آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بیانیه تروئیکای اروپایی در واکنش به آغاز تولید اورانیوم ۶۰ درصدی ایران



تروئیکای اروپایی در واکنش به آغاز تولید اورانیوم ۶۰ درصدی ایران بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایرنا، سه کشور اروپایی عضو برجام  با صدور بیانیه‌ای مشترک درباره واکنش ایران به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام ادعا کردند که اقدامات ایران فراتر از محدودیت‌های برجام است آن را تهی‌تر کرده است.

 

در این بیانیه که دقایقی پس از تائید تدابیر جبرانی ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی، در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد آمده است: ما، دولت‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا تازه‌ترین گام‌های ایران را که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) تایید شده برای گسترش بیشتر برنامه هسته‌ای‌اش محکوم می‌کنیم.

 

سه کشور اروپایی مدعی شده‌اند: ایران با افزایش توانایی های تولید خود در تاسیسات فردو و نطنز، فراتر از محدودیت های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و با تسریع تولید اورانیوم غنی شده، گام های مهم دیگری را در جهت تهی کردن برجام برداشته است. به ویژه تصمیم ایران برای افزایش تولید اورانیوم با غنای بالا (HEU) در تاسیسات زیرزمینی خود در تاسیسات فردو، نگران‌کننده است.

 

تروئیکا ادعا کرده‌اند که اقدام ایران چالشی برای نظام جهانی منع اشاعه است. نویسندگان این بیانیه مدعی شده‌اند که تدابیر جبرانی ایران، ضمن اینکه «خطرات مرتبط با اشاعه تسلیحات اتمی را به همراه دارد هیچ توجیه غیرنظامی معتبری نیز ندارد.»

 

انگلیس، آلمان و فرانسه در این بیانیه ادعا کرده‌اند که واکنش ایران به نسبت پنج ماه پیش، زمانی که به گفته آن‌ها ایران «تمام اقدامات شفاف‌سازی مرتبط با برجام را متوقف کرد، نگران‌کننده‌تر است.» آن‌ها تدابیر جبرانی ایران را «غیرقابل قبول» ارزیابی و ادعا کرده‌اند: ایران طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای موظف به اجرای کامل توافقنامه پادمان است.

 

تروئیکا بر همین اساس مدعی شده‌اند: ما به رایزنی در کنار شرکای بین المللی درباره بهترین روش برای پرداختن به تداوم تشدید گام‌های هسته ای ایران ادامه خواهیم داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------