آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

مشاور امنیتی کاخ سفید: آمریکا آماده گفتگو با ایران است/ تکذیب گفتگوی ایران و آمریکا درباره زندانیان آمریکایی



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مشاور امنیتی کاخ سفید
مشاور امنیتی کاخ سفید امروز با تکرار مواضع خصمانه دولتمردان کشورش علیه ایران گفت: آمریکا آماده گفتگو با ایران است.

به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «جیک سالیوان» مشاور امنیتی کاخ سفید امروز یکشنبه در مورد موضع دولت بایدن در برابر ایران صحبت کرد.

 

مشاور امنیتی کاخ سفید در سخنان امروز خود گفت: رئیس جمهور بایدن خود را ملزم به عدم دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای می‌داند! بایدن معتقد است دیپلماسی بهترین ابزار برای جلوگیری ایران از دستیابی به بمب اتمی است. آماده گفتگو با ایرانی‌ها درباره بازگشت به محدودیت‌های برنامه هسته‌ای این کشور هستیم.

 

وی در ادامه مواضع خصمانه کشورش علیه تهران با طرح ادعایی مدعی شد: این ایران است که در انزوا قرار دارد؛ نه آمریکا! تهران تا کنون به درخواست‌ها برای مذاکره پاسخی نداده است! ما ارتباط با ایران را درباره آمریکایی‌های بازداشت شده در این کشور آغاز کرده ایم و ادامه خواهیم داد. مسأله بازگشت زندانیان آمریکایی در ایران برای آمریکا اولویت دارد.

 

«جیک سالیوان» بی اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهانی ادعا کرد: چین شفافیت کافی در خصوص ویروس کرونا نداشته است. باید تحقیقاتی توسط سازمان بهداشت جهانی پیرامون شیوع کرونا به انجام برسد.

 

این مقام آمریکایی ادامه داد: از سازمان‌های امنیتی خواسته ایم تا بررسی جامعی را پیرامون حمله سایبری به نهادهای آمریکایی انجام دهند.

 

مشاور امنیتی کاخ سفید در راستای ادامه سیاست روسیه هراسی کشورش گفت: پاسخ به روسیه نیز چند هفته، نه چند ماه زمان می بَرد؛ البته ما به تحریم محدود نخواهیم شد.

 

تکذیب گفتگوی ایران و آمریکا درباره زندانیان آمریکایی

تسنیم نوشت:  یک مقام مطلع ضمن تکذیب ادعای سالیوان مبنی بر گفتگوی ایران و آمریکا درباره زندانیان آمریکایی، گفت: دولت ایران وارد هیچ گفتگویی با دولت آمریکا در خصوص زندانیان نشده و تمامی پیام‌ها از طریق سفارت سوئیس در تهران صورت می‌گیرد.

 

او همچنین افزود: اطلاق واژه «گروگان» به این افراد از سوی دولت آمریکا انحرافی و جعلی است، چرا که  افراد مورد ادعا زندانیانی هستند که طبق قانون بازداشت شده و در تمامی مراحل از حقوق قانونی برخوردار بوده‌ و هستند.  

 

واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا

سعید خطیب زاده گفت: این خبر به طوری که عنوان شده صحت ندارد و گفت‌وگوی مستقیمی بین ایران و آمریکا در هیچ زمینه‌ای وجود ندارد

 

اولویت ما آزادی زندانیان ایرانی در ایالات متحده آمریکا است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------