آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اسرائیل تنها دوساعت پیش‌از حمله به نطنز، به دولت بایدن خبر داده‌بود



حمله اسرائیل به نطنز،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که اسرائیل دو ساعت پیش از اقدام خرابکارانه ماه آوریل خود در نطنز، دولت بایدن را در جریان هدف خود قرار داده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از هاآرتص، نیویورک تایمز روز پنج‌شنبه در گزارشی به نقل از منابع آمریکایی و اسرائیلی نوشت که اسرائیل کمتر از دو ساعت پیش از اقدام خرابکارانه خود در نطنز دولت بایدن را جریان نقشه خود قرار داده بود.

 

نیویورک تایمز نوشت که این اقدام اسرائیل نشانگر این سیاست نتانیاهو بوده که نمی‌خواسته دولت بایدن را در جریان برنامه‌های این رژیم درخصوص ایران بگذارد. نتانیاهو این سیاست را اتخاذ کرده بود چراکه به دولت جدید رئیس‌جمهور جو بایدن اعتماد نداشت‌.

 

منابعی در کاخ سفید به تایمز گفته‌اند که اسرائیل سیاست نانوشته چندین ساله رایزنی با آمریکا درخصوص اموری همچون حمله به نطنز و دادن فرصت به واشنگتن جهت ابراز مخالفت خود را زیر پا گذاشته است.

 

به نوشته نیویورک تایمز این فرصت آنقدر کوتاه بوده که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا فرصتی برای ارائه پاسخ نداشتند.

 

منابع اسراییلی مدعی شده‌اند که دلیل امتناع این رژیم از ارائه جزئیات به آمریکا این بوده که اطلاعاتی درخصوص عملیات‌های پیشین اسرائیل به بیرون درز کرده بوده است. این در حالی است که منابع آمریکایی این ادعا را رد کرده‌اند.

 

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که چندین روز پس از اقدام خرابکارانه در نطنز، ویلیام برنز، رئیس سیا تماسی با یوسی کوهن، رئیس وقت موساد داشته تا درخصوص این خرابکاری ابراز نگرانی کند. کوهن نیز پاسخ داده که هشدار دقیقه آخری به دلیل محدودیت‌های عملیاتی و عدم اطمینان از زمان دقیق وقوع عملیات بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------