آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

همتی: فرآیند پرداخت بدهی کره‌جنوبی به ایران با یک میلیارد دلار آغاز می‌شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, همتی
رئیس کل بانک مرکزی درباره نتیجه مذاکراتی که با سفیر کره جنوبی درباره پرداخت بدهی‌‌ها به ایران صورت گرفته گفت: پول بانک مرکزی در آنجا ۷ میلیارد دلار است و الان با ۱ میلیارد شروع می‌کنیم نوع پرداخت هم پول است که در اختیار بانک‌های ما قرار می‌گیرد. 

به گزارش تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آزادسازی منابع مالی ایران از کره جنوبی، اظهار داشت: در دیدار با سفیر کره جنوبی تاکید کردیم که چگونه ایران باید از منابع‌اش استفاده کند، حالا اینکه کره‌ای ها با هرکسی می‌خواهند مذاکره کنند.

 

وی افزود: منابع متعلق به بانک مرکزی است و بانک مرکزی این حق را دارد که اقدام حقوقی کند خسارت زیادی از این بابت به جمهوری اسلامی خورده است کره‌ای ها خودشان درخواست کردند و آمدند صحبت کردند که می‌خواهند منابع ایران را پرداخت کنند و ما هم راه پرداخت را به آنها نشان دادیم.

 

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه پولی که بانک مرکزی در کره جنوبی دارد 7 میلیارد دلار است و قرار شد پرداخت شود اجازه بدهیم طبق توافق با کره جنوبی جلو برویم، در پاسخ به این سوال که آیا قرار است پول در اختیار ایران قرار بگیرد یا کالا؟ گفت: فقط پول به حساب بانک‌های ما می‌آید.

 

همتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه گفته می‌شود حداقل پرداختی کره در مرحله اول یک میلیارد دلار است را تائید می‌کنید؟، گفت: بله، حداقل یک میلیارد دلار است.ما مذاکرات گسترده‌ای را با عراق، عمان، کره جنوبی و ژاپن شروع کردیم و فضا خیلی بهتر شده است و به تدریج این اتفاق خواهد افتاد.

 

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا این کشورها توانسته‌اند مجوز اوفک را بگیرند؟ گفت: این مشکل خودشان است و به ما ربطی ندارد.

 

همتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وضعیت ارز چه می‌شود؟ گفت: وضعیت ارز هم خوب خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------