تازگی درحال اجرای بخشنامه بانک مرکزی برای محدودیت تراکنش‌های غیرحضوری افراد زیر ۱۸ سال هستند، براین اساس تراکنش غیرحضوری روزانه این گروه سنی ۱۵ میلیون تومان و ماهانه ۵۰ میلیون تومان خواهد بود. 

به گزارش تسنیم، به تازگی برخی بانک‌ها سقف تراکنش‌های غیرحضوری برداشت از حساب را برای مشتریان زیر 18 سال محدود کرده‌اند که ظاهراً این اقدام پیرو اجرای بخشنامه بانک مرکزی بوده است.

 

بر اساس دستورالعمل جدید سقف تراکنش های غیرحضوری برداشت روزانه از حساب برای این دسته از مشتریان به مبلغ 150 میلیون ریال محدود شده ضمن اینکه محدودیت سقف تراکنش ها در هر ماه نیز به عدد 500 میلیون ریال رسیده است.

 

بانک مرکزی در اسفندماه سال 98 دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص را ابلاغ کرد که به موجب ماده 9 این دستورالعمل بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف به محدود کردن سقف تراکنش‌های غیرحضوری اشخاص زیر 18 سال شده‌اند.

 

بنابراین، بانک‌ها و موسسات اعتباری اعتباری موظف‌اند، آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیر حضوری، از کلیه حساب‌های سپرده متعلق به مشتری پایین‌تر از 18 سال در آن موسسه اعتباری را به روزانه مبلغ 150 میلیون ریال و ماهانه مبلغ 500 میلیون ریال محدود کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------