آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ترامپ: دستور تحریم‌های تازه علیه ایران را صادر کرده‌ام/ درباره هواپیمای اوکراینی شک دارم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ
-رئیس جمهور آمریکا از یک طرف تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع می کند و از طرف دیگر درخواست مذاکره می دهد. او درباره سقوط هواپیمای اوکراینی هم اظهار نظر کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ درباره اعتراض نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان درباره خبر دار نکردن کنگره در ترور قاسم سلیمانی واکنش نشان داد.

 

او گفت:پنتاگون نخواست که همه اطلاعات را درباره نقشه ترور قاسم سلیمانی به اعضای کنگره  بدهیم با این حال آنها به اطلاعات کافی دست پیدا کردند.

 

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد:کسی را ترور کردیم که می خواست به سفارت ما حمله کند و کارمندان ما را در عراق هدف قرار دهد. ما شروع نکردیم بلکه آنها بودند که یک آمریکایی را به قتل رساندند. دوست ندارم که درباره آغاز حمله به ایران دوباره به کنگره برگردم اما شاید در وقت دیگری چنین کاری را انجام دهم.

 

ترامپ در ادامه افزود: توافق هسته ای(برجام) باعث شد تا ایران پول سرسام آوری به دست آورد و از آن در جهت بی ثابت کردن منطقه استفاده کردند. خواستار بازگشت مذاکره هستیم. شاید ایرانی ها بخواهند که بعد از انتخابات ریاست جمهوری خواستار بازگشت مذاکرات درباره برجام باشند اما به آنها توصیه می کنم که الان چنین کاری را انجام دهند.

 

ترامپ درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در آسمان ایران هم صحبت کرد و مدعی شد: درباره آنچه که برای هواپیمای اوکراینی رخ داد شک دارم. یک اتفاق بد رخ داد و باید تحقیق فوری درباره آن صورت گیرد.

 

او درباره تحریم های جدید علیه ایران گفت: مدتی قبل با تحریم های جدید علیه ایران موافقت کردم و اداره خزانه داری به زودی این تحریم ها را اعلام می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------