آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ظریف در واکنش به اظهارات عادل الجبیر: کشورهای عادی از مذاکره سرباز نمی‌رنند



اخبار,اخبار سیسات خارجی,ظریف
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که یک کشور عادی هیچ‌گاه به همایسگانش حمله نمی‌کند و از مذاکره سر باز نمی‌زند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در توییتی نوشت: کشورهای عادی کشتارگاه‌هایشان را به جای کنسولگری جا نمی‌زنند. کشورهای عادی به همسایگانشان حمله نمی‌کنند، باعث ایجاد بحران‌های بشردوستانه نمی‌شوند و از مذاکره سرباز نمی‌زنند. با تمام این اوصاف ما هیچ پیش شرطی برای مذاکره تعیین نمی‌کنیم.

 

به گزارش ایسنا، به نظر می رسد این اظهارات وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به ادعاهای اخیر عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی عربستان باشد که روز پنج‌شنبه در جلسه‌ گفت‌وگویی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس در اظهاراتی بی‌اساس گفت، زمانی که ایران مانند یک کشور عادی عمل کند می‌توانیم با آن رابطه‌مان را احیا کنیم.

 

وی در ادامه حرف‌های مغرضانه خود ادعا کرد: از مداخله ایران در امور عراق نگرانیم.

 

در حالی که این مقام سعودی کشورش را برادر عراق خواند، گفت، عربستان به اوضاع این کشور توجه دارد و روابط برادرانه میان عراق و عربستان حاکم است.

 

الجبیر در اظهارنظری مضحک افزود: به دنبال تنش در منطقه نیستیم!

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان نیز اخیرا در گفت‌وگویی گفت که کشورهای زیادی پیشنهاد وساطت برای گفت‌وگوی عربستان - ایران را مطرح کرده‌اند.

 

وی گفت: اگر ایران بپذیرد که نمی‌تواند برنامه‌های خود در کشورهای منطقه را از طریق خشونت پیاده کند، در این صورت با گفت‌وگو با ایران مشکلی نخواهیم داشت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------