آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

کمبود باران موجب کاهش محصول زعفران کشور شد



 زعفران  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
مسئول کمیته فراوری شورای ملی زعفران ایران گفت:‌کمی بارندگی دراستان های زعفران خیز کشور به ویژه خراسان شمالی و جنوبی کاهش ۷۰درصدی داشت که باعث شد که درعرضه وتقاضا تاثیر عمده داشته باشد. 

علی حسینی در گفت و گو با  ایرنا در کازرون فارس افزود:‌ میزان تولید زعفران ایران در سالهای گدشته حدود ۴۵۰  تن بود که امسال به ۲۰۰ تن کاهش یافت.

 

وی با اشاره به اینکه  شناسنامه دارکردن مزارع زعفران تاثیر عمده ای در تولید دارد گفت:‌ اجرای این طرح به عنوان مطالبه شورای زعفران ایران بود و در دو استان خراسان به عنوان پایه اجرا شد اما متاسفانه موضوع پیگیری نشد و شورای زعفران مجبور شد از مطالبه خود دست بردارد.

حسینی به سابقه کشت زعفران در استان فارس اشاره کرد و اظهار داشت: فارس قدمت بسیار طولانی در تولید زعفران دارد،در  شهرستان کازرون کشت زعفران با جدیت دنبال می شود و هر سال بخشی از مزارع که با کمبود آب مواجه هستند به زیرکشت زعفران برده می شود و عملکرد خوبی هم دارد.

 

حسینی ادامه داد: شورای عالی کشت زعفران به مدت سه سال در شهرستان های سپیدان، کازرون، مرودشت، استهبان حضور یافت و با کشاورزان این مناطق بحث آموزش، فرآوری و کشت را درمیان گداشت و اکنون طی  سالهای اخیر با توجه به آموزش هایی  که در استان دیدند امید است محصولات با کیفیت به جامعه ارایه بدهند.

 

وی بیان کرد:‌با حمایتی که دولت در پیش گرفته است امیدواریم شاهد باشیم مناطقی که دچار بحران آب هستند بتوانند با تولید زعفران جبران دوران کم آبی را در مناطق بکنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------