آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

امیرعبداللهیان خطاب به همتای عمانی: مذاکرات سازنده نیازمند جدیت و انعطاف پذیری آمریکا است



امیرعبداللهیان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی مذاکرات سازنده را منوط به جدیت، داشتن ابتکار و انعطاف پذیری آمریکا خواند و گفت که ایران برای حصول توافقی قوی و پایدار جدیت دارد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان در گفت‌وگویی تلفنی درباره برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی از جمله آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها، به تبادل نظر پرداخت.

 

وزرای خارجه چندی پیش (دوم تیر ماه) نیز تلفنی گفت‌وگو و در این تماس آخرین وضعیت مذاکره برای رفع تحریم‌ها را مورد بررسی و رایزنی قرار دادند. امیرعبداللهیان همزمان با برگزاری مذاکرات دوحه برای رفع تحریم‌ها نیز اعلام کرد که عمان هم پیشنهاد میزبانی مذاکرات را مطرح کر‌ده است.

 

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی امروز مذاکرات سازنده را منوط به جدیت، داشتن ابتکار و انعطاف پذیری در طرف آمریکایی خواند و بر جدی بودن جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی پایدار و قوی تاکید کرد.

 

بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان نیز در این گفت‌وگوب تلفنی، دیدگاه کشورش در خصوص ضرورت نیل به نتیجه و توافق نهایی در مذاکرات را مورد تاکید قرار داد و افزود: عمان همواره از حصول توافق در مذاکرات و تحقق مطالبات مشروع ایران حمایت می‌کند.

 

مذاکرات دوحه سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم تیر ماه بعد از سه ماه و نیم وقفه پس از مذاکرات وین، بین ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و با تسهیل گری انریکه مورا برگزار شد و در همین راستا علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی به دوحه سفر کرد. البته در طول این مدت انتقال پیام‌ها به واسطه انریکه مورا، جوزپ بورل و برخی از وزرای خارجه اروپایی و منطقه بین ایران و آمریکا ادامه داشت تا این‌که بورل سفری به تهران داشت و در پی توافق حاصله مقرر شد مذاکرات از سرگرفته شود که در نهایت این مذاکرات در دوحه برگزار شد.

 

پس از پایان مذاکرات «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه در اظهاراتی با بیان این‌که نظرات و پیشنهادهای عملیاتی ایران درباره موارد باقیمانده طرح و طرف مقابل نیز ملاحظاتش را ارائه کرد، گفت: در مورد ادامه مسیر و مرحله بعدی گفت‌وگوها، باقری و مورا در تماس خواهند بود.

 

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران نیز دیروز در جمع خبرنگاران گفت که زمان و مکان مذاکرات بعدی بین ما و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها در حال نهایی‌سازی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------