آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

زنگنه: شایعه گرانی بنزین، جنگ روانی پیش از انتخابات است



وزیر نفت,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
وزیر نفت با تکذیب گرانی بنزین گفت: هیچ برنامه ای برای افزایش فراورده های نفتی نداریم و شایعات گرانی بنزین دروغ و جنگ روانی پیش از انتخابات است. 

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه امروز در حاشیه مراسم امضای قرارداد توسعه میدان مشترک فرزاد بی، در جمع خبرنگاران تاکید کرد: نزدیک به انتخابات برخی با شایعه گرانی بنزین می خواهند در مردم عکس العمل بدی ایجاد کنند، اما اطمینان می دهم نه بنزین و نه هیچ فرآورده نفتی دیگری گران نخواهد شد.  

 

وی در مورد اینکه آیا در دولت بعدی نیز حضور خواهد داشت، اظهار کرد: حتی پیشنهاد ریاست جمهوری را هم قبول نمی کنم و از فعالیت های دولتی بازنشسته می شوم. با این حال همچنان در سیاست می مانم؛ نه اینکه بخواهم مقام یا پستی دریافت کنم. سیاست مانند زندگی است و نمی توان از آن جدا شد. سیاست یعنی سرنوشت و آینده کشور، اما کار و پست دولتی و امکاناتی همچون حکم، حقوق راننده و ماشین نخواهم گرفت.  

 

به گفته وی بازنشسته خواهم شد و من همچون سایر بازنشستگان می بایست روزی ۱۲ ساعت کار کنم تا زندگی زن و بچه ام بگذرد.

 

صادرات نخستین محموله نفت از پایانه جاسک؛ خردادماه

وزیر نفت از صادرات نخستین محموله نفت از پایانه جاسک در خردادماه خبر داد و گفت: ساخت خط لوله نفت گوره- جاسک پایان یافته است.

 

وی درباره اینکه قرارداد میدان آزادگان با کدام شرکت امضا می‌شود، گفت: با مجموعه‌ای از شرکت‌های داخلی و به‌زودی امضا می‌شود.

 

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا تا پایان مذاکرات وین و مشخص شدن نتیجه برای امضای قرارداد میدان فرزاد منتظر نماندید، گفت: این موضوع سبب ایجاد تاخیر در کار می‌شد، اکنون نیز بر اساس قرارداد امضا شده مشکلی برای حضور شریک خارجی وجود ندارد و در صورت تمایل، شرکت‌های خارجی می‌توانند وارد این قرارداد شوند.

 

وزیر نفت درباره اینکه چشم انداز مذاکره وین را چطور می‌بینید، گفت: این پرسش را از وزارت امور خارجه بپرسید.

 

زنگنه به این پرسش که خبرگزاری‌های خارجی از افزایش تولید و صادرات نفت ایران می‌گویند آیا این موضوع را تایید می‌کنید، پاسخ داد: در این زمینه صحبتی نمی‌کنم.

 

وزیر نفت درباره قرارداد ۲۵ ساله با چین و حضور این شرکت در توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران، گفت: دو طرف برای همکاری ابراز علاقه کردند و در این سند همکاری از هیچ پروژه مشخصی نام برده نشده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------